Noord-Amerika topic

We hebben eindelijk alles geboekt :smiling_face_with_three_hearts:

Dag 1 - vliegen op San Francisco
Dag 2 - SF
Dag 3 - SF
Dag 4 - SF
Dag 5 - SF
Dag 6 - SF - Monterey
Dag 7 - Monterey en omgeving
Dag 8 - Monterey en omgeving
Dag 9 - San Simeon
Dag 10 - San Simeon - Santa Barbara
Dag 11 - Santa Barbara
Dag 12 - Santa Barbara
Dag 13 - Santa Barbara - Death Valley
Dag 14 - Death Valley
Dag 15 - Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 16 - Mammoth Lakes
Dag 17 - Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 18 - Yosemite
Dag 19 - Yosemite
Dag 20 - Yosemite - Sequoia
Dag 21 - Sequoia
Dag 22 - Sequoia - vliegveld (terug)

Bij ons kostte het vooral veel moeite om te bepalen hoelang we overal zouden zitten (en elke keer dat we zochten naar dingen die er te doen waren, werd het een langere lijst :joy:), maar ik ben erg blij met hoe we het nu hebben…! Wel fingers crossed dat de situatie in Yosemite en Sequoia verbetert… zijn er hier onlangs mensen daar geweest?

5 likes

Als je Facebook hebt kan je lid worden van een aantal groepen (yosemite, rondreis Amerika, rondreis West Amerika), daar worden regelmatig updates geplaatst door mensen die er zijn geweest onlangs.

In death valley zijn nu wegen weggevaagd door de vele regen dus die situatie moet je ook even in de gaten houden.

1 like

Ik ben gisteren en vandaag in Yosemite geweest en had het niet willen missen, we hebben de mist trail gelopen en zelfs een beer gezien! In de valley was het weer super, heel helder en mooi lucht. In de middag was het iets slechterder qua zicht bijv. tunnel view was niet helder en soort van mistig door de brand.

Wij sliepen zelf in bug rustic en de dag dat wij aankwamen ging de 140 weer open. We hebben geen last gehad van de brand en hadden verwacht dat het mistiger zou zijn maar dat viel dus mee.

Sequioa national park was ook mooi en goed te doen, alleen weg werkzaamheden in het park waardoor de reistijd langer is. In Yosemite hebben wij de sequioas overgeslagen vanwege de brand

4 likes

Ik ben net terug uit Yosemite en de omstandigheden zijn heel goed! De brand is volledig onder controle en de lucht was ook helemaal helder. Dus dat komt helemaal in orde :smile: Ik kan je de mist trail van harte aanbevelen, met dank aan de tip van @Echo. Loop zeker ook door naar de Nevada fall, dat stuk van de trail was veel rustiger en heel mooi. We hebben er heen en terug 4 uur en een kwartier over gedaan en we hebben lekker de tijd genomen om af en toe te zitten en te eten. Het grootste gedeelte van de trail is ook beschut door de bomen, dus zelfs in 30 graden was het goed te ddoen.

4 likes

Heeft iemand een (recente) tip voor een hotel in NY? We gaan eind september een weekje en ik zie echt door de bomen het bos niet.

Budget is ongeveer 150-200 euro per nacht maar goedkoper is natuurlijk ook prima, als het maar comfortabel en op een chille plek is

1 like

Hi! Voor de Antelope Canyon - kan ik dan het beste de Lower of Higher Antelope Canyon kiezen voor een tour? Ik kom er online niet helemaal uit…

Wij zaten in mei in the paper factory. Wel in Queens maar daardoor wat goedkoper. En je bent supersnel op Manhattan alsnog! Eerder heb ik wel in een hotel op Manhattan gezeten maar ik vond het weinig verschil maken. En nu echt een grote, chille kamer.

1 like

Lower schijnt mooier te zijn. Wij hadden die geboekt, maar door de regenval is die van ons (en de dagen ervoor en erna, volgens mij is hij een week ofzo dicht geweest?) niet doorgegaan. Als je zekerheid wil hebben dat het doorgaat kan je misschien beter voor upper kiezen, die ging dacht ik wel door omdat die hoger gelegen is.

1 like

Ah top, dat ziet er ook goed uit. De andere hotels die genoemd werden zijn in die periode 300-350 euro per nacht en dat wordt me wat te gortig.

2 likes

Ik heb Lower gedaan! Onze tourguide deed ook tours in de Upper en zei wel dat Lower idd mooier was en indrukwekkender. Ik vond het echt fantastisch, zeker hoogtepunt van de reis!

1 like

Ik heb zelf Lower gedaan omdat Upper al was uitverkocht.

Wat ik begreep is dat Upper dieper maar korter is. Daar loop je in en aan het einde keer je om en loop je weer terug. Je hebt daar dus verkeer van beide richtingen. In Upper heb je alleen die bijzondere lichtstralen (maar dat is alleen midden op de dag).

Lower is langer maar minder hoog. Je gaat erin met een trap en aan het einde er weer uit met een trapje. Lower heeft meer licht maar niet die lichtstralen zeg maar.

Ik denk dat de verschillen niet zo heel groot zijn en dat ze beide echt prachtig zijn dus ik denk niet dat je een verkeerde keus kan maken!

2 likes

Thanks allemaal! Toch maar voor de tour in Lower gegaan :slight_smile:

1 like

Ik ben nu op t vliegveld in San Francisco en jeetje wat een verademing dit! Koffers konden we direct afleveren (al voor de tijd die op de borden aangegeven stond), security waren 4 mensen ofzo voor ons… We hebben nu nog 3 uur voordat de gate open gaat en hebben alle winkeltjes al gezien :joy::joy:

2 likes

Ik ben in 2016 in Holiday Inn Manhattan 6th Ave geweest en vond dit qua locatie echt perfect! Was toen best betaalbaar, weet niet hoe het nu zit

1 like

Ik zat in 2019 in de Holiday Inn Express Times Square South. Die was niet zo duur en prima qua kamer. Gratis ontbijt is inbegrepen en is simpel maar prima (bagel, roomkaas, ontbijtgranen en melk). Ik zit nu in Citadines Connect en die is qua kamer wat moderner, maar het gratis ontbijt is hier een croissantje, yoghurt en koffie/thee to go. Dus dat is weer wat minder. De locaties zijn vergelijkbaar, allebei midden in Manhattan tussen 5th en 6th Avenue, heel fijn! Ik betaalde in februari 2019 700 euro voor een week en nu 439 voor drie nachten, allebei met twee personen.

2 likes

Zou ik mogen weten op welke site je dit geboekt hebt?
Ik ga in november maar moet even zien welke dan nog open is. Zie veel tours staan met verschilende prijzen.

Tuurlijk! Hier: https://www.antelopelowercanyon.com/

1 like

Zijn hier mensen die naar Alcatraz zijn geweest? Zo ja, hoe vonden jullie het? Wij gaan bijna maar twijfelen nog een beetje of we dit willen doen

1 like

Ja, is wel leuk om naartoe te gaan vond ik! Ik was skeptisch maar ik heb een ranger tour gedaan en die vertelde wat meer dan de verhalen over Al Capone en de ontsnapping in de gevangenis zelf. Daardoor vond ik het echt heel tof! Er was ook een tentoonstelling over de bezetting van native Americans op het eiland in de jaren 60, echt interessant.

Zonder wel een beetje meh, in de gevangenis zelf heb je een audiotour en het is “wel leuk” om te zien maar ik vond die audiotour echt slaapverwekkend.

Kortom, heb je nog tijd en geld dan zou ik het doen. Moet je er iets voor schrappen of echt haasten om er nog naartoe te gaan dan is het misschien niet de moeite waard.

1 like

Op zich eens met de reactie boven mij. Audio tour is wel geinig voor wat achtergrond info. Wat ik er nog aan toe kan voegen is dat ik het zelf wel leuk vond om het uitzicht op de stad te zien vanaf het eiland.

SF is best klein/compact, en als je een fiets huurt kan je de stad daarom best snel zien. Dus ook al waren we er niet super lang, kon makkelijk tijd inruimen voor Alcatraz.

Oja en een gratis tip als je ook van plan bent om te gaan fietsen en niet zo’n goede conditie hebt (of gewoon een Nederlander bent die dus platte wegen gewend is :’)): neem een elektrische fiets. De wegen zijn STEIL. Ik heb gehuild tijdens het fietsen hahaha.

2 likes