Noord-Amerika topic

Ik kreeg ook de keuze kip met rijst/aardappeltjes en vegetarische pasta. Vond het beide wel prima. Zat ook een broodje met boter, bakje vers fruit, bakje met een salade en een toetje bij. Daar heb je geen keuze in opties.

Verder kan ik mij herinneren dan ik tijdens de heenvlucht nog een warme wrap met tomaat en mozzarella kreeg en op de terugvlucht een sandwich. Ook daar kan dus verschil in zitten.

Wij eten vegan dus hadden dit ook tevoren besteld, dan krijg je je eten als eerst haha (heel chill). We kregen op de heen en terugreis een ander gerecht, maar het komt altijd neer op groenten, een carb (rijst/pasta/aardappel) en een eiwit (in ons geval dus geen vlees maar peulvruchten bijv). Volgens mij was het een curry en de andere groenten met aardappelpuree.

KLM is wel echt uitgebreid met eten. Je krijgt bij de hoofdmaaltijd ook een fruitsalade (is denk ik het toetje voor de vegans), rauwkost en een vers broodje.
En een of twee keer een koekje/brownie en ook nog een warme, hartige snack (hangt misschien af van de lengte van de vlucht).
Goed gevarieerd dus in ieder geval. Weet niet waar het voor jou lastig is, maar je kan natuurlijk ook prima je eigen eten meenemen.

Weet iemand een leuk alternatief voor Antelope Canyon? We krijgen net een mail dat alle tours morgen geannuleerd worden :smiling_face_with_tear:

1 like

Ga je al naar Monument Valley? Dat is in een dag te doen vanuit omgeving Page en ik vond het prachtig!
En wat dichterbij: Vermillion Cliffs misschien? Ben ik zelf niet geweest (geen tijd) maar ziet er ook tof uit.

2 likes

Kijken bij Horseshoe Bend? Jammet dat het is geannuleerd:(

2 likes

Wat balen zeg! Is het nog mogelijk dat jullie tickets kunnen regelen voor een andere dag?

Ik wilde ook zeggen Horseshoe Bend, maar die stond vast al op jullie lijstje. Als jullie budget het toelaat iets van een bootje/sups huren voor op Lake Powell/Big Water? Toen wij jaren geleden in Page waren hebben wij 'avonds gegeten bij BIG JOHN'S TEXAS BBQ, Page - Restaurantbeoordelingen - Tripadvisor. Is echt een heel leuk plekje op de hoek van een straat. Er was toen iedere avond live Americana muziek, echt heel gezellig. Wel echt een bbq restaurant dus indien vega is het misschien niet helemaal je plek maar wij hebben het er jaren later nog steeds over, haha. Veel plezier en hopelijk vinden jullie een leuk alternatief!

The Yotel vond ik prima toen ik de eerste keer ging. Schoon en modern, dichtbij Times Square

Thanks voor de tips! Ja we mogen ruilen voor een andere dag, maar we rijden later vandaag door naar de Grand Canyon. Dus een andere dag is eigenlijk geen optie. Er is geannuleerd omdat het vannacht geregend heeft.

Haha het klinkt zo verwend want we hebben een topreis, maar ik had me hier echt op verheugd! Monument Valley klinkt wel als een leuk alternatief, we zijn idd al in Page :blush:

edit: ah en het restaurant blijkt vlakbij! :smile:

Wij hadden het helaas toen ook. Als het tientallen miles verderop heeft geregend, kan het ontzettend mis gaan daar.

Maar goed, ik heb een reden om ooit weer terug te aan. West Amerika was echt mijn mooiste diverse natuurlandschappen vakantie ooit.

3 likes

Heeft er hier iemand toevallig de John Muir Trail in Yosemite gedaan? We zitten er nu, maar we hebben waarschijnlijk alleen maar regen en een deel van de Mist Trail is helaas het grootste deel van de dag gesloten (al leek ons dat ook geen goede optie met regen).

Heb zelf de Mist Trail kunnen lopen toentertijd, maar ik weet wel dat de John Muir trail een heeeele lange trail is van meer dan 200 miles, die ook een deel door yosemite loopt. Er is wat overlap met de Mist Trail (heb bordjes zien staan weet ik nog), maar ik weet niet of je makkelijk een deel van John Muir kunt lopen, zeker als er delen wellicht gesloten zijn. Sorry als ik nu iets zeg wat je allang wist, maar kon ik niet uit je vraag opmaken.

Ik wilde je als alternatief Sentinel Dome trail en/of Taft Point trail aanbevelen maar ik zie dat die hele weg (naar Glacier Point) dicht is dit jaar :cry:

De wandeling naar Mirror lake is eenvoudig en niet heel spectaculair, maar wel de trail waarop wij een beer tegenkwamen van heel dichtbij. Maar ja, geen garanties dat dat nu ook zo is natuurlijk ;p

2 likes

Wat wil je precies weten? Ik heb hem afgelopen zomer voor een deel gedaan. Eerst de Mist Trail naar de twee watervallen en toen terug via de John Muir.

2 likes

@George en @JuneOsborne, dank jullie wel voor de reacties! Late reactie, maar had op vakantie zelf geen tijd meer om nog te reageren. Ik wilde eigenlijk vooral weten of de Mist Trail (en JMT) een beetje goed te doen zouden zijn in de regen. De dagen dat we er waren hadden we vooral regen en omdat m’n wandelschoenen kapot waren gegaan voor Yosemite en ik het op nieuwe moest gaan doen twijfelden we een beetje. Uiteindelijk hebben we de John Muir Trail omhoog en ook weer naar beneden genomen, dat was prima te doen. Wel was het laatste stukje nog behoorlijk wat langer dan verwacht, maar was goed te doen!

Ja, Glacier Point was idd dicht jaar, heel jammer! Maar we vonden Yosemite zo ook al schitterend!

Wat gaaf dat je een beer tegen kwam @JuneOsborne! Voor die trail hadden we jammer genoeg geen tijd.

1 like

Lake Louise is vaak tot april/mei nog bevroren. Vlogger Emily Canham was er vorig jaar in de kerstvakantie, die heeft er wel een vlog gemaakt.

Bedenk me net dat zij in Whistler zat trouwens…

Maar ik zou gaan, ik zou in 2020 gaan en alles was al geboekt but jaaaaaa. Carona…

He Hoi,

Ik ga in december / januari een paar weken naar San Francisco en ik vind het wel een beetje eng omdat ik in mijn eentje ga. Ik heb het topic bijgelezen en er staan al supergoeie tips in over wat je kan doen in de stad, maar had nog een paar vragen als iemand zijn of haar ervaringen wilt delen.

Heeft er iemand weleens met Aer Lingus gevlogen naar de States via Dublin, hoe was deze overstap?

Een vriendin raadde aan om zo’n sightseeing bus te doen op de eerste dag, het is wel een beetje duur dus ik wilde vragen of iemand anders dit al heeft gedaan?

Welke musea raden jullie aan of juist niet om te bezoeken?

Wat voor dagtrips zijn leuk voor buiten de stad? Ik zag iets over een tour doen in Muir Woods, ik heb zelf geen auto dus dat leek me wel ideaal dat je dan vervoer erbij hebt zitten.

Welke eetplekken vonden jullie goed te doen?

Misschien nog wat tips om veilig te blijven? Had al de wijken genoteerd om te vermijden. Ik wil mijzelf niet opsluiten tijdens deze vakantie, maar wel alert blijven op mijn omgeving, omdat ik dus alleen reis.

Ja ik in september en oktober weer terug, van AMS naar LA via Dublin. Ging prima! Heen moesten we in Dublin al door de douane, dat kostte wel extra tijd bij de overstap maar we werden bij aankomst niet meer gecontroleerd, dus dan ben je er snel uit. Je moet in Dublin dan een aparte gang nemen voor de reizen naar Amerika. Staat heel duidelijk aangegeven hoor, dus dat vind je snel.

1 like

Ik ben net twee weken geleden een week in San Francisco geweest en DM me gerust met vragen. (Was er met man en kind overigens.)

1 like

Ik had 1 uur 15 overstap op Dublin naar LA en dat is niet aan te raden, ik moest rennen en veel mensen hebben het niet gehaald. Ik was echt de laatste aan boord, en we hadden maar weinig vertraging. Met meer tijd is het wel prima te doen denk ik. Ik vond het geen top airline, maar prima te doen!

Ik vind een sightseeing bus altijd wel fijn om te bepalen waar ik later heen wil. Ik heb het daar niet gedaan, maar in andere steden vind ik het altijd wel waard. Een andere optie is een free walking tour.

Ik vond alleen Tenderloin niet fijn om 's avonds te lopen, maar overdag prima te doen. Maar ik woonde in LA dus gewoon daklozen vond ik nooit zo erg, dat zijn niet meteen gevaarlijke gekkies. En dat merk je snel genoeg. De tram en BART voelden ook veilig maar nogmaals, ik ben LA gewend.

Ik kan nog even kijken waar ik allemaal heb gegeten als je dat fijn vindt, ik weet het zo niet uit mijn hoofd. Sowieso animal style fries van in-n-out haha.

2 likes

Ik heb iets meer dan 2 uur maar dan weet ik dat ik meteen moet doorhollen en mijn snacks maar op Schiphol ga halen :joy:

Ik ga In-N-Out noteren! Ik verblijf gelukkig een in een studio met keuken dus kan zelf koken of take away halen maar eettips zijn altijd welkom

Miller’s rest: https://millersrest.com/ Hier kun je lekker ontbijten/brunchen

Fino - voor Italiaans eten, kan de website niet vinden maar er is er maar 1 van.

Ik zie dat veel plekken waar ik ben geweest helaas permanent gesloten zijn door de pandemie. In de Ferry Building heb je ook nog veel lekker eten! Voor lekkere koffie naar Bluestone Lane.

Je kunt echt heel lekker eten in San Francisco, zonde om thuis te koken haha. Maar er zullen sindsdien weer veel nieuwe tentjes bij komen, laatste keer dat ik er was is alweer drie jaar geleden.

4 likes