Noord-Amerika topic

Kent er iemand leuke nederlandstalige podcasts voor National Parks? Ik kwam net “dear Bob and Sue” tegen en wil hun podcasts van de National Parks die ik ga bezoeken luisteren maar ben op zoek naar meer en dus bij voorkeur Nederlandstalig.

Je kan nu via de IJslandse en Deense website van Avis heel goedkoop een auto huren! Wij huren nu 3 weken een auto voor 440 euro :scream:

3 likes

Wowowow ff kijken of ik dit ook kan fixen

Woooww ga ik ook even bekijken. Is alles dan nog ok qua verzekeringen etc? Ik dacht dat het altijd het veiligst was om via Nederlandse/Belgische website te boeken omdat verzekering dan automatisch goed is?

Het zou binnen de EU niet uit moeten maken of je via Nederland of Denemarken boekt (qua verzekering). Ik heb om die reden wel via Denemarken geboekt en niet via IJsland. Ik ben nu inclusief extra bestuurder 510 euro ongeveer kwijt, maar dat kan nog veranderen door de koers. Maar is iig veel goedkoper dan m’n boeking via Hertz. Maar ik hou die via Hertz voor de zekerheid nog maar ff aan voor t geval hier een addertje onder t gras zit ofzo haha

Wow het zou echt heel veel verschil uitmaken via de ijslandse site. Ik durf niet, toch bang dat er iets mis mee is. Hoe lang is die code juist geldig? Misschien mail ik eerst even om te vragen hoe of wat. Thanks voor de tip!
Edit: ik ga gewoon boeken en eventueel annuleren als er iets mis is

1 like

Ik heb ook via de IJslandse geboekt, de verzekeringen lijken gewoon goed! Bij het Allesamerika forum boeken vele ook via de IJslandse :slight_smile:

1 like

Kun je de taal van de site nog ergens aanpassen? Anders wordt het best lastig haha.

1 like

Je kan het normaal rechtsboven naar Engels zetten of op je mobiel helemaal beneden.

Ik heb ondertussen ook geboekt, scheelt super veel geld. Ik kon wel niet op voorhand betalen, had alleen de optie pay later? Zo gek dat je soms kan kiezen tussen de betaalopties.

Het lijkt allemaal heel goed, maar zo vreemd het prijsverschil. Ook is de Mazda veeeeel goedkoper dan de andere auto’s? Ga het deze avond allemaal nog eens uitpluizen. Gelukkig kan je alles annuleren.

1 like

Ik had dus een hotel geboekt voor m’n congres en bedacht me later dat ik daar graag naar Chipotle zou willen, ZIT DIE NAAST HET HOTEL :tada::tada:

5 likes

Ik ga op 14 april voor 4 weken een rondreis maken door de Westcoast! Wat top die tips van de autoverhuurr, we hadden er nu een gereserveerd voor iets van 3500 euro bij Sunnycars, maar ik denk dat ik deze tip van Avis ook maar ga proberen… scheelt bijna 3000 euro

3 likes

Thanks! Er zit hier een publix dus ik ga even kijken, klinkt lekker :smiley:

2 likes

Wij duiken er vanavond ook even in. Ik vind het wel spannend haha, het klinkt zo mooi!

1 like

Mijn favoriete fastfood ketens zijn Chick-fil-a en Panda Express! Zeker de Orange chicken proberen :slight_smile:

1 like

Ik ga door omstandigheden waarschijnlijk in juli onverwachts op vakantie naar Texas. Weinig tijd om voor te bereiden, dus alle tips zijn welkom! Zijn er dingen waar ik echt rekening mee moet houden?

Zou sowieso naar Austin en San Antonio gaan. Ik zou ook graag gaan hiken, is Big Bend de moeite waard om een stuk voor om te rijden of zijn er ook andere mooie plekken in de omgeving Dallas / Austin / San Antonio?

Toen ik vanmorgen keek was de auto voor 4 weken omgerekend ongeveer 658 en nu ineens weer ongeveer 1700… denk dat ik te laat ben :frowning:

1 like

Ik las toevallig dat er rechtstreekse vluchten naar Austin vanaf Schiphol gaan komen. Zat ook te kijken naar combi met deze national parks en dan terug vanaf Albuquerque (dan met overstap terug):

4 likes

Heb je ook een kortingscode gebruikt? Het was bij mij nu inderdaad een stuk duurder dan vanmorgen, maar met een kortingscode alsnog een stuk goedkoper dan de auto die ik eerst had geboekt.

Ik had voor €1358 geboekt bij Sunny Cars en nu voor €941!

2 likes

Leuk topic! Wij zijn nu aan het kijken of we dit najaar 2 a 3 weken naar de VS kunnen. We zouden eigenlijk in fall 2020 een rondreis maken door Arizona, Nevada, Utah en Californië, maar dat ging vanwege corona natuurlijk niet door. We komen er alleen nog niet helemaal uit qua locatie, haha. Momenteel neigen we naar een rondreis door Colorado (en een stukje Utah), maar Californië (San Francisco, Sequoia National Park, Yosemite, Death Valley etc.) lijkt me ook heel leuk (en stiekem wil ik ook nog wel heel graag de reis die we oorspronkelijk gepland hadden maken) :stuck_out_tongue: Zijn er toevallig mensen in Colorado geweest?

Jaaaa Big Bend is echt de moeite waard. Zo groot en verschillende landschappen, heel rustig. Het is wel een eind rijden maar dat vind ik daar juist leuk. Wij verbleven voor Big Bend een paar dagen in Alpine. Dat was prima als uitvalsbasis, verder niet erg bijzonder. Je zou ook kunnen verblijven in Marfa, daar is veel kunst te bekijken. Oa Prada Marfa op weg daarheen. Dat is alleen net nog weer een stukje verder weg en wij kregen dat niet echt ingepast.
Ook vond ik het heeeeeel leuk om op eigen houtje fossielen te zoeken in Mineral Wells Fossil Park!

3 likes