Noord-Amerika topic

Yosemite: 1 dagje rondrijden door park en 1 dag een lange wandeling
Death Valley: 2 dagen vond ik wel handig zodat je 2 ochtenden hebt om vroeg te vertrekken. Na de middag gingen wij eventjes terug naar het hotel en dan na 19u/20u terug vertrekken en ergens zonsondergang bekijken
Sequoia: 1 dag vond ik ok

Een heel deel van Yosemite heb ik wel niet gedaan omdat tioga Road gesloten was! Mocht die weg open zijn, was 3 dagen misschien beter. Veel hangt ook af van hoeveel je slaapplaats van het park is.

Iemand hier recentelijk via schiphol gevlogen? Het schijnt dat de self drop off bagage gesloten is? :smiling_face_with_tear: Wij vliegen eind augustus en ik vraag me echt af hoe druk het dan nog gaat zijn…

Ik had zelf maar 1,5 dag in Yosemite (had niet gereserveerd, kon niet echt anders) maar had daar sowieso wel meerdere dagen door kunnen brengen hoor! Ook wel lekker om tussendoor even rustig aan te doen.

Ik mocht vrij plotseling voor werk naar SF, dus ik had helemaal niet gereserveerd. Congres was net afgelopen en ben meteen doorgereisd naar Yosemite om vlak voor het hoogseizoen (en dus die reserveringen) toch te kunnen bezoeken. Van een vriendelijke parkwacht kreeg ik toen een dag extra :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb de Seqouia’s helemaal niet gezien, ik ben naar een waterval gelopen (echt een zware tocht maar wel leuk) en de dag daarna de Valley loop en toen moest ik helaas wel door want ik had al wel een reservering staan en ik moest vrij ver omreizen. Ben alleen naar Yosemite Valley geweest eigenlijk.

1 like

Was in de meivakantie wel gesloten ja.

1 like

Drama, maar dan begrijp ik nu ook wel dat iedereen in de rij moet staan

Ja vreselijk. Wij gingen naar New York en we konden vooraf ook al niet inchecken. Alles moest bij de balie.

2 likes

Ben heel benieuwd hoe deze bevalt

Goed! Heb 'm sinds zondag in gebruik en hij werkt goed! Er zijn uiteraard plekken waar er geen bereik is, zoals de bergen rondom Yosemite, maar in Yosemite Valley werkte het bijvoorbeeld wel weer perfect. In Death Valley was geen bereik, maar de weg er naartoe wel en bovenop bij Dante’s View bijvoorbeeld ook weer wel.
Activeren is gewoon simkaartje erin drukken, dan krijg je een SMS in 't Chinees ofzo en daaronder Engels dat hij geactiveerd is en als je je roaming aan hebt staan (was ik eerst ff vergeten) kan je direct internetten. Bellen heb ik nog niet geprobeerd.

2 likes

Ik vloog afgelopen donderdag en ik was al in een uur door de check-in en douane heen. De koffers zijn ook gewoon goed aangekomen, dus het is niet altijd drama!

3 likes

Ben nu in amerika en kan dit zeker aanraden, zelf pakken we ook meerdere dagen in de parken en gaan vaak in de ochtend wandelen, daarna ontspannen en dan begin van de avond weer terug. De eerste dagen hadden we dat niet en dat vonden we vrij slopend…missen nu wel een aantal parken maar dat hou je toch

Trouwens heel fijn om een motel met zwembad en hottub te hebben, de kamers zijn zelf niet boeiend maar hierdoor kunnen wij wel ontspannen

@lantaarnpaal, wij begin juli en stonden precies 4 van te voren bij de incheckbalie. Toen nog 2,5 uur om door security te komen. Wij vlogen met united en die hebben gewacht tot de laatste passagier, er miste nog 70 mensen toen de gate dicht ging

3 likes

Klinkt goed! Ik ga hem ook bestellen.

1 like

We hebben eindelijk alles geboekt :smiling_face_with_three_hearts:

Dag 1 - vliegen op San Francisco
Dag 2 - SF
Dag 3 - SF
Dag 4 - SF
Dag 5 - SF
Dag 6 - SF - Monterey
Dag 7 - Monterey en omgeving
Dag 8 - Monterey en omgeving
Dag 9 - San Simeon
Dag 10 - San Simeon - Santa Barbara
Dag 11 - Santa Barbara
Dag 12 - Santa Barbara
Dag 13 - Santa Barbara - Death Valley
Dag 14 - Death Valley
Dag 15 - Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 16 - Mammoth Lakes
Dag 17 - Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 18 - Yosemite
Dag 19 - Yosemite
Dag 20 - Yosemite - Sequoia
Dag 21 - Sequoia
Dag 22 - Sequoia - vliegveld (terug)

Bij ons kostte het vooral veel moeite om te bepalen hoelang we overal zouden zitten (en elke keer dat we zochten naar dingen die er te doen waren, werd het een langere lijst :joy:), maar ik ben erg blij met hoe we het nu hebben…! Wel fingers crossed dat de situatie in Yosemite en Sequoia verbetert… zijn er hier onlangs mensen daar geweest?

5 likes

Als je Facebook hebt kan je lid worden van een aantal groepen (yosemite, rondreis Amerika, rondreis West Amerika), daar worden regelmatig updates geplaatst door mensen die er zijn geweest onlangs.

In death valley zijn nu wegen weggevaagd door de vele regen dus die situatie moet je ook even in de gaten houden.

1 like

Ik ben gisteren en vandaag in Yosemite geweest en had het niet willen missen, we hebben de mist trail gelopen en zelfs een beer gezien! In de valley was het weer super, heel helder en mooi lucht. In de middag was het iets slechterder qua zicht bijv. tunnel view was niet helder en soort van mistig door de brand.

Wij sliepen zelf in bug rustic en de dag dat wij aankwamen ging de 140 weer open. We hebben geen last gehad van de brand en hadden verwacht dat het mistiger zou zijn maar dat viel dus mee.

Sequioa national park was ook mooi en goed te doen, alleen weg werkzaamheden in het park waardoor de reistijd langer is. In Yosemite hebben wij de sequioas overgeslagen vanwege de brand

4 likes

Ik ben net terug uit Yosemite en de omstandigheden zijn heel goed! De brand is volledig onder controle en de lucht was ook helemaal helder. Dus dat komt helemaal in orde :smile: Ik kan je de mist trail van harte aanbevelen, met dank aan de tip van @Echo. Loop zeker ook door naar de Nevada fall, dat stuk van de trail was veel rustiger en heel mooi. We hebben er heen en terug 4 uur en een kwartier over gedaan en we hebben lekker de tijd genomen om af en toe te zitten en te eten. Het grootste gedeelte van de trail is ook beschut door de bomen, dus zelfs in 30 graden was het goed te ddoen.

4 likes

Heeft iemand een (recente) tip voor een hotel in NY? We gaan eind september een weekje en ik zie echt door de bomen het bos niet.

Budget is ongeveer 150-200 euro per nacht maar goedkoper is natuurlijk ook prima, als het maar comfortabel en op een chille plek is

1 like

Hi! Voor de Antelope Canyon - kan ik dan het beste de Lower of Higher Antelope Canyon kiezen voor een tour? Ik kom er online niet helemaal uit…

Wij zaten in mei in the paper factory. Wel in Queens maar daardoor wat goedkoper. En je bent supersnel op Manhattan alsnog! Eerder heb ik wel in een hotel op Manhattan gezeten maar ik vond het weinig verschil maken. En nu echt een grote, chille kamer.

1 like

Lower schijnt mooier te zijn. Wij hadden die geboekt, maar door de regenval is die van ons (en de dagen ervoor en erna, volgens mij is hij een week ofzo dicht geweest?) niet doorgegaan. Als je zekerheid wil hebben dat het doorgaat kan je misschien beter voor upper kiezen, die ging dacht ik wel door omdat die hoger gelegen is.

1 like