Noord-Amerika topic

Mijn vriend neemt ook altijd dayquil en nyquil mee naar huis. Nooit gedoe, terwijl je dat spul hier inderdaad echt niet zo kan kopen haha. Niet exact hetzelfde, maar ook heftig spul.

2 likes

Die sirenes komen vooral doordat ze al uitrukken als er bijvoorbeeld iemand misselijk is. Mijn neef is chief bij de San Diego Fire Department en ik zat naast hem in zijn auto en zag op het scherm alle meldingen voorbij komen… Die moeten echt voor niks op pad. Er was een vrouw die in haar vinger had gesneden in een restaurant, dronken toerist die bewusteloos op straat lag etc…

Ik zei nog, in NL krijg je een pleister van de restaurant BHV-er…

1 like

Ik ben momenteel op vakantie in California en heb zo veel problemen met mijn kredietkaart. :expressionless: Heb 2 kredietkaarten van 2 verschillende (Belgische) banken en 1 van de 2 wordt zo vaak geweigerd. Contactloos wil die het niet doen, mijn pincode is zogezegd verkeerd of card declined :confused: alle opties staan in de banking app correct dus vermoed echt een security dingetje. Ik dacht eerst dat cash geld niet nodig ging zijn, maar toch maar een reserve altijd meenemen.

De stranden :heart_eyes:

9 likes

Wij zijn 4 weken in Californië en omgeving geweest en mijn debitcard deed het helemaal nergens (behalve Sephora), die van mijn vriend ook niet (andere bank) behalve bij tankstations, en verder hebben we echt alles met creditcard moeten doen. Ik heb ASN en mijn vriend ING

1 like

Ja ik bedoel creditcard! Allebei MasterCard volgens mij. Debitkaart ging kk eigenlijk vanuit dat die nergens zou werken :sweat_smile:

@echo thanks! Nu zonsondergang Butterfly Beach :smiling_face_with_three_hearts:

Oh die deed het wel overal bij ons! Gek dan

Je kunt ook met je creditcard contant geld pinnen uit een pinautomaat. Lukt dit wel?

@Amandelbloesem Ik ben net terug van 3 weekse roadtrip door Californië, ik heb Rabo, maar ik moet altijd mijn passen activeren voor gebruik in Noord-Amerika. Dat kan heel makkelijk via de app. Ik heb daar met zowel creditcard als debitcard betaald!

Ik heb trouwens echt heimwee, ik wil terug!

Dit hebben we gedaan. Geland in SF, daar 2 nachten verbleven, via de coastal highway in 2 dagen naar familie bij LA (Mission Viejo) voor 3 dagen, daarna 3 dagen bij familie in Norco, 2 nachten in Palm Springs, Pioneertown, Joshua Tree NP, via de Salton Sea (Bombay Beach, Salvation Mountain en Borrego Springs) naar SD waar mijn neef woont. Daar 6 dagen geweest met een uitstapje terug naar Anaheim voor Disneyland en weer via een nachtje in Bakersfield terug naar SF.

Het was mijn derde keer in Cali, dus we hadden genoeg tijd om de woestijn meer in te gaan ipv de highlights in LA bijvoorbeeld. Volgende keer wil ik wat langer in Palm Springs/Yucca Valley blijven. Ik heb een zwak voor de desert!

8 likes

Ja geld pinnen lukt wel dus er is zeker niets mis met de pincode of instelling van de kaart ofzo. Het ligt echt aan de anti fraude detectie van mijn bank (KBC). Een vriend die ook bij KBC zit, had enkele maanden geleden exact dezelfde problemen. We hebben allebei de bank een berichtje gestuurd en gevraagd om het te onderzoeken.

@DaintyDream wow mooie route!!! Ja wij gaan later ook Joshua tree en death Valley doen. Heb nog nooit een desert gezien!!!

1 like

Welke app heb je gebruikt voor die route? Ziet er handig uit!

1 like

Heb je een iPhone? Helpt het miss als je ze upload in je wallet en dan via Apple Pay betaald?

Dat werkte voor mij ideaal vorige week in NYC. Mijn kaart ondersteunt sowieso geen contactloos, maar via de telefoon dus wel.

Ja en nee. Gelukkig zelf niets meegekregen van een schietincident, maar tijdens een bezoek aan de Walk of Fame in Hollywood was er opeens een heel stuk afgesloten. Was een schietincident geweest waar een man een willekeurige voorbijgang dood had geschoten… Was een heel raar en toch wel eng idee dat zulke dingen in Amerika kunnen gebeuren. Verder echt nooit onveilig gevoeld en ben 3 maanden in Amerika geweest.

2 likes

Hoe snel hadden jullie je ESTA?

2 likes

10x raden waar mijn hotel in LA vlak naast zit… :pinched_fingers::joy: Maar goed zulke dingen kunnen natuurlijk overal in de VS gebeuren idd

@tessel met een half uurtje vgm? Misschien nog wel sneller. Dit was wel m’n 2e keer, weet niet of dat mee speelt. Maar de 1e keer had ik 'm ook binnen paar uur.

1 like

Ha oke 48 minuten maar ik had in m’n hoofd dat je dat 24 uur voor vertrek moest doen… niet dus haha. Overbodige stress aangezien ik wel heel binnenkort vlieg

2 likes

Binnen een kwartier na de aanvraag.

Wij hadden trouwens een dubbele moord op 50 meter van ons hotel vorige week in NYC (Midtown 8th A). Moest gelijk aan de discussie van hier denken. 's Nachts gebeurd en niets van meegekregen.

2 likes

Geen iPhone maar Google pay bestaat ook volgens mij. Gaan we proberen, thanks!!!

Ik vind Google maps ook wel handig voor een route!

1 like

Wij waren trouwens vergeten onze pinpassen op wereld te zetten, en we zijn wel met die pinpassen via Apple Pay op onze watches de NYC metro in gekomen (poortjes gingen gewoon open).

We hebben 0 euro betaald voor alle metro ritten, maar we kwamen er oprecht pas laat achter. :no_mouth:

1 like

Hoe doe jij dit in Google maps dan? Ik krijg daar alleen dit. Voel me echt een noob

Kan wel alleen via de computer denk ik! Googlen op My Google Maps. Via telefoon lukt het denk ik niet

1 like