Noord-Amerika topic

Aaaah wij hebben gister ook geboekt voor begin september! Zoveel zin in! Ik ga hier lekker meelezen :smiley:

Wij beginnen in San Francisco en willen eigenlijk een mustang/convertible huren. Hebben jullie nog goede tips? Ik zie weinig opties voor de airport (is waarschijnlijk ook duurder?)

3 likes

Zo leuk! Wij zijn in april/mei Californie rondgereden vanaf SF en weer terug, ik heb alweer heimwee…

Wij hadden onze auto bij Sunny cars gehuurd meteen bij het vliegveld. We hadden alleen geen muscle car maar een degelijke mini van haha.

2 likes

Toffff! Ja dat heimwee herken ik, in 2019 ben ik ook geweest! Hadden jullie de auto wel van te voren geboekt?

1 like

Ja, anders word ik zenuwachtig :rofl: we waren er met onze dochter van 5, dus wilde wel wat dingen vastleggen!

1 like

Leukk! Wij gaan ook in september en starten ook in SF.
Wij huren een auto wanneer we in LA zijn.

Wanneer ga je? Heeft Yosemite zelf geen plaatsen meer voor een overnachting?

@lantaarnpaal Ik heb geboekt via Avis om een auto op te halen bij SFO. Houd er wel rekening mee dat een cabrio/muscle een stuk duurder is dan een gewone auto. Het verschil tussen de auto die wij hebben geboekt (large) en cabrio was ruim 600 euro voor 15 dagen.

1 like

Aaah wij zijn al een groot eind met onze 2 maanden roadtrip in okt/nov 2022.
Ben nu aangekomen bij onze roadtrip van de westkust van 3 weken. Heb via internet al wat goede schema’s te zien. Ook veel gelezen op t alles amerika forum. Ga er zelf niet posten want vind vaak dat mensen daar wel erg betweterig reageren😂. Denk van neee ik zoek t zelf wel uit. We hebben een leuk campertje gehuurd bij Autobarn.
Is iemand hier eind okt/november gaan rondreizen bij de nationale parken van California enzo? de een zegt: je had allang moeten reserveren, maar zie nog best wat campings (rv campings) beschikbaar. Behalve Yosemite, nog maar 1 camping beschikbaar. Maar die is heel populair begreep ik. Ga morgen weer even wat dingen vastleggen want kreeg al stress haha. Terwijl ik t een fijn idee vind om de reis niet tot in de puntjes vast te leggen zodat je niet zo gebonden bent aan bepaalde dagen die je gepland hebt.

Wij gaan in september 24 dagen naar de westkust (steden en parken). Zagen laatst een goede aanbieding en in Vegas slapen we nu in het Luxor haha! We zijn helemaal niet van die luxepaardjes maar dit maakt de ervaring daar wel echt af

afbeelding

4 likes

maar als je van yosemite naar mammoth lakes wil dan ga je denk ik via de tioga pass? die kan dan al vanwege sneeuwval gesloten zijn

https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm

4 likes

Ja klopt, daar baal ik ook van. Enige manier om bij glacier point te komen is hiken, maar dat is echt een hike van een halve dag. Dat is het ons nou ook weer niet waard haha. Wij gaan naar Vernal Falls hiken.

Maar goed, is weer een goede reden om een keer terug te komen :crazy_face:

En je moet reserveren als je niet in het park zelf verblijft!

1 like

Misschien dat t ook een idee is om reisverslagen van mensen op te zoeken die er in dezelfde periode zijn geweest als jullie gaan. Kan namelijk best zijn dat Vernal Falls dan droog staat, maar dat weet ik dus niet zeker. Misschien dat er in november wel andere betere plekken zijn om te bezoeken

Heeft iemand ooit een road-trip van Boston naar Washington gedaan (of andersom)? NY ben ik al gewest en zou ik dus niet zoveel tijd hoeven door te brengen. Maar ben wel benieuwd naar de rest en met directe vluchten ben je er zo

@Oprah hee jij! En jij @MrsWeasley! Is de route het geld en de moeite waard?

1 like

Ik heb een keer in oktober een roadtrip gedaan langs nationale parken en wij hadden toen niet van te voren gereserveerd. We waren wel met een tent, niet met een camper. Dus dat is misschien iets makkelijker omdat er wat meer plekken zijn.

1 like

Wat vond je van Boston, Philadelphia en Washington? Haha en in welke maand ging je :joy:

Ik zit nu te plannen. Zal mn reisschema nog droppen. Maar zag dat er een loterij is om vergunningen te krijgen voor Angels Landing trail in Zion!

Is vanaf 1 sept tot 30 nov. Ik heb me ingeschreven misschien een tip!

Wij hebben vandaag onze huurauto opgehaald vanaf SF airport, alle grote verhuurders zitten er wel (almo, alvis, sunny cars) en genoeg convertible om uit te kiezen.

Op basis van je klasse mag je zelf de auto kiezen, dus dat is wel leuk!

Oké het is nu Philadelphia naar New Orleans via Washington, twee National Parks (Shenandoah en Great Smokey Mountains), Nashville, Memphis geworden! Zin in

2 likes

Ik ga met mijn vriend volgend jaar drie weken naar Californië/Nevada en we kunnen maar niet kiezen tussen het huren van een camper of van een auto. Mochten we voor een auto gaan zouden we daar een tent en kampeerspullen willen kopen. Maar ergens staat dat me tegen omdat we al die spullen ook weer daar achter zullen moeten laten. Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan? We willen een rondje doen langs een paar steden en vooral veel nationale parken. We zullen vooral willen kamperen/op campings willen staan en misschien een enkele keer in een stad in een hotel/airbnb overnachten.

1 like

Je kan via recreation.gov van alles huren!

1 like

Als je tijd hebt zou ik naar San Francisco gaan. Echt m’n favoriete stad. Napa Valley is ook heel mooi. LA vind ik echt geen donder aan haha, ja oké leuk voor een dag om alle highlights te zien maar dan weer snel weg. San Diego vind ik ook veel leuker.

Sowieso is de natuur heel mooi en hoef je niet per se naar een national park om te hiken.

1 like