Gaat goed! Geen nieuwe spullen gekocht en ook nog niet direct behoefte aan
Gaat best goed! Ik heb nog niks onzinnigs gekocht, alleen boodschappen!
Ik stap wat later in, maar ga dit doen vanaf deze week tot 1 november! Ik heb een huis gekocht en wil daarvoor echt meer geld opzij gaan zetten.
Ik doe ook weer een no buy tot in ieder geval het nieuwe jaar. Heb best wel zin om nieuwe outfits te gaan bedenken met de kleding die ik heb!
Hoe gaat het bij jullie? Ik heb afgelopen weekend 1 jurk gekocht via Vinted, verder niets nieuws gekocht.
Komende maand wil ik geen onnodige dingen kopen. Ben inmiddels zwanger en verwacht komende maand niet aan nieuwe bhâs te ontkomen
Ik heb het verschil vorige maand echt gemerkt! Ik hield ook na het aanschaffen van de inductiekookplaat en al mijn pannen (de uitzonderingen) nog ruim geld over op de balans. Normaal gesproken zou dat niet zo zijn geweest.
Helemaal perfect ging het niet, want ik heb wel een kunststof beker voor op het werk aangeschaft en bij de Action kleurboekjes en stiften gehaald. Die kunststof beker heb ik heel weloverwogen gekocht, zodat ik niet meer iedere werkdag een papieren beker hoef weg te gooien. Ik was al een tijdje op zoek, maar had met al mijn eisen niet verwacht dat ik tijdens de no buy al wat tegen zou komen. Toen ik het perfecte bekertje tegenkwam, heb ik maar niet geforceerd gewacht tot de no buy over was.
De kleurboekjes en stiften waren wel echt een overbodige uitgave. Ik had best in oktober kunnen kijken of ik het nog steeds een leuk idee vond om te gaan kleuren. En ohja, ik heb ook een keer mijn beperking op snacks overschreden (nadat ik al mijn restant snacks in huis ook al te snel op had). Dat blijft wel een dingetje, om andere redenen dan het uitgeven van geld.
Als ik de rest van dit jaar geen bullshit koop buiten (thermo)ondergoed en sokken, dan mag ik van mijzelf volgend jaar de Lego Rivendell-set kopen voor mijn verjaardag.
Leuk doel! Wat zijn je valkuilen? Wat probeer je minder te kopen?
Ik ga tot januari volgend jaar ook proberen geen dingen meer te kopen. Ik ben sowieso aan het ontspullen want wil meer ruimte in mân kleine woning, en vind het heerlijk om dingen eerst op te gebruiken voor ik iets nieuws koop. Helpt ook heel erg dat ik enorm heb opgeruimd dus ook beter weet wat ik heb. Houd een lijstje bij van dingen die ik wel mag kopen; specifieke verzorgingsproducten als ze op zijn bijvoorbeeld, of andere dingen die vervangen moeten worden.
Wel balen, kreeg bij aankoop van nieuwe conditioner gratis een shampoo, maar dat wil ik dus helemaal niet
Echt chill om te zien dat ik in september ook daadwerkelijk geld overgehouden heb en meer kon sparen Ik vind die functie in de rabo app heel fijn om een budget te kunnen instellen en je kan duidelijk zien hoeveel geld je in welke categorie (bijv kleding/sieraden) gemiddeld uitgeeft.
Nike sneakers.
Absolute stress omdat ik maar niet kan bepalen of dit sarcasme was�
Je kan gratis spul toch ook gewoon afslaan?
Haha nee was geen sarcasme. Ik ben heel kritisch op wat ik in huis haal (ook omdat ik vegan leef) en kan het natuurlijk wel weggeven maar dan âmoetâ ik er dus wel wat mee, wat er bij mij vaak op neerkomt dat ik dat dan weer vergeet
Nog steeds snap ik het niet helemaalâŠ
Bij Kruidvat krijg ik aan de kassa ook wel eens de mededeling âU krijgt er een gratis xxxx bij!â En dan zeg ik âneuj, hoef ik nietâ (of ânee, dankuwel, ik ben al voorzienâ afhankelijk van hoe mijn pet staat)
Online besteld. Het merk conditioner wat ik gebruik is niet te koop in winkels helaas
Is er een weggeefkastje in de buurt waar je het in kunt zetten?
Wellicht kun je dat doneren aan de voedselbank of een stichting voor minima?
Dit valt allemaal onder dat Hemakoekjes âer iets mee moetâ en het daarna vergeet.
Misschien moet ik ook maar mee doen deze maand.
Net een vakantie naar Finland geboekt dus elke euro die ik (be)spaar is er weer 1!
Thanks voor de tips allemaal, maar inderdaad, het gaat me niet om dat ik niet weet wat ik ermee moet, het is meer dat ik er niet om heb gevraagd en het onzin vind dat we zoveel gratis zooi krijgen terwijl het voor het milieu niet gratis is.