Thanks, ik bedoelde ook tips voor de andere steden als die er zijn!
Ik ben net terug van een roadtrip Florida en in Miami was het OV gratis! Was prima te doen.
Misschien een domme vraag, maar ik ga binnenkort naar New York en ik vraag mij af of ik per se een creditcard nodig heb. Op internet lees ik verschillende dingen. Weet iemand dit?
Ik zou het zelf niet aandurven zonder. Dat land is helemaal ingericht op het gebruik van creditcards en dat is het enige waarvan ik durf te zeggen dat het altijd werkt.
Je kan ook een creditcard nemen waar je zelf geld op zet.
Ja zou het wel doen, mijn vriend had er geen mee en wij hebben bijna alles met mijn cc gedaan
Ik zou nooit naar een land buiten Europa gaan zonder CC! Zeker een aanvragen dus. Heel vaak werkte mn pinpas niet, ook geen kaartje voor OV of in de horeca of winkels. Dus erg blij dat we beid eenCC hadden. Want de ene x werkte die van de ing goed en de andere werkte de belgische bank van mn vriend . En als je een hotel oid wil boeken ook wel handig. En je aankopen zijn verzekerd!!
Bedankt voor jullie reacties
Ik reis alleen daarnaartoe en dan ben ik daar wel met iemand die een creditcard heeft, maar goed, toch wel handig om er één te hebben ook voor als ik iets alleen wil gaan doen dat geld kost, dus ik ga hem toch maar aanvragen. Dat kan nooit kwaad
Anders eens kijken naar een Revolut kaart.
Mijn pinpas werkt niet altijd in de VS, dus zou wel een CC meenemen!
Zijn er hier mensen die in San Francisco een fiets hebben gehuurd? Ik vraag me af iemand met een normale conditie op een gewone fiets kan of dat een elektrische (maar echt €40 duurder) wel echt aan te raden is ivm al die heuvels. We willen voornamelijk de brug over en naar uitzichtpunten.
Of als iemand nog tips heeft voor San Francisco of Las vegas?
Ik had een fiets gehuurd dicht bij de golden gate bridge, alleen om over de brug te fietsen haha.
Om op een gewone fiets verder door San Francisco te fietsen, heb je wel echt goeie conditie nodig, daarvoor zou ik eerder aanraden om het ov te nemen en verder wat stukken te lopen (tenzij dat je het super leuk vindt om heuvels op te fietsen natuurlijk).
Anders is het extra geld voor een elektrische fiets het wel waard denk ik.
Ik heb een biketour gedaan (inclusief brug haha), zonder elektrische fiets. Af en toe wel even flink trappen maar het was te doen - elektrisch is natuurlijk wel chiller
Ik had echt meer van de fietstocht genoten als ik een elektrische fiets had genomen. Onze tourguide (die deze fietstocht dus meerdere keren per week maakte) had ook een elektrische en dat vond ik ook wel wat zeggen
Ik heb gehuild in SF omdat ik niet meer kón hahaha. Mijn man wielrent veel en ik heb een vrij slechte conditie dus hij vloog die heuvels op en ik moest alles geven en steeds afstappen dus zou achteraf zeker liever een elektrische hebben gehad. Alleen de brug over gaat wel maar het is wel leuk om meer te zien!
Op elke straathoek kun je zo’n (elektrische) Jump fiets huren, dat hebben wij gedaan maar we deden niet echt een fietstour ofzo. Zijn toen wel helemaal naar Queen Wilhelmina Garden gefietst, best een stuk maar met zo’n fiets een fluitje van een cent.
Wij hadden gewone fietsen gehuurd en er was ook nog eens een hittegolf Ik vond het wel te doen zonder elektrische fiets. Het enige is om genoeg drinken mee te nemen (mocht het bij jou ook zo warm zijn)
Alcatraz op tijd boeken en ik zou zelf de night tour aanraden!
Wat voor Las Vegas tips zoek je?
Cable car museum, klein maar wel leuk
Als het mogelijk is een honkball wedstrijd kijken. Is echt leuk om mee te maken
Uss hornet vluegdekschip
Pier 39 bekijken, golden gate en chinatown
Rondkijken in het golden gate park, vooral ook even bij de bisons
En ik vond de jelly belly factory ook erg leuk
Mocht je van pretparken houden dan is sixflags ook een aanrader
Voor las vegas heb ik ook wel vanalles maar wat zoek je daar een beetje?
Mijn tip voor SF, check het weer goed. Het was bij ons 17 graden (zomervakantie), maar door de harde wind was het mega koud en we hadden alleen een dunne zomerjas mee.
Verder kun je helaas niet alles te voet verkennen. Sommige buurten zijn echt wel onguur, daar had ik geen rekening mee gehouden. Alles rondom Tenderloin en Mission Street kun je het beste vermijden.
Verder vond ik de Battery to Bluffs trail heel leuk om te wandelen, zit ik de buurt van de brug. Ook de buurt rondom de Painted Ladies is heel mooi om door te wandelen.
B Patisserie is een aanrader voor lekkere taartjes en gebak. De Fisherman’s Wharf is een tourist trap en kun je beter overslaan. De Farmer’s market bij de Ferry Building is daarentegen wel erg leuk om te bezoeken.
Wat is je planning voor Vegas qua aantal dagen? Beetje buiten de stad, maar ik vond de Hoover Dam wel heel tof om te zien. En het is ook de moeite waard om de woestijn in te gaan.
Wow super bedankt voor alle reacties!
Zo te horen is een elektrische fiets dus geen overbodige luxe haha
Ik ga eens in de andere dingen duiken
Ik ga van SF naar LV met daartussen dan alle nationale parken zoals zion, bryce, yosemite, deathvalley. Met natuur en woestijn gaat het dus ook goed komen! Qua las vegas heb ik nog niet heel veel staan… Natuurlijk naar dat bord, wat gokken, naar een schietbaan en volgens mij zijn de hotels ook al heel wat om te zien. Dus ik sta nog open voor alles haha
In yosesimte zou ik ook zeker de mariposa grove bekijken
En in death valley is een echte must see badwater basin bij zonsondergang en ergens verderweg van het resort voor de sterrenhemel
Kom je ook in monument valley?