Noord-Amerika topic

Wij gaan volgende week al haha! Dus dat is natuurlijk wel midden in het hoogseizoen. Gefeliciteerd trouwens :smiley: Ben je jarig of is dit je forum verjaardag?

Jaaa ben jarig dankje! :partying_face:
Superleuk zeg, veel plezier. Laat nog maar weten hier hoe het was. Goede reis alvast.

1 like

Zal ik doen, dankjewel! Geniet van je verjaardag :smile:

1 like

Waarschijnlijk niks wat je niet op TripAdvisor kunt vinden, maar vrienden van me hebben er gewoond en zij gingen regelmatig naar deze plekken.

• Missouri Botanical Garden
  • St Louis Art Museum
  • Saint Louis Zoo (een van de beste ter wereld)
  • Gateway Arch National Park
  • Forest Park (o.a. Art Hill)

En alle breweries.

2 likes

Ik ken wel iemand die er vandaan komt en die heeft het altijd over toasted ravioli dus misschien dat proberen?

2 likes

Ik heb er een half jaar gestudeerd, dus vraag gerust, haha. Sluit me iig aan bij @ufo over de zoo, de Arch (het museum er bij is ook mooi!) en het kunstmuseum. Ik vond Cahokia ook erg indrukwekkend, ligt wel net in Illinois volgens mij, maar niet al te ver. Volgens mij vond de Dred Scott case ook deels plaats in het courthouse in St. Louis, mocht je dat interessant vinden! En je kan naar de Cardinals, als je zo’n wedstrijd leuk vindt :slight_smile: De Delmar Loop is ook leuk om heen te gaan.

Wij hebben zelf net de knoop doorgehakt; we gaan in september naar Californië, van San Francisco langs Santa Barbara en dan naar Death Valley, Yosemite en Sequoia. Moeten wel nog alles boeken, dus genoeg te doen nog, haha. Tips zijn welkom!

3 likes

Ik denk dat wij ongeveer dezelfde route doen. Ik ben ik mei geweest, dit was mijn route:

Heel veel plezier alvast!

1 like

Oh, leuk!! Mooie route hadden jullie zeg! :slight_smile: Wij gaan 2,5 week en doen een wat kleiner rondje. Zie dat we ongeveer hetzelfde dagen hebben ingepland voor Yosemite, Death Valley en Sequoia - was dat voor jullie voldoende om alles te zien wat je wilde? Vind het zo lastig om in te schatten hoe lang je overal nodig hebt…!

2 likes

Yosemite: 1 dagje rondrijden door park en 1 dag een lange wandeling
Death Valley: 2 dagen vond ik wel handig zodat je 2 ochtenden hebt om vroeg te vertrekken. Na de middag gingen wij eventjes terug naar het hotel en dan na 19u/20u terug vertrekken en ergens zonsondergang bekijken
Sequoia: 1 dag vond ik ok

Een heel deel van Yosemite heb ik wel niet gedaan omdat tioga Road gesloten was! Mocht die weg open zijn, was 3 dagen misschien beter. Veel hangt ook af van hoeveel je slaapplaats van het park is.

Iemand hier recentelijk via schiphol gevlogen? Het schijnt dat de self drop off bagage gesloten is? :smiling_face_with_tear: Wij vliegen eind augustus en ik vraag me echt af hoe druk het dan nog gaat zijn…

Ik had zelf maar 1,5 dag in Yosemite (had niet gereserveerd, kon niet echt anders) maar had daar sowieso wel meerdere dagen door kunnen brengen hoor! Ook wel lekker om tussendoor even rustig aan te doen.

Ik mocht vrij plotseling voor werk naar SF, dus ik had helemaal niet gereserveerd. Congres was net afgelopen en ben meteen doorgereisd naar Yosemite om vlak voor het hoogseizoen (en dus die reserveringen) toch te kunnen bezoeken. Van een vriendelijke parkwacht kreeg ik toen een dag extra :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb de Seqouia’s helemaal niet gezien, ik ben naar een waterval gelopen (echt een zware tocht maar wel leuk) en de dag daarna de Valley loop en toen moest ik helaas wel door want ik had al wel een reservering staan en ik moest vrij ver omreizen. Ben alleen naar Yosemite Valley geweest eigenlijk.

1 like

Was in de meivakantie wel gesloten ja.

1 like

Drama, maar dan begrijp ik nu ook wel dat iedereen in de rij moet staan

Ja vreselijk. Wij gingen naar New York en we konden vooraf ook al niet inchecken. Alles moest bij de balie.

2 likes

Ben heel benieuwd hoe deze bevalt

Goed! Heb 'm sinds zondag in gebruik en hij werkt goed! Er zijn uiteraard plekken waar er geen bereik is, zoals de bergen rondom Yosemite, maar in Yosemite Valley werkte het bijvoorbeeld wel weer perfect. In Death Valley was geen bereik, maar de weg er naartoe wel en bovenop bij Dante’s View bijvoorbeeld ook weer wel.
Activeren is gewoon simkaartje erin drukken, dan krijg je een SMS in 't Chinees ofzo en daaronder Engels dat hij geactiveerd is en als je je roaming aan hebt staan (was ik eerst ff vergeten) kan je direct internetten. Bellen heb ik nog niet geprobeerd.

2 likes

Ik vloog afgelopen donderdag en ik was al in een uur door de check-in en douane heen. De koffers zijn ook gewoon goed aangekomen, dus het is niet altijd drama!

3 likes

Ben nu in amerika en kan dit zeker aanraden, zelf pakken we ook meerdere dagen in de parken en gaan vaak in de ochtend wandelen, daarna ontspannen en dan begin van de avond weer terug. De eerste dagen hadden we dat niet en dat vonden we vrij slopend…missen nu wel een aantal parken maar dat hou je toch

Trouwens heel fijn om een motel met zwembad en hottub te hebben, de kamers zijn zelf niet boeiend maar hierdoor kunnen wij wel ontspannen

@lantaarnpaal, wij begin juli en stonden precies 4 van te voren bij de incheckbalie. Toen nog 2,5 uur om door security te komen. Wij vlogen met united en die hebben gewacht tot de laatste passagier, er miste nog 70 mensen toen de gate dicht ging

3 likes

Klinkt goed! Ik ga hem ook bestellen.

1 like