Noord-Amerika topic

Mijn Apple Pay werkte trouwens niet in Amerika. Ik begreep niet zo goed waarom, ik denk omdat mijn bankpas ook bijna nergens werkte? Ik heb vrijwel alles moeten pinnen met mijn CC. Ik had mijn pas wel op wereldwijd staan (Rabobank), volgens mij accepteren veel pinapparaten daar geen Meastro-kaarten maar vooral Mastercard. Of misschien heeft iemand hier de tip die ik over het hoofd heb gezien?
Voor mijn gevoel had het ook te maken met hun tipping systeem… maar dat was ook weer niet overal.

@RMN ik had ook een e-sim via Holafly, werkt supermakkelijk!

1 like

Klopt hoor! Mijn Apple Pay deed het ook alleen met mijn creditcard en niet met mijn bankpas (ING). Ik heb daar ook zo goed als alles met mijn creditcard gedaan.

1 like

Ben met mn kinderen in New York geweest en dat was echt fantastisch! Voor degenen die ook zoiets willen doen, een paar tips:

• Februari was echt dikke prima. Heerlijk zonnig winterweer gehad. Sommige dagen koud, maar prima op te vangen met een muts en winterjas.
  • Bereken of je wel zo’n New York pas nodig hebt (die werd mij door veel mensen aangeraden), voor ons was het voordeliger om losse tickets te kopen. Kinderen mogen bij een aantal musea sowieso gratis naar binnen.
  • Een snel opvouwbare, lichte buggy is wel echt een must bij de metro, liften zijn lang niet overal en als ze er wel zijn stinken ze 9 vd 10 keer naar pis. Ik was heel blij met onze buggy.
  • Speeltuinen. Wij hebben degenen bij Battery Park, een aantal in Central Park, een in Chinatown en Madison Square Park (met een soort hondjespark, echt hilarisch) gezien. Waren allemaal uitgebreid en schoon en kinderen hebben het écht even nodig. B
  • In elke brandweerkazerne die we onderweg tegenkwamen waren we welkom zodra ze zagen dat we stonden te kijken. Ook politiemannen waren altijd wel in voor grapje met een kind met liefde voor hulpdiensten :wink:
  • Museum of National History was echt superleuk met kinderen! Cable car naar Roosevelt Island was ook een hit. Met een Harry Potter fan mag je de HPwinkel niet missen. En ja de legostores zijn echt fantastisch. Bij degene op 5th kun je zelf ontworpen legopoppetjes laten printen.
  • Campingbedjes (pack & play) hebben een andere maat dan in NL. Breedte is vrijwel hetzelfde maar ze zijn een stuk korter (100cm ipv 120). Mijn net-tweejarige paste echt precies.
  • Ijs is echt freaking duur. Bedenk dat even voordat je 3 kinderen een ijsje belooft :wink:

Het is een intensieve stedentrip en ik lag elke avond voor 21u knockout in bed, maar echt heel erg leuk. Vooraf waren veel mensen vrij negatief dat we dit gingen doen (daar hebben je kinderen toch niks aan, wat zielig) maar ze vonden het echt megaleuk en hebben er op school uitgebreid over vertelt.

13 likes

Jaa gaaf! Wij waren afgelopen jaar met de kinderen in NY en zou t liefst morgen weer gaan.

1 like

Ik zie hier nog geen posts over Mexico? Ik wil daar ergens na de zomer een drietal weken gaan rondreizen, maar er zijn zoveel plaatsen om te zien en veel te weinig tijd. Wil iemand gaan bezoeken in Baja, maar verder is alles nog open. Mexico stad zou ik heel graag zien dus wellicht vlieg ik naar daar, en vertrek in het Noorden van San Diego in de US (omdat ik daar in de buurt zal zijn).

Hoe is het rondreizen daar ter plekke met openbaar vervoer? Makkelijk om alles met de bus te doen toch? Ook alleen en met héél basic Spaanse skills?

1 like

Hier gaat het o.a. over Mexico

https://www.forumfeminarum.nl/t/midden-en-zuid-amerika-topic/

Ik ben twee jaar geleden naar de westkant geweest, en nu zijn we voor september een reis in het oosten aan het plannen! :smiley: New York, Washington, Boston, Niagara Falls. Zo veel zin in!

6 likes

Ik heb de huurauto amper gebruikt in LA omdat je toch constant vaststaat in het verkeer. Volgens mij is de metro in LA een beetje berucht maar ik vond het persoonlijk niet erger dan de Brusselse metro :sweat_smile:. Werkt ook gewoon makkelijk met de TAP card (ov-chipkaart) en gemakkelijk te navigeren. Dus ik zou zeggen dat LA prima te doen is met het ov. Als je het 's avonds sketchy vindt kun je altijd een Uber pakken.

San Diego lijkt me trouwens ook een goede optie zonder auto, heb daar bijna alles gewandeld!

4 likes

In San Francisco heb ik alles gelopen of met OV/uber gedaan. Ligt er natuurlijk ook aan wat je wil doen en waar je slaapt, maar vond het prima.

2 likes

Ik heb in LA gewoond zonder auto, dus het kan echt wel. Ja de bus en metro zijn een beetje sketchy maar ik heb nooit wat heel ergs meegemaakt. Maar ik pakte ook vaak de Uber.

Vanaf LA kun je ook makkelijk met de trein naar San Diego en daar heb je ook niet per se een auto nodig. San Francisco zijn wij heen gegaan met een huurauto maar daar hebben we de auto niet gebruikt.

Je mist zeker wel dingen, maar als je maar een paar dagen gaat is er echt nog wel veel te doen.

Oh en Portland en Vancouver zijn ook nog goede opties aan de westkust waar je geen auto nodig hebt.

1 like

Ik heb zelf in la gezeten voor werk. Ik heb eigenlijk nooit vast gestaan in het verkeer en vond rijden echt heel goed te doen.

Ik zou veel met een uber doen. Zeker goed te doen daar. Hangt er ook af waar je zit en waar je naar toe wilt. Ik had stukken voor ov uitgezocht en dat leek ook wel redelijk.

1 like

Het is vooral way je leuk vind.
Ik ben naar santa monica, holleywood sign, holleywood boulevard, beverly hills en wat malls geweest. Het is echt waar je intresses liggen.
Toeristen dingen zijn goed te vinden.
Zelf zal ik in huntington, erg leuk maar ook wel gezien na 2 keer.
Newport beach leuk om te eten in de avond.

1 like

Ik vond Griffith Observatory heel leuk om te zien! Verder is Beverly Hills zeker een bezoekje waard, ik heb daar lekker op een terrasje gezeten en mensen gekeken. Ook heb ik daar hele lekkere taco’s gegeten bij Guisado’s.
Santa Monica was wel geinig, maar stelde niet super veel voor. Bij Hollywood zit een mooie platenzaak mocht je van lp’s houden (Amoeba Music).
Ik vond de honkbalwedstrijd (LA Dodgers) echt mega leuk! Hele gezellige sfeer in het stadion en heel vermakelijk om te kijken, zeker een aanrader!

3 likes

Wij hebben in LA ook zo’n hop on hop off bus tour gedaan via Starline. Van downtown LA en hollywood/santa monica. Bij die laatste zijn we bij venice beach uitgestapt en zijn we vanaf daar naar de pier gelopen en bij de pier tijdje later weer opgestapt.

Super toeristisch natuurlijk maar ik vind dat persoonlijk een leuke manier om iets van de stad te zien.

2 likes

Ik kom net terug van twee fantastische weken in het westen van de VS! San Francisco, Las Vegas, Los Angeles, Bryce Canyon, Zion, Grand Canyon, Antelope Canyon, Yosemite, Joshua Tree, Hoover dam, Horseshoe Bend, Monument Valley, Death Valley… (niet op deze volgorde haha)

Mijn eerste grote reis! En wat voor een, ik vond het zo geweldig :heart_eyes: echt ook alles meegemaakt van -4 graden tot +37 graden haha

31 likes

Super tof! Wij gaan in september, ongeveer hetzelfde rondje!
Wat waren je hoogtepunten en heb je nog tips?

1 like

Mijn nummer 1 tip als je in monument valley bent is om met een navajo gids mystery valley door te gaan. Echt heel persoonlijk, interresant en uniek. Als je daar meer info over zou willen of over een ander gebied, want ik had ook dat rondje kan je altijd een pb sturen

1 like

Hoogtepunt was Bryce Canyon! Zo bijzonder :heart_eyes: Antelope Canyon was ook prachtig en moet je volgens mij van tevoren boeken. In San Francisco vind ik naar Alcatraz gaan ook een tip!

Wat @Mette12 zegt hebben wij ook gedaan, met ook een lunch gemaakt door navajo native Americans in de valley! Ook een aanrader.

Verder niet super veel tips, we gingen namelijk georganiseerd met NRV (kan de link naar de precieze reis evt. wel plaatsen), het was een groepsreis dus de planning was grotendeels bepaald. Qua eten heb ik alleen of hele specifieke tips of algemene ketens zoals iHop en Sizzler haha.

1 like

Ik ben heb een aantal jaar geleden een tour gedaan over de Glen canyon rivier. Vond ik echt een ontzettend aanrader. We zijn toen met een vliegtuigje eerst over de grand canyon gevlogen met de bus naar Antelope Canyon en als laatste over de Glen canyon rivier. Vond voornamelijk de Glen canyon rivier zo indrukwekkend, je gaat dan met een bootje ook door de horseshoe bend.

Antelope Canyon is alleen te bezoeken als je dit van te voren boekt. Vond het mooi maar Zion park en Bryce Canyon veel specialer.

Aanrader als je een plekje in een natuurpark kan boeken ivm er net buiten. Scheelt reistijd en wij zagen in de ochtend vroeg al verschillende dieren buiten voor ons verblijf.

Ik ben op zoek naar een rechtstreekse vlucht naar Florida. Vanuit het verleden heb ik dit vaker wel eens gedaan, maar krijg nu geen resultaten via skyscanner etc. Weet 1 van jullie of het klopt dat deze niet meer uitgevoerd worden?

2 likes