Noord-Amerika topic

Ik ga woensdag naar Portland/Oregon. Slaapplaats heb ik en eerste weekend gaan we sowieso naar Seaside/Cannon beach. Maar nog tips voor activiteiten/hikes/restaurants? Ga 2 weken.

Willen misschien ook ri Seattle rijden en wellicht naar mt Rainier national park, maar dat zien we daar wel dus tips daarvoor zijn ook welkom!

1 like

Voodoo Doughnuts :drooling_face:

2 likes

Multnomah falls
Powell’s books
Mount hood, Seattle is niet ver rijden vond ik, maar misschien is dit een optie dichter bij huis

2 likes

@claro zie de post van mijzelf waar ik nu op reageer. Veel plezier alvast!!

1 like

Leuk! Wij zijn er eind mei een week geweest om te roadtrippen tijdens onze huwelijksreis.

Portland vonden we allebei heel erg tegenvallen. Er waren eigenlijk amper mensen op straat, en de mensen die er waren, waren daklozen. Er staan heel veel tenten, gewoon in het centrum, waar ze in leven (en langs de snelweg hele tentenkampen). Verder vond ik er ook vrij weinig te doen. De leuke dingen zijn al genoemd: Powell’s boekwinkel (ge-wel-dig) en Voodoo Doughnuts (met ernaast op de muur heel groot KEEP PORTLAND WEIRD). Je hebt er ook het kleinste park ter wereld: Mill Ends Park (is dus echt mini, dus je bent er met 1 foto klaar). Je hebt er ook nog de International Rose Test Garden en Japanese Garden. De rozen waren nog niet uitgekomen toen, nu wel hoop ik.

Ik zou dus zeker aanbevelen om naar Seattle te gaan, en Mount Rainier. We vonden Mount Rainier echt waaanzinnig mooi. Helaas lag er voor veel hikes nog (veeel) teveel sneeuw toen, weet niet hoe dat nu is. Maar de berg zelf zien is erg de moeite waard. Trail of the Shadows was een leuke korte hike met bubbelende mineraalbronnen. En veel mooie watervallen!
Vanaf Ricksecker Point heb je een prachtig uitzicht op Mount Rainier, de weg was bij ons nog dicht, maar je kan er parkeren en een klein stukje lopen over de weg om bij het punt te komen.

Tip voor onderweg van Portland naar Mount Rainier: Deze prachtige overdekte brug en oude korenmolen. Vond het een hele mooie en rustige plek voor een tussenstop, leuke weg ook er naartoe: Google Maps

Restauranttip bij Mount Rainier (er zitten niet zoveel restaurants daar): Google Maps Heeel oud, en daardoor erg charmant. Beroemd om hun blackberry pies, die de hele tijd vers uit de oven komen. (di + wo gesloten)

Seattle is een veel levendigere stad, heeele chille sfeer en er was toen ook een of ander festival gaande met allerlei foodtrucks (rond de Space Needle).
Vanaf dit punt heb je een geweldig (en gratis) uitzicht over de stad en bij helder weer zie je Mount Rainier ook liggen: https://goo.gl/maps/oCfMMtbjAzqwNCAD6
Wel stijl omhoog, wij hadden een soort dagkaart voor die Lime-stepjes genomen, om hierheen te kunnen crossen en weer terug naar andere plekken.
MoPOP museum vond ik erg leuk, en er loopt een monorail van de Space Needle naar downtown. Pike Place Market, met de allereerste Starbucks ooit, en een muur vol kauwgom (Gum Wall). Pioneer Square is een leuke buurt voor een drankje.

Wij zijn erna ook nog naar Olympic National Park geweest, dus als je er 2 weken bent denk ik dat je daar zeker ook nog de tijd voor hebt! Prachtige omgeving, regenwoud achtig, ontelbaar veel watervallen, ruige stranden met enorme blokken driftwood.
Ben alweer veel te veel aan het typen, maar als je hier nog tips voor wil kan dat :joy:

Volgende onze planning gaan wij 19 juli naar Mariposa Grove in Yosemite, maar er zijn nu bosbranden… Hou m’n hart vast voor de natuur, hoop dat 't uiteindelijk allemaal meevalt. Hen gelezen dat de Sequioa’s brand nodig hebben om voort te planten dus hopelijk komt de natuur er uiteindelijk sterker uit.

Ja klopt! Anders komen de zaden niet vrij uit de cones. Ze hebben jaren brand daar weggehouden en zich afgevraagd waarom er geen nieuwe boompjes kwamen :slight_smile:

1 like

Heel erg bedankt allemaal! @Nefertiti @Snork @Alicante @JuneOsborne

Ga familie bezoeken en die zeiden hetzelfde over Portland. Ben er 10 jaar niet geweest, dus ben benieuwd!

Ben nu wel helemaal overtuigd dat we ook naar Seattle en Mount Rainier moeten.

1 like

Whoohoo, wij hebben de auto geboekt, eerste hotel, esta is goedgekeurd, zin innn😁 Hoe doen jullie het met internet? Ik heb nu een e-sim op het oog, maar misschien zijn er nog meer mogelijkheden?

1 like

Ik koop denk ik gewoon een pas van T-mobile (dat is mijn provider). 5000MB voor 20 euro ofzo, dat vind ik prima

Edit: voor 30 dagen is dat

Ik wou ook esim, maar blijkt mijn toestel niet geschikt voor te zijn. Dus ik zou dat even goed controleren!
Heb daarom zelf deze simkaart besteld. Kreeg goede recensies op het alles Amerika forum. Ik vlieg de 17e dus kan daarna zeggen of het inderdaad goed bevalt haha

1 like

Helaas worden de bosbranden hier steeds heter en heter door global warming en de droogte waardoor Sequoia’s die al honderden jaren brand hebben overleefd nu toch sneuvelen. Vorig jaar zijn ongeveer 10% van alle Sequoia’s verbrand :cry: ik houd echt mijn hart vast voor Yosemite, zo zonde.

1 like

Oja, dat ga ik nog even uitzoeken idd! Tnx!

Heb je hier een linkje van toevallig?

Travel & Surf pas, ik doe het altijd in de T-mobile app.

2 likes

Wie kan mij iets meer vertellen over yosemite? Ik lees dat je op de piekuren moet reserveren, maar na 4pm kun je er dan wel gewoon in? En qua overnachten in het park: ik vind erg veel prijzige opties (wij gaan met de auto dus kamperen geen optie), is het te doen om buiten het park te overnachten? Of ben ik dan nu überhaupt al te laat om iets te reserveren?:sweat_smile:

Je zou kunnen kijken naar een hotel in Mariposa. Wij slapen zelf in El Portal, dat is net buiten het park maar ook nog heel duur.
Als je nog kan reserveren zou ik t gewoon doen, kost een dollar ofzo? En dan kan je er gewoon in zodra jij wil

2 likes

Oja ik zie het, 2 dollar voor 3 dagen, dat ga ik sowieso doen dan, thanks!

1 like

Ik denk dat alles in de omgeving van het park wel duur is. Wij gaan ook met de auto en wij hebben een tent geboekt die al in het park staat, dus een soort van glamping. Die tenten staan bij curry village, maar housekeeping camp is een goedkopere optie. Die zijn wel snel volgeboekt, dus ik zou even kijken wat er nog beschikbaar is. Verder nemen wij een koelbox mee met wat eten/drinken, maar je kunt in het park ook vanalles krijgen, dus je hoeft niet per se te koken.

1 like

Welke periode gaan jullie?
Wij hebben voor november nog niks geboekt in /rondom Yosemite. Hoopte eigenlijk dat een first come first serve nog beschikbaar is.

Oh sorry lees net dat die niet beschikbaar zijn. Dan toch maar een rv camping proberen net buiten het park.

2 likes