Respect dat je hebt gefietst! Mijn dochter was in de auto steeds met haar armen in de lucht aan het gillen omdat ze het op een achtbaan vond lijken zo stijl.
Wij zijn trouwens niet naar Alcatraz geweest, nu wel een beetje spijt…
Respect dat je hebt gefietst! Mijn dochter was in de auto steeds met haar armen in de lucht aan het gillen omdat ze het op een achtbaan vond lijken zo stijl.
Wij zijn trouwens niet naar Alcatraz geweest, nu wel een beetje spijt…
Jaaa en je kunt op de straat Jump fietsen huren, die hebben trapondersteuning dus dan kun je wél een heuvel op.
Nog een toevoeging trouwens omdat je zegt dat je bijna gaat. Weet niet hoe de situatie nu is, maar toen ik er heen ging (2018) moest je echt ver van tevoren een ticket boeken voor de boot naar Alcatraz. Dus als je wil gaan zou ik hem wel vastleggen, tenzij het nu niet meer zo druk is, maar volgens mij is het toerisme daar overal weer booming met alle inhaalvakanties.
Ik heb alcatraz vlak voor zonsondergang gedaan! Je hebt dan een super mooi uitzicht en zonsondergang. Ik vond het wel leuk om te zien!
Thanks voor de tips @Evenveel, @JuneOsborne @Foefjeisthuis!
Ik denk dat we uiteindelijk Alcatraz toch maar zullen overslaan, het klinkt op zich wel interessant maar er zijn dingen die wat hoger staan qua prioriteiten en we hebben vier volle dagen (waarvan we twee ook buiten de stad zelf zullen zijn). Er zijn inderdaad nog wel tickets, maar niet super veel, dus we moeten de knoop maar snel doorhakken
We waren inderdaad van plan om fietsen te huren haha, en de elektrische is een goede tip haha. Merci!
Over het fietsen, ik vind de buurten daar qua veiligheid wel veel van elkaar verschillen. Russian Hill, Nob Hill en de buurt rondom de Painted Ladies zijn erg mooi. Wat noordelijker naar Pacific Heights is ook erg mooi, daar moet je zeker langs B. Patisserie. Chinatown is ook leuk en sowieso is het hele stuk van de Ferry Building naar Fisherman’s Whatf veilig/leuk. De farmer’s market bij de Ferry building is ook een aanrader mocht je er tijd voor hebben.
Probeer Tenderloin en Mid Market wel te vermijden, eigenlijk zo goed als het hele Zuidelijke deel van Mission Street. Toen ik er was (3 weken terug) waren er heel veel daklozen met (ik denk) mentale problemen op straat. Veel mensen die in zichzelf aan het schreeuwen waren, maar ook anderen aanspraken, dat gaf geen veilig gevoel. Volgens Amerikanen die we spraken is dat sinds corona heel erg geworden, er wordt ook veel gestolen dus alles staat achter slot in de winkels. Er is daar ook erg veel politie op straat. Sowieso staat Tenderloin bekend als een slechte buurt, maar dat wisten wij niet en wij waren daar lekker aan het rondwandelen haha. Dus dat stukje zou ik lekker vermijden.
Dat heb ik gedaan! Ik had Vega asian geloof ik. Was rijst met curry en een wrap met groenten.
Ik had heenweg keuze uit vegetarische pasta of lip met rijst en terugweg vegetarische pasta of iets met vlees. Ik heb beide keren de pasta gehad en die was wel te doen, m’n vriendin had op de heenweg de rijst en die was heel droog.
Ik kreeg ook de keuze kip met rijst/aardappeltjes en vegetarische pasta. Vond het beide wel prima. Zat ook een broodje met boter, bakje vers fruit, bakje met een salade en een toetje bij. Daar heb je geen keuze in opties.
Verder kan ik mij herinneren dan ik tijdens de heenvlucht nog een warme wrap met tomaat en mozzarella kreeg en op de terugvlucht een sandwich. Ook daar kan dus verschil in zitten.
Wij eten vegan dus hadden dit ook tevoren besteld, dan krijg je je eten als eerst haha (heel chill). We kregen op de heen en terugreis een ander gerecht, maar het komt altijd neer op groenten, een carb (rijst/pasta/aardappel) en een eiwit (in ons geval dus geen vlees maar peulvruchten bijv). Volgens mij was het een curry en de andere groenten met aardappelpuree.
KLM is wel echt uitgebreid met eten. Je krijgt bij de hoofdmaaltijd ook een fruitsalade (is denk ik het toetje voor de vegans), rauwkost en een vers broodje.
En een of twee keer een koekje/brownie en ook nog een warme, hartige snack (hangt misschien af van de lengte van de vlucht).
Goed gevarieerd dus in ieder geval. Weet niet waar het voor jou lastig is, maar je kan natuurlijk ook prima je eigen eten meenemen.
Weet iemand een leuk alternatief voor Antelope Canyon? We krijgen net een mail dat alle tours morgen geannuleerd worden
Ga je al naar Monument Valley? Dat is in een dag te doen vanuit omgeving Page en ik vond het prachtig!
En wat dichterbij: Vermillion Cliffs misschien? Ben ik zelf niet geweest (geen tijd) maar ziet er ook tof uit.
Kijken bij Horseshoe Bend? Jammet dat het is geannuleerd:(
Wat balen zeg! Is het nog mogelijk dat jullie tickets kunnen regelen voor een andere dag?
Ik wilde ook zeggen Horseshoe Bend, maar die stond vast al op jullie lijstje. Als jullie budget het toelaat iets van een bootje/sups huren voor op Lake Powell/Big Water? Toen wij jaren geleden in Page waren hebben wij 'avonds gegeten bij BIG JOHN'S TEXAS BBQ, Page - Restaurantbeoordelingen - Tripadvisor. Is echt een heel leuk plekje op de hoek van een straat. Er was toen iedere avond live Americana muziek, echt heel gezellig. Wel echt een bbq restaurant dus indien vega is het misschien niet helemaal je plek maar wij hebben het er jaren later nog steeds over, haha. Veel plezier en hopelijk vinden jullie een leuk alternatief!
The Yotel vond ik prima toen ik de eerste keer ging. Schoon en modern, dichtbij Times Square
Thanks voor de tips! Ja we mogen ruilen voor een andere dag, maar we rijden later vandaag door naar de Grand Canyon. Dus een andere dag is eigenlijk geen optie. Er is geannuleerd omdat het vannacht geregend heeft.
Haha het klinkt zo verwend want we hebben een topreis, maar ik had me hier echt op verheugd! Monument Valley klinkt wel als een leuk alternatief, we zijn idd al in Page
edit: ah en het restaurant blijkt vlakbij!
Wij hadden het helaas toen ook. Als het tientallen miles verderop heeft geregend, kan het ontzettend mis gaan daar.
Maar goed, ik heb een reden om ooit weer terug te aan. West Amerika was echt mijn mooiste diverse natuurlandschappen vakantie ooit.
Heeft er hier iemand toevallig de John Muir Trail in Yosemite gedaan? We zitten er nu, maar we hebben waarschijnlijk alleen maar regen en een deel van de Mist Trail is helaas het grootste deel van de dag gesloten (al leek ons dat ook geen goede optie met regen).
Heb zelf de Mist Trail kunnen lopen toentertijd, maar ik weet wel dat de John Muir trail een heeeele lange trail is van meer dan 200 miles, die ook een deel door yosemite loopt. Er is wat overlap met de Mist Trail (heb bordjes zien staan weet ik nog), maar ik weet niet of je makkelijk een deel van John Muir kunt lopen, zeker als er delen wellicht gesloten zijn. Sorry als ik nu iets zeg wat je allang wist, maar kon ik niet uit je vraag opmaken.
Ik wilde je als alternatief Sentinel Dome trail en/of Taft Point trail aanbevelen maar ik zie dat die hele weg (naar Glacier Point) dicht is dit jaar
De wandeling naar Mirror lake is eenvoudig en niet heel spectaculair, maar wel de trail waarop wij een beer tegenkwamen van heel dichtbij. Maar ja, geen garanties dat dat nu ook zo is natuurlijk ;p
Wat wil je precies weten? Ik heb hem afgelopen zomer voor een deel gedaan. Eerst de Mist Trail naar de twee watervallen en toen terug via de John Muir.