Hmmm ik probeer even met je mee te puzzelen. Weet nu niet hoe de dagen erna eruit zien en hoeveel speling daar nog zit… maar even wat gedachtespinsels met tussendoor tips (het is nogal een lap tekst geworden, hopelijk is het nog te volgen haha):
Meest logische lijkt mij dan:
-
Vrijdag: overnachten in de buurt van Lee Vining. Misschien is er in andere, iets eerdere plaatsjes nog meer plek? Sliep zelf in Bisshop, dat is weer nog wat verder van de Tioga Road. Maar Las Vegas - Death Valley - Lee Vining is al écht heel lang autorijden, dus iets eerder op de route een motel/hotel is misschien wel fijn.
Nog een leuke stop onderweg: Mobius Arch Trail, korte mooie hike. Filmlocatie van bijv. Django Unchained. -
Zaterdag: Tioga Road met stops onderweg (bijv. Tenaya Lake, Olmstead Point, en tegen het einde vind je Tuolumne Grove waar je een hike kunt doen langs sequoia’s en Dead Giant Tunnel Tree). Vervolgens, als je idd toch in de buurt slaapt, denk ik dat je het nog wel redt om diezelfde dag de Valley van het park in te gaan om een deel te bekijken. OF, je kunt in plaats daarvan naar Glacier Point rijden (HET uitzichtpunt over yosemite). Je hebt daar ook nog de Sentinel Dome (korte hike waarbij je eindigt op een hooggelegen dome waar je echt voelt als on top of the world) en/of Taft Point.
Maar ik kan lastig zien hoe ver dat allemaal is op google maps nu, omdat tioga road dicht is (dus hij rijdt om en de reistijd is dan veel langer). Misschien komt het juist mooi uit en ben je daar rond zonsondergang! Google maar eens Taft Point sunset, menig stel maakt er trouwfoto’s, haha. -
Zondag: Mist Trail of andere plekken/watervallen in de yosemite valley bekijken. Wanneer je daar klaar bent naar je volgende bestemming.
(Als je inderdaad in El Portal kunt slapen lijkt het me het slimst om gebruik te maken van het feit dat je dichtbij zit en dan de dag erna nog het park in te gaan, als de planning dat toelaat. Zeker als je van plan bent om de Mist Trail (toch wel een van de mooiste dingen ooit) te lopen, heb je wel echt aardig wat tijd nodig in het park.)
Dus conclusie: zeker handig om in El Portal te slapen. Reistempo ligt wel hoog zo, maar je wil toch zoveel mogelijk uit je reis halen in de beperkte tijd, dus kies de dingen uit die je het mooist/leukst lijken en schrap daar waar je dat minder bij hebt.