Reizen / Vakantie #2

Is er iemand weleens in Jordanië geweest? Is het een aanrader?

4 likes

Ja ik! En het was echt fantastisch. We hebben daar zelf een auto gehuurd en gereden, is prima te doen. Ook een paar nachtjes in de woestijn overnacht, uiteraard in de Dode Zee gezwommen, super vette trail gelopen. En Petra is echt super mooi! De combinatie daar van ontspanning/cultuur/natuur vond ik juist ook zo leuk. Ik kan het je aanraden

4 likes

Ah klinkt goed! En welke maand was je er? En hoe lang zou je adviseren om te gaan?

2 likes

Ben er eind september / begin oktober geweest. Was nog steeds erg warm maar wel te doen! De trail was de Wadi Ghuweier trail trouwens, en die kun je dan ook precies nog doen (niet tussen november - maart ivm hoogte water). Wij hebben alles redelijk strak gepland en hebben de combi met Israël gedaan toen, in totaal bijna 3 weken. Dus denk zo’n 1,5/2 in Jordanië. En met bv. zo’n trail en Petra ook wel lekker om daarna even rust te hebben want je loopt echt veel

3 likes

Een vriendin en ik zijn aan t kijken om deze zomer 3 weken naar West-Amerika te gaan en daar rondrijden met een auto. Vind t alleen ivm corona wel een beetje spannend allemaal, maar heb zojuist een offerte opgevraagd bij een reisbureau zodat we toch iets meer zekerheid hebben.
Ennnn ik zit nog met t feit dat ik binnenkort naar de cardioloog moet en daar misschien aan moet worden geholpen… maar goed, eerst maar eens de offerte afwachten haha

1 like

Leuk! In het noord-Amerika topic staan veel tips

2 likes

Oh goeie, ik ken dat topic niet eens hahaha. Ga het direct even bijlezen.

1 like

We gaan volgend weekend een mini-tripje doen naar Stonehenge, Bath en Bristol haha. We slapen in een b&b bij Stonehenge de eerste nacht en de tweede dag gaan we even een paar uurtjes naar Bath en dan door naar Bristol om daar nog te overnachten. De volgende dag vliegen we pas 's avonds naar huis. Echt zo zin in dit flitsbezoek haha.

9 likes

Ik woon in Tortuguero. Ook buiten het schildpaddenseizoen zijn er dingen te doen. We hebben twee nationale parken, met ontzettend veel wildlife. (Één van de regio’s met de grootste populatie aan jaguars). Je kunt ook kajakken door de jungle. Daarnaast strecht het schildpaddenseizoen zich steeds verder uit door klimaatverandering. We hebben nog steeds nesten die moeten uitkomen en volgende maand start het legseizoen alweer.

8 likes

Heeft er iemand met een huurauto gereden in Madeira? Ik twijfel of ik meer moet betalen voor een automaat, omdat ik online overal lees hoe uitdagend het rijden daar is…

Madeira heb ik geen ervaring mee maar op IJsland heb altijd heel bewust een handmatige schakelauto gehuurd ivm de bergen. Je hebt wat meer controle en bij bergafwaarts kan je remmen op de versnelling. Dan raken je remschijven niet oververhit.

1 like

Ik heb zelf een automaat en ik rijd bijna elke week in de bergen en dat is geen enkel probleem, automaten hebben een L voor lower gear of B voor engine breaking :slight_smile:

1 like

Haha wij hadden de laatste keer een automaat gekregen (helaas ook vast in de sneeuw) en hadden zelf bedacht dat de B voor beast mode stond😂 Weer wat geleerd.

6 likes

Ik zie het wel nog steeds in de app

2 likes

Is er iemand recent nog naar Egypte geweest? Is dat veel gedoe? Ik wil er half april graag een week heen voor vakantie, maar twijfel om te boeken aangezien het nu nog code oranje is daar en niet-noodzakelijke reizen worden afgeraden. Tips over Hurghada zijn ook welkom!

2 likes

Niet recent geweest en misschien een heel ongevraagde tip, maar persoonlijk vond ik El Gouna veel prettiger om te zijn met vakantie dan Hurghada. Misschien kies jij er wel heel bewust voor hoor, dan heb ik niks gezegd!

2 likes

Nee, is geen ongevraagde tip hoor! Wat vond je fijner aan El Gouna? Ik moet er misschien wel bij zeggen ik ga chillen in een all inclusive resort haha, dus een lekker bed, mooi strand en goede cocktails zijn het belangrijkste :sunglasses: Was niet echt van plan om cultuur te gaan snuiven

Wat zijn nou echt nog leuke maar niet al te bekende dingen om te zien of te doen op Ibiza?

El Gouna is een aangelegd stadje en daardoor ook ‘beveiligd’ bij entree zegmaar van het stadje. Dus destijds iig kon ik daar veeeeel rustiger over straat in vergelijking met Hurghada. In El Gouna kon ik zelfs alleen en dat had ik in Hurghada niet gedaan. En je hebt daar ook super chille hotels, maar daarbij heeft El Gouna ook een leuk centrum(pje) waar je gewoon lekker kunt chillen op een terarasje, of aan de haven daar. Niet zo massaal en over de top druk als Hurghada dus. Daardoor had ik over all een veel prettiger en relaxter gevoel daar!

2 likes

Ik heb met een huurauto op Madeira gereden, maar ik vond het niet zo spannend. Goede wegen en wel stukken met veel hoogteverschil, maar niet heel uitdagend. Ik rijd thuis een automaat, maar had daar handgeschakeld (omdat ze bijna geen automaten hadden) en dat ging prima.

Zou wel een auto kiezen met een beetje vermogen. Hadden dag 1 een Fiat 500 cabrio (wel cute) met weinig vermogen en dat vond ik bergop echt irritant, hele tijd veel toeren, haha. Voor dag 2 toen maar een lekker degelijke Opel Corsa genomen met wat meer vermogen.

2 likes