Leuk! Wij zijn er eind mei een week geweest om te roadtrippen tijdens onze huwelijksreis.
Portland vonden we allebei heel erg tegenvallen. Er waren eigenlijk amper mensen op straat, en de mensen die er waren, waren daklozen. Er staan heel veel tenten, gewoon in het centrum, waar ze in leven (en langs de snelweg hele tentenkampen). Verder vond ik er ook vrij weinig te doen. De leuke dingen zijn al genoemd: Powell’s boekwinkel (ge-wel-dig) en Voodoo Doughnuts (met ernaast op de muur heel groot KEEP PORTLAND WEIRD). Je hebt er ook het kleinste park ter wereld: Mill Ends Park (is dus echt mini, dus je bent er met 1 foto klaar). Je hebt er ook nog de International Rose Test Garden en Japanese Garden. De rozen waren nog niet uitgekomen toen, nu wel hoop ik.
Ik zou dus zeker aanbevelen om naar Seattle te gaan, en Mount Rainier. We vonden Mount Rainier echt waaanzinnig mooi. Helaas lag er voor veel hikes nog (veeel) teveel sneeuw toen, weet niet hoe dat nu is. Maar de berg zelf zien is erg de moeite waard. Trail of the Shadows was een leuke korte hike met bubbelende mineraalbronnen. En veel mooie watervallen!
Vanaf Ricksecker Point heb je een prachtig uitzicht op Mount Rainier, de weg was bij ons nog dicht, maar je kan er parkeren en een klein stukje lopen over de weg om bij het punt te komen.
Tip voor onderweg van Portland naar Mount Rainier: Deze prachtige overdekte brug en oude korenmolen. Vond het een hele mooie en rustige plek voor een tussenstop, leuke weg ook er naartoe: Google Maps
Restauranttip bij Mount Rainier (er zitten niet zoveel restaurants daar): Google Maps Heeel oud, en daardoor erg charmant. Beroemd om hun blackberry pies, die de hele tijd vers uit de oven komen. (di + wo gesloten)
Seattle is een veel levendigere stad, heeele chille sfeer en er was toen ook een of ander festival gaande met allerlei foodtrucks (rond de Space Needle).
Vanaf dit punt heb je een geweldig (en gratis) uitzicht over de stad en bij helder weer zie je Mount Rainier ook liggen: https://goo.gl/maps/oCfMMtbjAzqwNCAD6
Wel stijl omhoog, wij hadden een soort dagkaart voor die Lime-stepjes genomen, om hierheen te kunnen crossen en weer terug naar andere plekken.
MoPOP museum vond ik erg leuk, en er loopt een monorail van de Space Needle naar downtown. Pike Place Market, met de allereerste Starbucks ooit, en een muur vol kauwgom (Gum Wall). Pioneer Square is een leuke buurt voor een drankje.
Wij zijn erna ook nog naar Olympic National Park geweest, dus als je er 2 weken bent denk ik dat je daar zeker ook nog de tijd voor hebt! Prachtige omgeving, regenwoud achtig, ontelbaar veel watervallen, ruige stranden met enorme blokken driftwood.
Ben alweer veel te veel aan het typen, maar als je hier nog tips voor wil kan dat