Noord-Amerika topic

Bij Travellers Autobarn! En jullie?

Bij hen vielen de prijzen me nog relatief mee vergeleken met de rest.

Waar slapen jullie in SF? Verbaasde me zo over de hotelprijzen daar vs de prijzen in Vegas. Maar die hotels zagen er ook wel een beetje fake glam uit of zo.

@Alicante Ja in ieder geval ergens languit met een boek en zonnen. Bij het water. Is dat niet hoe het werkt? :yum: We gaan zo nog eens naar dag 16/17 kijken

@growcookeatrepeat Thanks! We gaan zo meer boeken, thank god. Echt geen zin in stress over een slaapplek. @Parasol Ook jouw post heeft m’n vriend overgehaald om meer plekken vooraf te boeken haha.

@tessel Bedankt voor je praktische tip, dat moet je ook maar net weten!

2 likes

Chelsea Inn in SF! Prijzig (200-250 per nacht) maar wel gratis parkeergelegenheid bij het hotel. Ik heb ook een keer in een motel in Oakland gezeten (stukken goedkoper) vlakbij BART station.

2 likes

Ja ik vrees dat SF gewoon een kwestie van accepteren is dat je veel moet betalen. Wij slapen in het CitizenM voor 205 euro per nacht.

1 like

Ik slaap in een hostel. Tijdje niet meer gedaan dus wel grappig om weer eens te doen en het is maar voor een paar nachten. Slaap ook prima door andermans gesnurk heen schijnbaar want anderen hadden daar last van en ik niet. Kost 40 euro per nacht gemiddeld geloof ik? Hier zit ontbijt en koffie bij in, moet je alleen wel zelf maken.

@appa ‘s tip was echt heel goed: nightlife at the academy :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2: Superleuk. Ik had een VIP ticket geboekt, dat zou ik ook aanraden. Je hebt dan 2 drankjes die daar sowieso al vrij duur zijn binnen en een tour achter de schermen. De sfeer is daar sowieso heel goed.

5 likes

Hoe is het daar nu eigenlijk qua regels met mondkapjes en vaccinatiebewijzen?

Een beetje vaag?

Sommige winkels verplichten een mondkapje. Sowieso hebben bijna alle medewerkers waar je komt een mondkapje op. Het wordt op de meeste plekken niet verplicht, wel sterk aangeraden maar vervolgens hebben de klanten/gasten geen mondkapje op. Alleen bij de Academy gisteren hoefde ik een vaccinatiebewijs te laten zien, ik heb gewoon mijn booster in de app laten zien en dat was prima.

1 like

Wij sliepen in de zomer van 2019 in een Airbnb voor ongeveer 150 EUR per nacht. Was heel goed te doen, auto konden we aan de straat parkeren en hadden ons eigen stekje met woonkamer, keuken, slaapkamer, badkamer en tuintje.

Link

1 like

Bedankt voor alle leuke tips! Dat museum in San Francisco klinkt echt super! Hopelijk hou ik dat vol de 1e volledige dag met een jetlag haha. Zo’n lokale sportwedstrijd lijkt me ook echt leuk om mee te maken.

We gaan trouwens in september en er staan idd veel national parks op de planning!

3 likes

Ik heb La Quinta by Wyndham San Francisco Airport West geboekt voor 120 euro per nacht. Ligt dicht bij het vliegveld en dichtbij een BART station zodat je met het OV naar de stad kan

1 like

Oh grappig, daar slapen wij ook 1 nacht! Ik ben er in augustus, dus mocht ik het een afrader vinden laat ik het weten.

3 likes

Haha dan moet je niet naar het planetarium want bij die film viel ik al bijna in slaap :sweat_smile:

1 like

De testverplichting voor de VS is komen te vervallen! Blij mee, maakt het toch allemaal net iets minder spannend.

10 likes

Ja ik was net aan het zoeken, ik vlieg volgende week. Heel blij mee.

Overigens voor september 3 weken geboekt naar California etc. heel veel zin in.

4 likes

Oh wat chill! Dat scheelt weer geregel.

1 like

Ben trouwens benieuwd of dit zo blijft met de oplopende besmettingen :no_mouth:

Wij slapen in Yosemite View Lodge in El Portal. Inderdaad is 't allemaal belachelijk duur, dit was nog relatief goedkoop (500 euro/565 euro (wel al in februari geboekt)). Als je echt goedkoop wil slapen moet je kamperen haha maar daar hebben wij bewust niet voor gekozen.

Misschien zou je in Mariposa kunnen kijken? Daar kom ik op Booking goedkopere hotels tegen en dat is ongeveer uur rijden volgens maps

1 like

Ik vond Yosemite Bug Rustic Mountain resort perfect! Had @anon50301661 gevonden

2 likes

Ik vond Sunnycars wel prettig werken! Ik huurde via hen bij Alamo

1 like

Wij hebben via de Deense Avis gehuurd toen die in april ineens dikke korting had

Geen idee wat het nu kost, maar wij hebben in 2018 hier overnacht. Uur rijden, maar wel een leuk huisje in het bos, heerlijk stil 's nachts. Wellicht is het wat!
https://www.airbnb.nl/rooms/17436541?_set_bev_on_new_domain=1656801279_ZDU3NDg5NTllM2Nk&source_impression_id=p3_1656801332_62OPCWT95%2BiOYS8R

1 like