Whoohoo, wij hebben de auto geboekt, eerste hotel, esta is goedgekeurd, zin innn😁 Hoe doen jullie het met internet? Ik heb nu een e-sim op het oog, maar misschien zijn er nog meer mogelijkheden?
Ik koop denk ik gewoon een pas van T-mobile (dat is mijn provider). 5000MB voor 20 euro ofzo, dat vind ik prima
Edit: voor 30 dagen is dat
Ik wou ook esim, maar blijkt mijn toestel niet geschikt voor te zijn. Dus ik zou dat even goed controleren!
Heb daarom zelf deze simkaart besteld. Kreeg goede recensies op het alles Amerika forum. Ik vlieg de 17e dus kan daarna zeggen of het inderdaad goed bevalt haha
Helaas worden de bosbranden hier steeds heter en heter door global warming en de droogte waardoor Sequoia’s die al honderden jaren brand hebben overleefd nu toch sneuvelen. Vorig jaar zijn ongeveer 10% van alle Sequoia’s verbrand ik houd echt mijn hart vast voor Yosemite, zo zonde.
Oja, dat ga ik nog even uitzoeken idd! Tnx!
Heb je hier een linkje van toevallig?
Travel & Surf pas, ik doe het altijd in de T-mobile app.
Wie kan mij iets meer vertellen over yosemite? Ik lees dat je op de piekuren moet reserveren, maar na 4pm kun je er dan wel gewoon in? En qua overnachten in het park: ik vind erg veel prijzige opties (wij gaan met de auto dus kamperen geen optie), is het te doen om buiten het park te overnachten? Of ben ik dan nu überhaupt al te laat om iets te reserveren?
Je zou kunnen kijken naar een hotel in Mariposa. Wij slapen zelf in El Portal, dat is net buiten het park maar ook nog heel duur.
Als je nog kan reserveren zou ik t gewoon doen, kost een dollar ofzo? En dan kan je er gewoon in zodra jij wil
Oja ik zie het, 2 dollar voor 3 dagen, dat ga ik sowieso doen dan, thanks!
Ik denk dat alles in de omgeving van het park wel duur is. Wij gaan ook met de auto en wij hebben een tent geboekt die al in het park staat, dus een soort van glamping. Die tenten staan bij curry village, maar housekeeping camp is een goedkopere optie. Die zijn wel snel volgeboekt, dus ik zou even kijken wat er nog beschikbaar is. Verder nemen wij een koelbox mee met wat eten/drinken, maar je kunt in het park ook vanalles krijgen, dus je hoeft niet per se te koken.
Welke periode gaan jullie?
Wij hebben voor november nog niks geboekt in /rondom Yosemite. Hoopte eigenlijk dat een first come first serve nog beschikbaar is.
Oh sorry lees net dat die niet beschikbaar zijn. Dan toch maar een rv camping proberen net buiten het park.
Wij gaan volgende week al haha! Dus dat is natuurlijk wel midden in het hoogseizoen. Gefeliciteerd trouwens Ben je jarig of is dit je forum verjaardag?
Jaaa ben jarig dankje!
Superleuk zeg, veel plezier. Laat nog maar weten hier hoe het was. Goede reis alvast.
Zal ik doen, dankjewel! Geniet van je verjaardag
Waarschijnlijk niks wat je niet op TripAdvisor kunt vinden, maar vrienden van me hebben er gewoond en zij gingen regelmatig naar deze plekken.
- Missouri Botanical Garden
- St Louis Art Museum
- Saint Louis Zoo (een van de beste ter wereld)
- Gateway Arch National Park
- Forest Park (o.a. Art Hill)
En alle breweries.
Ik ken wel iemand die er vandaan komt en die heeft het altijd over toasted ravioli dus misschien dat proberen?
Ik heb er een half jaar gestudeerd, dus vraag gerust, haha. Sluit me iig aan bij @ufo over de zoo, de Arch (het museum er bij is ook mooi!) en het kunstmuseum. Ik vond Cahokia ook erg indrukwekkend, ligt wel net in Illinois volgens mij, maar niet al te ver. Volgens mij vond de Dred Scott case ook deels plaats in het courthouse in St. Louis, mocht je dat interessant vinden! En je kan naar de Cardinals, als je zo’n wedstrijd leuk vindt De Delmar Loop is ook leuk om heen te gaan.
Wij hebben zelf net de knoop doorgehakt; we gaan in september naar Californië, van San Francisco langs Santa Barbara en dan naar Death Valley, Yosemite en Sequoia. Moeten wel nog alles boeken, dus genoeg te doen nog, haha. Tips zijn welkom!
Ik denk dat wij ongeveer dezelfde route doen. Ik ben ik mei geweest, dit was mijn route:
Heel veel plezier alvast!
Oh, leuk!! Mooie route hadden jullie zeg! Wij gaan 2,5 week en doen een wat kleiner rondje. Zie dat we ongeveer hetzelfde dagen hebben ingepland voor Yosemite, Death Valley en Sequoia - was dat voor jullie voldoende om alles te zien wat je wilde? Vind het zo lastig om in te schatten hoe lang je overal nodig hebt…!