Noord-Amerika topic

Thanks allemaal! Ik wil eigenlijk ook ergens een wandeling maken om de sunset te bekijken. Ik zag dat je dat de watchman trail of bij de Canyon Junction Bridge. Zouden jullie dan savonds terug naar sprinngdale gaan om daar avond te eten? Of kan je ook in het park een beetje oké eten ?

Volgens mij is er in t park maar op 1 plek eten te krijgen? Weet 't niet 100% zeker. Maar de shuttle bus naar Springdale is gratis en daar zitten genoeg tentjes dus ik zou daar lekker heen gaan, ik vermoed dat 't daar ook nog wel eens goedkoper kan zijn.

Vraagje van mijn kant: hebben jullie wel eens gun violence meegemaakt?? Beetje random vraag maar zat er net aan te denken. Ben in NYC geweest (zelfs in Harlem) en Chicago, dus steden die qua misdaadcijfers volgens mij redelijk bovenaan de ranglijsten bungelen), maar heb er eigenlijk nooit een vuurwapen gezien bij iemand anders dan een agent en ook niet gehoord?

Ja, in New Orleans! Me niet echt onveilig gevoeld maar we wisten ook dat we bepaalde wijken en stukken moesten ontwijken. 1x hadden we de tijd niet goed ingeschat en stonden we in de avond in een “slechte” buurt, dat was wel een beetje eng. Zsm taxi genomen.

Maar ook echt dat je pistoolschoten gehoord hebt enzo? Of vooral zichtbare wapens?
Als ik vertel dat ik naar de VS ga vinden sommige mensen dat best spannend vanwege onder andere dit maar ik heb me dus nog nooit onveiliger gevoeld ik de VS dan ik me in Nederland voel.

2 likes

Pistoolschoten gehoord! Niet gezien (gelukkig). En echt bijna 24/7 sirenes.

1 like

Toen ik in Amerika woonde wel, dat er in de straat geschoten werd bijv. en de politiehelikopter kwam. Of bij een groot protest.

En iets simpels, er stond een man met masker in de tuin. Opzich al naar genoeg, maar goed zo iemand kan wel een gun bij zich hebben. En vergeet niet dat in Amerika drugs, met bijkomende psychologische problemen, wel een groot probleem is. Samen met wapens is dit geen fijne combi. Dat houdt je dan toch altijd in je achterhoofd dat mensen gekke dingen kunnen doen en de middelen ervoor hebben.

1 like

Nee geen schietpartij meegemaakt gelukkig. Ondanks dat we in Chicago ook niet in de beste wijk zaten. Wel in een andere stad vlakbij Atlanta een jongen gezien met een holster+wapen aan zijn broek. Ik denk dat je er als toerist weinig van meekrijgt doordat je vaak niet op de plekken komt waar schietpartijen gebeuren.

2 likes

Denk dat dat inderdaad (gelukkig) wel t grote verschil is ja. En veel dingen zullen ook wel in de huiselijke sfeer plaatsvinden.

1 like

Ommegot. Ik ben in New York en morgen is the Met Gala.

Vriend wil helaas niet met me voor de deur liggen.

5 likes

Oké ik heb eindelijk mijn shit op orde en van alles geboekt. Oa een auto en Yurt (!!) bij Sequoia. Zin an :smiley:

7 likes

Hoi allemaal, ik heb een vraagje! Ik heb wel eens in dit topic gelezen dat mensen antihistamine meenemen vanuit de VS om te gebruiken voor het slapen.
Nu heb ik zzzquil gekocht bij target, met diphenhydramine (ook een antihistamine). Weet iemand of ik dit dan gewoon mag meenemen naar Nederland? Het is in Nederland alleen verkrijgbaar op recept. Van de website van de douane werd ik niet veel wijzer :frowning: het staat in ieder geval niet op de opiumlijst oid

1 like

Oké top! Dankje, dan moet het goed komen :blush:

2 likes

Mijn vriend neemt ook altijd dayquil en nyquil mee naar huis. Nooit gedoe, terwijl je dat spul hier inderdaad echt niet zo kan kopen haha. Niet exact hetzelfde, maar ook heftig spul.

2 likes

Die sirenes komen vooral doordat ze al uitrukken als er bijvoorbeeld iemand misselijk is. Mijn neef is chief bij de San Diego Fire Department en ik zat naast hem in zijn auto en zag op het scherm alle meldingen voorbij komen… Die moeten echt voor niks op pad. Er was een vrouw die in haar vinger had gesneden in een restaurant, dronken toerist die bewusteloos op straat lag etc…

Ik zei nog, in NL krijg je een pleister van de restaurant BHV-er…

1 like

Ik ben momenteel op vakantie in California en heb zo veel problemen met mijn kredietkaart. :expressionless: Heb 2 kredietkaarten van 2 verschillende (Belgische) banken en 1 van de 2 wordt zo vaak geweigerd. Contactloos wil die het niet doen, mijn pincode is zogezegd verkeerd of card declined :confused: alle opties staan in de banking app correct dus vermoed echt een security dingetje. Ik dacht eerst dat cash geld niet nodig ging zijn, maar toch maar een reserve altijd meenemen.

De stranden :heart_eyes:

9 likes

Wij zijn 4 weken in Californië en omgeving geweest en mijn debitcard deed het helemaal nergens (behalve Sephora), die van mijn vriend ook niet (andere bank) behalve bij tankstations, en verder hebben we echt alles met creditcard moeten doen. Ik heb ASN en mijn vriend ING

1 like

Ja ik bedoel creditcard! Allebei MasterCard volgens mij. Debitkaart ging kk eigenlijk vanuit dat die nergens zou werken :sweat_smile:

@echo thanks! Nu zonsondergang Butterfly Beach :smiling_face_with_three_hearts:

Oh die deed het wel overal bij ons! Gek dan

Je kunt ook met je creditcard contant geld pinnen uit een pinautomaat. Lukt dit wel?

@Amandelbloesem Ik ben net terug van 3 weekse roadtrip door Californië, ik heb Rabo, maar ik moet altijd mijn passen activeren voor gebruik in Noord-Amerika. Dat kan heel makkelijk via de app. Ik heb daar met zowel creditcard als debitcard betaald!

Ik heb trouwens echt heimwee, ik wil terug!

Dit hebben we gedaan. Geland in SF, daar 2 nachten verbleven, via de coastal highway in 2 dagen naar familie bij LA (Mission Viejo) voor 3 dagen, daarna 3 dagen bij familie in Norco, 2 nachten in Palm Springs, Pioneertown, Joshua Tree NP, via de Salton Sea (Bombay Beach, Salvation Mountain en Borrego Springs) naar SD waar mijn neef woont. Daar 6 dagen geweest met een uitstapje terug naar Anaheim voor Disneyland en weer via een nachtje in Bakersfield terug naar SF.

Het was mijn derde keer in Cali, dus we hadden genoeg tijd om de woestijn meer in te gaan ipv de highlights in LA bijvoorbeeld. Volgende keer wil ik wat langer in Palm Springs/Yucca Valley blijven. Ik heb een zwak voor de desert!

8 likes