Noord-Amerika topic

maar als je van yosemite naar mammoth lakes wil dan ga je denk ik via de tioga pass? die kan dan al vanwege sneeuwval gesloten zijn

https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm

4 likes

Ja klopt, daar baal ik ook van. Enige manier om bij glacier point te komen is hiken, maar dat is echt een hike van een halve dag. Dat is het ons nou ook weer niet waard haha. Wij gaan naar Vernal Falls hiken.

Maar goed, is weer een goede reden om een keer terug te komen :crazy_face:

En je moet reserveren als je niet in het park zelf verblijft!

1 like

Misschien dat t ook een idee is om reisverslagen van mensen op te zoeken die er in dezelfde periode zijn geweest als jullie gaan. Kan namelijk best zijn dat Vernal Falls dan droog staat, maar dat weet ik dus niet zeker. Misschien dat er in november wel andere betere plekken zijn om te bezoeken

Heeft iemand ooit een road-trip van Boston naar Washington gedaan (of andersom)? NY ben ik al gewest en zou ik dus niet zoveel tijd hoeven door te brengen. Maar ben wel benieuwd naar de rest en met directe vluchten ben je er zo

@Oprah hee jij! En jij @MrsWeasley! Is de route het geld en de moeite waard?

1 like

Ik heb een keer in oktober een roadtrip gedaan langs nationale parken en wij hadden toen niet van te voren gereserveerd. We waren wel met een tent, niet met een camper. Dus dat is misschien iets makkelijker omdat er wat meer plekken zijn.

1 like

Wat vond je van Boston, Philadelphia en Washington? Haha en in welke maand ging je :joy:

Ik zit nu te plannen. Zal mn reisschema nog droppen. Maar zag dat er een loterij is om vergunningen te krijgen voor Angels Landing trail in Zion!

Is vanaf 1 sept tot 30 nov. Ik heb me ingeschreven misschien een tip!

Wij hebben vandaag onze huurauto opgehaald vanaf SF airport, alle grote verhuurders zitten er wel (almo, alvis, sunny cars) en genoeg convertible om uit te kiezen.

Op basis van je klasse mag je zelf de auto kiezen, dus dat is wel leuk!

Oké het is nu Philadelphia naar New Orleans via Washington, twee National Parks (Shenandoah en Great Smokey Mountains), Nashville, Memphis geworden! Zin in

2 likes

Ik ga met mijn vriend volgend jaar drie weken naar Californië/Nevada en we kunnen maar niet kiezen tussen het huren van een camper of van een auto. Mochten we voor een auto gaan zouden we daar een tent en kampeerspullen willen kopen. Maar ergens staat dat me tegen omdat we al die spullen ook weer daar achter zullen moeten laten. Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan? We willen een rondje doen langs een paar steden en vooral veel nationale parken. We zullen vooral willen kamperen/op campings willen staan en misschien een enkele keer in een stad in een hotel/airbnb overnachten.

1 like

Je kan via recreation.gov van alles huren!

1 like

Als je tijd hebt zou ik naar San Francisco gaan. Echt m’n favoriete stad. Napa Valley is ook heel mooi. LA vind ik echt geen donder aan haha, ja oké leuk voor een dag om alle highlights te zien maar dan weer snel weg. San Diego vind ik ook veel leuker.

Sowieso is de natuur heel mooi en hoef je niet per se naar een national park om te hiken.

1 like

Ik ga woensdag naar Portland/Oregon. Slaapplaats heb ik en eerste weekend gaan we sowieso naar Seaside/Cannon beach. Maar nog tips voor activiteiten/hikes/restaurants? Ga 2 weken.

Willen misschien ook ri Seattle rijden en wellicht naar mt Rainier national park, maar dat zien we daar wel dus tips daarvoor zijn ook welkom!

1 like

Voodoo Doughnuts :drooling_face:

2 likes

Multnomah falls
Powell’s books
Mount hood, Seattle is niet ver rijden vond ik, maar misschien is dit een optie dichter bij huis

2 likes

@claro zie de post van mijzelf waar ik nu op reageer. Veel plezier alvast!!

1 like

Leuk! Wij zijn er eind mei een week geweest om te roadtrippen tijdens onze huwelijksreis.

Portland vonden we allebei heel erg tegenvallen. Er waren eigenlijk amper mensen op straat, en de mensen die er waren, waren daklozen. Er staan heel veel tenten, gewoon in het centrum, waar ze in leven (en langs de snelweg hele tentenkampen). Verder vond ik er ook vrij weinig te doen. De leuke dingen zijn al genoemd: Powell’s boekwinkel (ge-wel-dig) en Voodoo Doughnuts (met ernaast op de muur heel groot KEEP PORTLAND WEIRD). Je hebt er ook het kleinste park ter wereld: Mill Ends Park (is dus echt mini, dus je bent er met 1 foto klaar). Je hebt er ook nog de International Rose Test Garden en Japanese Garden. De rozen waren nog niet uitgekomen toen, nu wel hoop ik.

Ik zou dus zeker aanbevelen om naar Seattle te gaan, en Mount Rainier. We vonden Mount Rainier echt waaanzinnig mooi. Helaas lag er voor veel hikes nog (veeel) teveel sneeuw toen, weet niet hoe dat nu is. Maar de berg zelf zien is erg de moeite waard. Trail of the Shadows was een leuke korte hike met bubbelende mineraalbronnen. En veel mooie watervallen!
Vanaf Ricksecker Point heb je een prachtig uitzicht op Mount Rainier, de weg was bij ons nog dicht, maar je kan er parkeren en een klein stukje lopen over de weg om bij het punt te komen.

Tip voor onderweg van Portland naar Mount Rainier: Deze prachtige overdekte brug en oude korenmolen. Vond het een hele mooie en rustige plek voor een tussenstop, leuke weg ook er naartoe: Google Maps

Restauranttip bij Mount Rainier (er zitten niet zoveel restaurants daar): Google Maps Heeel oud, en daardoor erg charmant. Beroemd om hun blackberry pies, die de hele tijd vers uit de oven komen. (di + wo gesloten)

Seattle is een veel levendigere stad, heeele chille sfeer en er was toen ook een of ander festival gaande met allerlei foodtrucks (rond de Space Needle).
Vanaf dit punt heb je een geweldig (en gratis) uitzicht over de stad en bij helder weer zie je Mount Rainier ook liggen: https://goo.gl/maps/oCfMMtbjAzqwNCAD6
Wel stijl omhoog, wij hadden een soort dagkaart voor die Lime-stepjes genomen, om hierheen te kunnen crossen en weer terug naar andere plekken.
MoPOP museum vond ik erg leuk, en er loopt een monorail van de Space Needle naar downtown. Pike Place Market, met de allereerste Starbucks ooit, en een muur vol kauwgom (Gum Wall). Pioneer Square is een leuke buurt voor een drankje.

Wij zijn erna ook nog naar Olympic National Park geweest, dus als je er 2 weken bent denk ik dat je daar zeker ook nog de tijd voor hebt! Prachtige omgeving, regenwoud achtig, ontelbaar veel watervallen, ruige stranden met enorme blokken driftwood.
Ben alweer veel te veel aan het typen, maar als je hier nog tips voor wil kan dat :joy:

Volgende onze planning gaan wij 19 juli naar Mariposa Grove in Yosemite, maar er zijn nu bosbranden… Hou m’n hart vast voor de natuur, hoop dat 't uiteindelijk allemaal meevalt. Hen gelezen dat de Sequioa’s brand nodig hebben om voort te planten dus hopelijk komt de natuur er uiteindelijk sterker uit.

Ja klopt! Anders komen de zaden niet vrij uit de cones. Ze hebben jaren brand daar weggehouden en zich afgevraagd waarom er geen nieuwe boompjes kwamen :slight_smile:

1 like

Heel erg bedankt allemaal! @Nefertiti @Snork @Alicante @JuneOsborne

Ga familie bezoeken en die zeiden hetzelfde over Portland. Ben er 10 jaar niet geweest, dus ben benieuwd!

Ben nu wel helemaal overtuigd dat we ook naar Seattle en Mount Rainier moeten.

1 like