Die hele area bij Hollywood blvd (walk of fame) is twijfelachtig ja, ik zie daar altijd rare figuren. Ik raad vrienden altijd af om daar een hotel te nemen.
Wat vind jij een leuke buurt voor toeristen in LA? Ik vond het echt lastig kiezen omdat de stad zo groot is.
Ik vind het ook lastig om iets aan te raden want ik zou vooral iets kiezen wat in de buurt ligt van de dingen die je wilt bezoeken. Het verkeer is echt de hel dus dat het een beetje centraal ligt is het belangrijkste. En ook per wijk kan een straat leuk zijn en 2 straten verder onveilig
Maar persoonlijk vind ik deze buurten wel leuk: Los Feliz, Silverlake, Fairfax/La Brea, downtown Culver City.
Ik vind Manhattan Beach en Hermosa ook leuk maar misschien beetje te ver weg. Ik zou denk ik ook Marina del Rey aanraden als je dichtbij het strand wil zijn. Super dichtbij Venice waar je leuke restaurantjes hebt maar wel iets veiliger/minder shady.
Heeft iemand ervaring met kajakken op lake Powell?
Ik had een goede deal via Alamo, misschien vind je daar nog iets. De Amerikaanse site van Alamo! Op de Nederlandse was het 2x zo duur
Ik zou al een booking maken met de optie 24h op voorhand annulatie & geld terug. En dan het Allesamerika forum in het oog houden. Als er ergens nog korting is, lees je het sowieso daar!
Hoeveel dagen gaan jullie? Ik kwam nu zonder kortingsactie steeds op circa 100 euro per dag uit in de zomer.
Ik heb uiteindelijk via Avis geboekt met de kortingscode voor British Airways blue member. Dat ben je al als je je inschrijft op de site en dat scheelde best wat.
Ik gebruik Polarsteps om het thuisfront op de hoogte te houden. In plaats van iedereen die via whatsapp om foto’s vraagt. Elke avond deed ik even een update met wat foto’s en een verhaaltje. Je kan dan aangeven waar je bent geweest en dan krijg je die kaart erbij! Je kan vanuit de app ook meteen een fotoboek maken.
Ik had alles wat ik wilde zien etc op google maps ‘gepint’ en de kaarten gedownload voor offline gebruik.
Voor degene die al het ‘standaard rondje’ Californië, Nevada, Arizona en Utah gemaakt hebben. Wat zijn de excursies die je niet mag missen? Zoals tours, boottochtjes, rondleidingen etc?
Wat ik iedereen aanraadt, als je ook naar San Francisco gaat: ga naar een Nightlife van de California academy of sciences. Dan kun je met een cocktail langs het aquarium lopen en er is een mooi stukje regenwoud, een albino alligator en een aardbeving simulator.
Ik was er 9 jaar geleden dus misschien is het nu een beetje anders, maar ik vond het heel erg leuk!
Verder geen echte tips want wij deden toen alles low budget dus verder eigenlijk alleen maar gewandeld door national parks en niet echt een georganiseerde excursie gedaan.
Ik heb paardgereden in Bryce. Was erg leuk, maar weet niet of ik ik nog een keer zou doen. Toch een beetje twijfels over de diervriendelijkheid.
In yosemite np een busrit naar boven geboekt en dan een wandeling naar beneden gemaakt. Was pittig maar heel leuk! (Panorama trail)
En een sportwedstrijd vind ik ook een aanrader (ik ben bij honkbal geweest, maar ik heb ook iets met die sport dus misschien wat saai als je de sport niet kent haha)
@appa dat klinkt leuk zeg! Ga ik onthouden voor als ik ooit (hopelijk) weer die kant op ga
- Sowieso Lower Antelope Canyon bezoeken. Is een excursie, wel mega toeristisch (je gaat er doorheen als een blik sardientjes, maar het is zo mooi dat je dat onmiddellijk vergeet!).
- Daarnaast in de buurt van Las Vegas het Valley of Fire State park. Ook echt prachtig!
- Wij hebben ook in Monterey walvissen gespot. Had destijds een dag van te voren tickets via social deal geboekt.
- wij wilden ook naar een sportgame toe maar die waren er niet in de periode dat we er waren of mega duur/uitverkocht. Toen we in Hurricane overnachtte (vlakbij Zion) liepen we eigenlijk per ongeluk tegen een high school baseball game aan. Entree was €3 ofzo en ook daar kon je je helemaal volvreten. Dat was zó leuk! En dat was al zo groots en echt Amerikaans dat ik me niet kan voorstellen hoe een prof game is, haha. Maar wij vonden dit in ieder geval een heel leuk alternatief.
- Alcatraz hebben wij gedaan, vonden we wel leuk maar wat mij betreft geen moet-je.
- zonsopgang in bryce! Vroeg en heeel koud maar zo mooi.
Ik zou vooral lekker veel wandelen in de nationale parken. Angels landing niet overslaan als je durft vond dat echt het aller tofste wat we daar gedaan hebben. Plus, ik heb daar echt m’n eigen angsten overwonnen want ik durfde halverwege helemaal niet verder naar boven. Toch gedaan en denk er nu bijna nog dagelijks aan!
Wanneer gaan jullie? Veel plezier in ieder geval!
Ha meteen tickets gekocht voor donderdag Zin an
Mijn tips/ervaringen
- afweging maken tussen Uber/auto huren in grote steden. Ik vond Uber soms vrij duur, maar parking vinden is soms zo’n ramp. In San Francisco heb ik ook 1x een auto zien gestolen worden en 2x ruit ingeslagen, allemaal om 10u 's ochtends op een toeristische plek met veel mensen. Openbaar vervoer heb ik wel niet helemaal uitgepluisd in LA/SF omdat het vaak extreem veel langer leek te duren
- als je van natuur houdt: nationale/state parken
de Mist Trail (10km) in Yosemite is echt super leuk . Death Valley had ik lage verwachtingen van, maar ik vind het toch een must see.
- met ferry een eiland bezoeken voor een dag. Angel Island vanaf San Francisco, was echt heel leuk en herten gezien in het bos!
- Alcatraz, zou ik alleen doen als je er interesse voor hebt. Ik deed de night tour en dat was top met mooie zonsondergang
- als je al weet welke nationale parken je wil bezoeken → nakijken of je een reservering nodig hebt. Voor Yosemite en Muir Woods heb je een reservering voor je parking nodig.
- het alles Amerika forum uitpluizen
Wanneer ga je? Veel plezier!
Naar een schietbaan haha. Ik vond dat echt tof om eens gedaan te hebben
En verder uiteraard heel verantwoord national parks en musea bezocht
Wie heeft er tips?
Dit is ons beoogde schema en we hebben al een RV gehuurd.
Dag 1: Vliegen + San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fransisco
Dag 4: San Fransisco
Dag 5: Reizen naar Yosemite
Dag 6: Yosemite Park
Dag 7: Reizen: Sequoia / Kings Canyon
Dag 8: Sequoia / Kings Canyon
Dag 9: Reizen: Big Sur
Dag 10: Route 1, tot aan Santa Barbara
Dag 11: Dagje strand
Dag 12: Los Angeles
Dag 13: Los Angeles
Dag 14: overnachten in de buurt van Vegas, zuid of west
Dag 15: Reizen naar Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon National Park
Dag 15: Reizen naar Page
Dag 16: Antelope Canyon
Dag 17: Horseshoe Bend
Dag 18: Bryce Canyon National Park
Dag 19: Zion National Park + doorrijden naar Vegas
Dag 20: Las Vegas
We hebben van alles al geregeld, alleen nog niet alle overnachtingen. Mijn partner wil het liefst niks vastleggen en gewoon yolo overnachten waar het uitkomt, ik wil het liefst ALLES geboekt hebben.
Een vriend zei dat je ook best een dag van te voren kan bellen naar campings voor een plaats.
Wat zouden jullie aanraden?
In welke gebieden kun je het er wel op aan laten komen om op de dag zelf gewoon ‘ergens aan te komen rijden’ en waar niet?
Werkt dat 2 dagen van te voren bellen?
Hoe is het qua internet onderweg?
Vind het best spannend, maar ook zoveel zin! We gaan in augustus
De campings op goede een locatie in de parken moet je echt wel reserveren. En in mijn ervaring is dat nog erger dan concertkaartjes kopen, maar vrees dat je nu al te laat bent daarvoor want dat kan vanaf 6 maanden van te voren (in 2019 was dat nog zo in ieder geval). Er zijn ook wel wat campings die werken op basis van “wie het eerst komt” maar dat lijkt mij niet echt praktisch als je van ver moet komen en onderweg ook nog wat wilt zien/doen. Dat bellen heb ik nog nooit gehoord, maar wie weet?
Leuke route trouwens, maar dag 16+17 zou ik samenvoegen zodat je bijv. een extra dag Zion hebt! En wat zie je voor je bij een dagje strand? Echt liggen en zwemmen?
Mooie route! Lijkt erg op wat wij gedaan hebben, was echt een prachtige reis.
Ik vrees inderdaad het erop aan laten komen niet heel haalbaar is in augustus, wat @alicante ook zegt. Wij hebben eind september/begin oktober gereisd en konden toen inderdaad gemakkelijk 1-2 dagen vooruit bellen. Gewoon sim-kaartje daar gekocht, en wifi op campings of andere plekken opgepikt. Bij de national parks had ik vaak al een idee waar we wilden staan en die gegevens opgeslagen. Maar las wel overal dat dat in het hoogseizoen echt niet haalbaar is, vooral niet als je in/dichtbij de NP’s wil staan waar de plekken maar beperkt zijn.
Wij hebben onze RV toen bij Cruise America gehuurd, geen problemen mee gehad (en een foute hond op het raampje van de deur als ‘print’ hebben we ook erg veel lol mee gehad haha).
Ik heb voor 50 dollar een T Mobile eSIM gekocht met onbeperkt bellen en data voor 30 dagen. Op sommige plekken oa rondom Yosemite heb ik geen signaal maar meestal wel! Je moet alleen even doen alsof je in Duitsland woont want Nederland selecteren is geen optie in die app.
@Matala, Antelope Canyon is inderdaad fantastisch mooi! Is de laatste jaren ineens super bekend en populair geworden, reserveren is wel echt nodig.
Zonsondergang en -opgang is aan te raden op veel plekken, zeker bij Bryce en Grand Canyon.
@Twonights, ik ben in oktober geweest naar een aantal van deze plekken en de beste campings waren al vol toen wij in de zomer bezig waren met alles plannen. Voor de plekken die op de dag zelf werden uitgegeven stond 's ochtends vroeg al een rij, aangezien je dan nog steeds niet zeker weet of je een plekje krijgt hebben we dat niet gedaan. Dit was vooral bij Zion NP
Bij Page hebben wij gekampeerd op Lone Rock beach, was echt super! Daar kun je niet reserveren zo ver ik weet.
Ik had ter plaatse een simkaart gekocht met internet en bellen, was iets van 20 dollar. Dat werkte prima.