Wij vliegen vrijdag naar New York (mijn derde, zijn zevende keer), hebben jullie nog last-minute tips die we aan ons lijstje moeten toevoegen buiten de standaard dingen?
Al eens bij Ellen’s Stardust diner geweest?
Nee, nog niet! Lijkt mij leuk, maar ik vrees dat mijn vriend me daar alleen laat zitten. :’)
Ahhh zonde hahaha. Ik heb er 1,5 uur voor in de rij gestaan maar was het echt waard, vond het zo leuk
Wat zijn jullie favoriete wandelingen in Zion? Angels Landing durf ik niet.
The narrows?
Dit is ons plan voor Zion. Die Scout Lookout trail is eigenlijk hetzelfde als Angels Landing, maar dan sla je dat laatste enge stukje over. Leek ons vooral mooi vanwege het uitzicht wat je daar ook al hebt.
Met shuttle richting park (de shuttle stopt tussen het hotel en Sols)
Uitstappen bij The Grutto, Scout Lookout trail (5.8 km wandeling, 340 meter hoogteverschil)
Shuttle richting Weeping Rock
Big Bend
Temple of Sinawava, River Walk lopen? Duurt ongeveer 1 uur
Met shuttle terug via Court of the Patriarchs Viewpoint
Bus richting Visitors Center, Pa’rus Trail lopen? 5,5 km, ongeveer 1.5 uur. Weinig hoogteverschil.
Je kan het eerste gedeelte van Angels Landing doen (Scout Lookout trail) en The Narrows! Als je niet in het water wilt kan je ook daar gewoon het eerste gedeelte doen, dat is wel meer een korte wandeling dan een hike.
En Zion Canyon Overlook trail, super uitzicht en dit is een van de weinige hikes aan de oostkant van het park waar je zonder shuttle heen kan.
Thanks allemaal! Ik wil eigenlijk ook ergens een wandeling maken om de sunset te bekijken. Ik zag dat je dat de watchman trail of bij de Canyon Junction Bridge. Zouden jullie dan savonds terug naar sprinngdale gaan om daar avond te eten? Of kan je ook in het park een beetje oké eten ?
Volgens mij is er in t park maar op 1 plek eten te krijgen? Weet 't niet 100% zeker. Maar de shuttle bus naar Springdale is gratis en daar zitten genoeg tentjes dus ik zou daar lekker heen gaan, ik vermoed dat 't daar ook nog wel eens goedkoper kan zijn.
Vraagje van mijn kant: hebben jullie wel eens gun violence meegemaakt?? Beetje random vraag maar zat er net aan te denken. Ben in NYC geweest (zelfs in Harlem) en Chicago, dus steden die qua misdaadcijfers volgens mij redelijk bovenaan de ranglijsten bungelen), maar heb er eigenlijk nooit een vuurwapen gezien bij iemand anders dan een agent en ook niet gehoord?
Ja, in New Orleans! Me niet echt onveilig gevoeld maar we wisten ook dat we bepaalde wijken en stukken moesten ontwijken. 1x hadden we de tijd niet goed ingeschat en stonden we in de avond in een “slechte” buurt, dat was wel een beetje eng. Zsm taxi genomen.
Maar ook echt dat je pistoolschoten gehoord hebt enzo? Of vooral zichtbare wapens?
Als ik vertel dat ik naar de VS ga vinden sommige mensen dat best spannend vanwege onder andere dit maar ik heb me dus nog nooit onveiliger gevoeld ik de VS dan ik me in Nederland voel.
Pistoolschoten gehoord! Niet gezien (gelukkig). En echt bijna 24/7 sirenes.
Toen ik in Amerika woonde wel, dat er in de straat geschoten werd bijv. en de politiehelikopter kwam. Of bij een groot protest.
En iets simpels, er stond een man met masker in de tuin. Opzich al naar genoeg, maar goed zo iemand kan wel een gun bij zich hebben. En vergeet niet dat in Amerika drugs, met bijkomende psychologische problemen, wel een groot probleem is. Samen met wapens is dit geen fijne combi. Dat houdt je dan toch altijd in je achterhoofd dat mensen gekke dingen kunnen doen en de middelen ervoor hebben.
Nee geen schietpartij meegemaakt gelukkig. Ondanks dat we in Chicago ook niet in de beste wijk zaten. Wel in een andere stad vlakbij Atlanta een jongen gezien met een holster+wapen aan zijn broek. Ik denk dat je er als toerist weinig van meekrijgt doordat je vaak niet op de plekken komt waar schietpartijen gebeuren.
Denk dat dat inderdaad (gelukkig) wel t grote verschil is ja. En veel dingen zullen ook wel in de huiselijke sfeer plaatsvinden.
Ommegot. Ik ben in New York en morgen is the Met Gala.
Vriend wil helaas niet met me voor de deur liggen.
Oké ik heb eindelijk mijn shit op orde en van alles geboekt. Oa een auto en Yurt (!!) bij Sequoia. Zin an
Hoi allemaal, ik heb een vraagje! Ik heb wel eens in dit topic gelezen dat mensen antihistamine meenemen vanuit de VS om te gebruiken voor het slapen.
Nu heb ik zzzquil gekocht bij target, met diphenhydramine (ook een antihistamine). Weet iemand of ik dit dan gewoon mag meenemen naar Nederland? Het is in Nederland alleen verkrijgbaar op recept. Van de website van de douane werd ik niet veel wijzer het staat in ieder geval niet op de opiumlijst oid
Oké top! Dankje, dan moet het goed komen