Noord-Amerika topic

Ik ga in mei ook! Zou in april 2020 gaan. Hopelijk gaat het nu lukken voor ons!!

2 likes

Heeft iemand nog tips voor het huren van een auto? Wij zijn al een aantal keer in Amerika geweest en hebben altijd hier in Nederland alvast een auto geboekt, maar de prijzen zijn momenteel echt ongelofelijk hoog! Echt prijzen van €2000/€2500 voor drie weken en dat vind ik toch echt te gek.

Ja het is echt veel duurder geworden! Wij hadden voor voorjaar 2020 onze hele huwelijksreis staan, met meerdere huurauto’s, die reis ging natuurlijk niet door en we hebben nu alles opnieuw geboekt voor dit voorjaar: bijna het dubbele aan huurauto’s kwijt :flushed:

Enige tip die ik heb is, nadat je hebt geboekt verandert de prijs nog wel eens (omlaag). Je kunt dan annuleren en opnieuw boeken voor een betere prijs. Zo hebben wij al flink wat bespaard, soms zakt het namelijk echt aanzienlijk na een paar weken. Dit is bij Alamo, weet niet of het voor alle verhuurders geldt.

1 like

Dit komt o.a. door het chip tekort en corona. Auto’s zijn nu heel gewild en doordat mensen minder huurden tijdens corona hebben veel huurbedrijven wat auto’s verkocht. Vandaar dat het nu gewoon duur is helaas.

1 like

Ik heb bij Hertz geboekt. Sowieso als het kan de auto inleveren op t punt waar je ook begint, want op een andere plek inleveren is duurder. En ik heb de code 510000 gebruikt en daar krijg je best mooie korting mee! Wij hebben dit nu geboekt maar ik ga kijken of ze nog goedkoper worden.

Verschillende tijdstippen proberen helpt trouwens ook! Deze auto was bij 13:00 ophalen niet beschikbaar maar om 14:00 wel.

2 likes

De tip over verschillende tijdstippen is een goede, had ik nog niet over nagedacht. Dankje!

Hoe werkt dat met die codes trouwens? Heb daar wel eens vaker over gelezen maar ik vond het nogal onduidelijk. Ik heb begrepen dat die codes uitgegeven worden door bedrijven en dat ze bedoeld zijn voor hun medewerkers? En je daar bijv problemen mee kan krijgen als je een aanrijding hebt ofzo en ze je contract goed gaan nakijken. Maar misschien heb ik dat helemaal mis, haha.

2 likes

Volgens het alles Amerika forum is 510000 een general code en kan die door iedereen gebruikt worden

Oke, dan ga ik ook nog maar eens opzoek. Dank voor de tip! :smiley:

1 like

Ik kijk nu zelf steeds bij happycarsusa, die lijken wel wat te schelen in prijs. Maar ik moet ook nog definitief boeken.

Mijn vriend en ik willen volgend jaar mei/juni drie weken naar Californië en Neveda op vakantie en ik vroeg me af hoe lang van te voren we dan moeten beginnen met het plannen daarvan? We twijfelen nog of we een auto willen huren en dan veelal willen kamperen of dat we een camper(tje) huren. Hoe lang van te voren hebben anderen die zo’n vakantie hebben gepland alles (vlucht, vervoer, verblijf) gepland en geboekt?

1 like

Ik heb hotels in februari geboekt en vlucht en auto afgelopen week en wij gaan dit jaar juli. Ik ben nu bezig met elke dag plannen wat we gaan doen.

1 like

De high line is heel leuk om te wandelen, dat is een oude metrolijn die nu is omgebouwd tot park. Hij komt uit in meatpacking district en dat is ook een leuke wijk om doorheen te wandelen.

Er zit ook een nieuw eiland vlakbij de highline, daar ben ik nog niet geweest, maar staat wel op mijn lijstje. Little Island heet het.

Verder kun je de gratis ferry naar Staten Island nemen, dan vaar je langs de Statue of Liberty, volgens mij was het iets van 20 minuten varen enkele reis. Een leuk stukje om lekker te zitten en te kijken, ik nam ook direct de ferry weer terug.
Uiteraard kan ik je ook aanraden om naar Central Park te gaan, het is heel groot en mooi en heel verschillend rond alle tijden van de dag.

Je kan natuurlijk ook gewoon lekker winkelen, mocht je van Italiaans eten houden is de eataly een hele leuke winkel. Die zit bij de Flat Iron building, ook erg mooi om te zien! Sowieso kijk je je ogen wel uit op Fifth avenue van de bijzondere gebouwen, net als bij de upper east side. Het is sowieso leuk om daar even in de buurt te wandelen.

Qua eten zijn er zo veel verschillende dingen in New York, dat vond ik heel erg leuk. Ik heb lekker Mexicaans gegeten, maar ook Japanse ramen, Italiaanse pizza etc. Ik ben zelf wel groot eetfan, dus ik had een lijstje met restaurants waar ik heen wilde.

3 likes

Ik denk dat je Brooklyn beter kunt waarderen dan Manhattan, dus ik zou daar lekker veel rondhangen.
Ik vond Prospect Park, het museum daar en het park zelf heel leuk. Ik ben daar ook nog naar zo’n food market geweest, Smorgasburg. Gewoon lekker veel wandelen enzo.

Ik vind NYC wel de meest Europese stad van Amerika, dus als je wel van Europese steden houdt zal het je misschien nog meevallen.

En je kunt er heeeerlijk eten natuurlijk, echt alles wat je maar wil is daar.

3 likes

Als je echt van food dingen houdt moet je ff de artikelen van ohmyfoodness over New York lezen! Volgens mij gaat ze binnenkort voor de 4e keer.

1 like

Voor de mensen die ook naar 't westen van de VS gaan deze zomer: de reserveringen voor Yosemite zijn geopend!

2 likes

Is dat voor de campings of moet je toegang tot het park ook reserveren? Wij zijn echt gisteren begonnen met de reis plannen haha (niet helemaal from scratch, we zouden eigenlijk in 2020 al gaan)

Toegang tot het park helaas ook, tenzij je verblijft in het park zelf. Je koopt voor 2 dollar per auto een kaartje en die kan je dan 3 opeenvolgende dagen gebruiken. Meer info staat hier:

2 likes

Als het goed is zit ik over een week in Amerika :scream: ik hou nu een mini quarantaine en dan duimen dat mijn test straks negatief is! Mijn eerste keer Amerika.
Welke fastfoodketen is een bezoekje waard en hebben jullie tips voor producten uit supermarkten?

10 likes

Ik vind Panera bread heel lekker voor lunch. Gewoon degelijk belegd brood. Ze hebben ook een combi menu waarbij je een half broodje (nog steeds best groot) kan combineren met een salade, soep of mini Mac and cheese. Echt love it.

1 like

Shake Shack!

2 likes