Noord-Amerika topic

Ik kom net terug van twee fantastische weken in het westen van de VS! San Francisco, Las Vegas, Los Angeles, Bryce Canyon, Zion, Grand Canyon, Antelope Canyon, Yosemite, Joshua Tree, Hoover dam, Horseshoe Bend, Monument Valley, Death Valley… (niet op deze volgorde haha)

Mijn eerste grote reis! En wat voor een, ik vond het zo geweldig :heart_eyes: echt ook alles meegemaakt van -4 graden tot +37 graden haha

31 likes

Super tof! Wij gaan in september, ongeveer hetzelfde rondje!
Wat waren je hoogtepunten en heb je nog tips?

1 like

Mijn nummer 1 tip als je in monument valley bent is om met een navajo gids mystery valley door te gaan. Echt heel persoonlijk, interresant en uniek. Als je daar meer info over zou willen of over een ander gebied, want ik had ook dat rondje kan je altijd een pb sturen

1 like

Hoogtepunt was Bryce Canyon! Zo bijzonder :heart_eyes: Antelope Canyon was ook prachtig en moet je volgens mij van tevoren boeken. In San Francisco vind ik naar Alcatraz gaan ook een tip!

Wat @Mette12 zegt hebben wij ook gedaan, met ook een lunch gemaakt door navajo native Americans in de valley! Ook een aanrader.

Verder niet super veel tips, we gingen namelijk georganiseerd met NRV (kan de link naar de precieze reis evt. wel plaatsen), het was een groepsreis dus de planning was grotendeels bepaald. Qua eten heb ik alleen of hele specifieke tips of algemene ketens zoals iHop en Sizzler haha.

1 like

Ik ben heb een aantal jaar geleden een tour gedaan over de Glen canyon rivier. Vond ik echt een ontzettend aanrader. We zijn toen met een vliegtuigje eerst over de grand canyon gevlogen met de bus naar Antelope Canyon en als laatste over de Glen canyon rivier. Vond voornamelijk de Glen canyon rivier zo indrukwekkend, je gaat dan met een bootje ook door de horseshoe bend.

Antelope Canyon is alleen te bezoeken als je dit van te voren boekt. Vond het mooi maar Zion park en Bryce Canyon veel specialer.

Aanrader als je een plekje in een natuurpark kan boeken ivm er net buiten. Scheelt reistijd en wij zagen in de ochtend vroeg al verschillende dieren buiten voor ons verblijf.

Ik ben op zoek naar een rechtstreekse vlucht naar Florida. Vanuit het verleden heb ik dit vaker wel eens gedaan, maar krijg nu geen resultaten via skyscanner etc. Weet 1 van jullie of het klopt dat deze niet meer uitgevoerd worden?

2 likes

Ik weet van Mascha van Beautygloss dat er niet het hele jaar door directe vluchten naar Orlando zijn, dus ik denk dat dit afhankelijk is van wanneer je wilt gaan.

1 like

Ligt idd aan wanneer je vliegt. Toen ik keek voor komende januari ging er wel een directe vlucht, maar in de zomer zijn die vluchten er volgens mij niet.

1 like

@Bailey @Hiphopopotamus dank jullie wel! Ik ben niet aan een specifieke week gebonden behalve dat het ergens in de zomer moet zijn. Ik hou het in de gaten.

1 like

Er gaan inderdaad alleen maar rechtstreekse vluchten van november t/m maart met Delta. In de zomer heb je altijd een overstap.
Ik ga altijd in de winter en toevallig voor komende januari ook eens een directe vlucht geboekt (maar dat heeft alles te maken met het feit dat het net zo duur was als een vlucht met 1 overstap, waar ik normaal voor kies want scheelde altijd best wat geld)

3 likes

Volgend jaar rond deze tijd wil ik graag een paar dagen naar New York met mijn moeder. Heeft iemand een tip voor een leuk hotel dat (voor New Yorkse begrippen) niet te duur is?

Ik ben zelf aan het zoeken geweest en ik schrik nogal van de prijzen. Ik weet dat New York duur is, maar jemig :sweat_smile:

Ik vrees dat de prijzen inmiddels gigantisch gestegen zijn, maar toen ik in eind juli 2018 (lol) ging, was Hilton Garden Inn New York Times Square South volgens mij zo’n beetje de goedkoopste in Midtown voor die trip. Genoeg wijken om in te slapen natuurlijk, maar ik vond deze locatie en het hotel echt top. Was destijds 964 dollar kwijt voor 2 personen, 5 nachten.

1 like

Thanks! Ik ga m bekijken :slight_smile:

1 like

Ja de prijzen zijn echt belachelijk. Ik wilde eigenlijk in m’n eentje een week naar NYC maar kan eigenlijk niet echt een fatsoenlijk hotel onder de 1500 vinden.

Bijvoorbeeld, het Hilton Garden Inn New York Times Square South wat hierboven gepost wordt kost eind juli ± 2000 en begin oktober ± 3400.

Ja helaas, ik heb nog even verder gezocht en werd wel enthousiast van het Leo House. Misschien ook wat voor jou?

1 like

Oeh die klinkt nog best redelijk inderdaad!

2 likes

Dan direct een volgende vraag van mij: wie is er in juli/augustus in new York geweest? Is de hitte too much of is het wel te doen doordat eigenlijk overal wel airco is?

(ben 2 jaar terug in oa las vegas geweest waar 't rond de 40 graden was en dat vond ik dus door de airco wel te doen)

Ja voor new Yorkse begrippen haha

De recensies waren ook goed, dat het allemaal netjes schoon was enzo.

Ik ben in 2018 in The Box House Hotel geweest, die was toen ook voor NYC begrippen betaalbaar. Deze zit in Brooklyn, maar met de metro ben je binnen 3 of 4 haltes op Times Square.

1 like

New York is gewoon heel erg duur. Ik verbleef zelf in het fifty sonesta select (midtown) omdat we graag een aparte woonkamer wilden want was er met 3 kinderen (was 420 dollar per nacht oid :joy: en dat viel nog mee). Wel een heel fijn hotel (schoon, stil, vriendelijk personeel) maar als je met zn 2en bent heb je zo veel meer keus. Uit eten is ook insane. De vliegtickets, metrokaartjes en veel entreeprijzen vielen mij wel weer mee.

1 like