dankjewel hiervoor, zou je nog een keer terug willen naar SF?
Jaaaa sowieso. Een van mijn lievelingssteden in Amerika.
Oja nog een tip: pak een keer zo’n Jump fiets om langs het water te fietsen of door het Golden Gate Park.
Goedkoop ticket naar NY kunnen scoren over een paar maanden. Al een paar keer geweest dus ik ga de klassiekers skippen en ben meer op zoek naar tips in Brooklyn/Williamsburg/Queens/andere ‘alternatieve dingen of tours (ga bijvoorbeeld een donut tour doen haha). Ben er negen dagen en daarom meteen de vraag: een dag Washington vanuit NYC of beter twee?
En Niagara Falls wel of beter een andere keer wanneer ik tijd heb voor de Canadese zijde?
Hoeveel waren jullie kwijt aan de ronde SF-Las Vegas-LA (of soortgelijk) in 3 weken (in september), in het afgelopen jaar?
Wij hebben zojuist geboekt en nu ik alles bij elkaar optel, moet ik wel even bijkomen van de prijs. Ik had het geschat op zo’n 6000 dollar, maar we zitten nu op 7500 voor vlucht, auto en verblijf voor 2 personen. We zijn geen kampeerders dus hebben vrijwel overal wel een hotelkamer en een middenklasse auto. We hebben voor Yosemite wel voor een duurdere optie gekozen, maar dat verklaart dat grote verschil nog niet helemaal haha. Of is alles gewoon ook echt wel duurder geworden door inflatie etc., of zijn we stiekem toch grotere luxepoezen dan ik denk?
Ik heb onze planning er even bij gepakt en aan de hand van de afschrijvingen van mijn creditcard alle bedragen ingevuld. Daarbij paar kanttekeningen die ik er onder zal vermelden.
- Vlucht was rechtstreekse vlucht met KLM met de optie om 24 uur voor vertrek nog te kunnen annuleren (toen wij boekten was corona nog een ding). Daarnaast hebben wij ook beide een koffer bijgeboekt. Vlucht kan dus goedkoper.
- De auto van ons was belachelijk goedkoop. Ik heb eerst een auto geboekt bij Hertz voor ± € 1500 euro maar die had ik zo geboekt dat je nog last minute kon annuleren. Dus nadat ik geboekt had, heb ik het allesamerika forum in de gaten gehouden en daar kwam rond april een super goede aanbieding voorbij bij Avis. Daar hebben we dus uiteindelijk de auto bij geboekt, Hertz hebben we geannuleerd. Wij kregen uiteindelijk een Kia Sportage mee. Had pas 3000 mile op de teller.
- Qua hotels hebben we vrijwel alles via booking.com geboekt, ook met de mogelijkheid op het laatste moment nog te kunnen annuleren. Doordat je een reservering hebt, is het bedrag waarvoor je reserveert een indicatie. Al mijn reserveringen vielen uiteindelijk paar euro hoger uit dan van te voren aangegeven door de hogere dollar koers. Maar dit kan misschien ook wel in je voordeel werken als de koers weer daalt.
- Van alle hotels die in mijn overzicht staan zou ik “rodeway inn williams” direct afraden. Dat was echt een armoedig krot. De rest was allemaal wel prima. Mocht je bij Yosemite in Yosemite View Lodge (in El Portal) slapen: daar is geen bereik. Je kan wel wifi kopen, maar dat kost 10 dollar per dag en heeft ook heel slecht bereik. In Yosemite zelf wel was bereik.
- En naast deze koste betaal je natuurlijk ter plaatse ook nog heel veel aan eten en alles. Daarvan heb ik geen precieze berekening.
Alles is ook flink duurder geworden hoor. Wij hebben deze zomer met z’n tweeën voor 3 weken 12k betaald, hier zit wel alles bij inbegrepen qua maaltijden, benzine, leuke dingen etc. Volgens mijn zelfs ook de dingen die we hebben gekocht, maar we hebben niet echt uitgebreid geshopt. Wij hebben inderdaad ook in hotels geslapen en alleen in Yosemite gekampeerd in zo’n tent die al voor je klaar stond (waren de duurste nachten haha). Ik weet niet hoe de dollar nu staat, maar van de zomer was het ongeveer 1 op 1 en de benzineprijs had ook een all time high bereikt. Al met al niet zo gunstig dus haha.
Oh edit, in deze 3 weken/prijs zit ook nog 4 dagen NY. Zijn we op de terugweg heen gegaan. Dus we hadden ook nog een extra binnenlandse vlucht.
Dankjewel om dit te posten en zo uitgebreid te reageren, dat helpt veel! Zo te zien zijn we wel iets duurdere slapers (lol), ik heb even berekend en onze gemiddelde prijs is 206 dollar per nacht, dat is bij jou wel lager. Ik heb nu ook een paar van jouw hotels opgezocht en die zijn niet per se in prijs gestegen, dus ik denk dat we misschien iets langer hadden kunnen zoeken of wat meer budget kunnen kiezen. Voor de hotels die nog niet vast liggen wellicht nog de moeite waard om te vergelijken.
En ook bedankt voor de tip voor het amerikaforum, daar ga ik ook eens naar kijken. Onze auto is namelijk errug duur, 1800 dollar voor 3 weken. Scheelt wel dat wij hem niet op dezelfde locatie zullen inleveren, daar betaal je natuurlijk ook voor.
Wat betreft de dollar ben ik niet zo bang, wij hebben de meeste dingen met een andere valuta dan de euro geboekt die over het algemeen heel stabiel is/sterk staat tegenover andere valuta’s.
Ook dankjewel @George , ik denk dat een kleine hartaanval bij het boeken/betalen dan maar bij de Amerika-ervaring hoort, haha.
Wij hebben een klein campertje gehuurd en geslapen op voornamelijk national park campings. Scheelt veel geld! Maar wij houden ook niet van hotel vakanties. Vonden het fijner om ons busje als huisje te gebruiken😄. Via Autobarn travel usa trouwens.
Vond de campings wel heel basic. Waardooor t wel mooie campings waren maar er waren dan bv geen douches. Daarvoor moesten we naar het yosemite dorpje en daar douchen voor een paar dollar.
In Florida hadden we via alamo gehuurd (korting via de kortingswebsite van t werk). Scheelde ook veel. Prima auto.
Op Hawaii was een jeep huren (incl tent! Op t dak) goedkoper via airbnb dan via de normale huur websites! Echt gek.
Op Hawaii trouwens alles wat we bespaard hadden in 3 weken roadtrippen, alles uitgegeven😂. Daar ist schandalig duur. 14 dollar voor een brood enzo.
Hey Autobarn hadden wij ook gebruikt voor onze camper afgelopen september toen we naar Californië gingen.
@Moskou, we waren denk ik zo’n €7000 kwijt met een kind van 3 erbij, maar omdat we kampeerden hadden we vaak ontbijt en/of lunch vanuit de camper en ook ‘s avonds regelmatig zelf gekookt. Ik vond het eten echt duur.
Wij verbleven ook in Rodeway Inn in Williams! Ik vond het eigenlijk wel een prima motel, maar waarschijnlijk heb ik low(er) standards haha. Mijn reisschemas zien er trouwens exact hetzelfde uit ook in Google sheets.
Williams vond ik trouwens echt wel geinig voor één nacht, we zijn toen nog geëindigd in een bar waar karaoke night was.
Wij hebben destijds op het alles Amerika forum een kortingscode gevonden waardoor we een lage autohuur hadden zonder geen one way fee, daar hebben we flink op bespaard. Ik heb ook net wat hotels opgezocht waar we hebben geslapen en die zijn wel iets duurder geworden, maar zie ik alsnog voor 90 a 120 euro per nacht. Dat waren geen luxe hotels, maar gewoon prima, soms van die typische motels. Wij vinden kamperen wel leuk, daardoor ook op hele leuke plekken overnacht voor niet zoveel geld maar dat moet wel je ding zijn inderdaad.
Oh misschien dat wij een van de mindere kamers hadden dan haha. Wij hadden een zwaluwmest voor de deur, het was niet schoon, m’n vriendin zat vast in de badkamer omdat de deur kuren had, en idk vond de vibe ook gewoon niet fijn vergeleken met andere hotels/motels waar we geweest zijn.
Edit: als ik het op Google maps op zoek heet het super 8 by whindham?? Vaag
Hier zaten wij
Wij waren 5000 kwijt voor 2 weken incl alles, wel de wat goedkopere hotels/motels gepakt en niet veel uit eten geweest. Auto hadden we heel erg geluk mee, hadden sportcar geboekt en kregen uiteindelijk een dikke dodge challenger v8 mee voor 500 euro voor 2 weken🙈 Je moet echt goed zoeken want het kan echt wel goedkoper. Tickets hadden we ook redelijk goedkoop.
Wanneer was dit?
Edit: ik heb even teruggelezen en zie dat je in augustus bent geweest. Wist niet dat het zó goedkoop kon haha.
Wij hebben afgelopen september tijdens een reis van 3 weken in totaal ongeveer 7500 euro opgemaakt voor 2 personen! We hebben ongeveer 100 euro per nacht betaald en we sliepen meestal wel in wat goedkopere (maar wel prima) hotels en ook een paar keer in een Airbnb. Maar we hebben ook geslapen in een redelijk luxe hotel in Las Vegas (Park MGM, wel een aanrader trouwens!) en de Curry Village tenten voor 152 euro per nacht. Vliegtickets waren iets van 850 euro p.p. (directe vlucht) en de auto voor 3 weken maar 500 euro i.v.m. een supergoede actie van Avis.
Ik vond het eten ook best duur, maar wij hadden zó’n druk programma dat we vaak niet eens tijd of de energie hadden om echt uit eten te gaan, vaak haalden we ergens wat af als take out in de avond en in de ochtend/lunch haalden we vaak eten bij Wallmart. De laatste week in Californië deden we wat luxer met ontbijt, lunch en diner bij restaurant/tentjes en dat tikte wel gelijk dik aan. We kochten trouwens wel altijd vaak nog ijsjes enzo, i love Amerikaans ijs haha.
Maar het was het allemaal waard, het was echt een geweldige reis
Wij waren ook 10k kwijt voor 3 weken (2 volwassenen en 1 5-jarige), inclusief eten en drinken etc. Vrij grote auto met kinderstoel en niet bespaard op hotels, maar wel een aantal nachten bij familie geslapen ook.
Wij zijn ook voornemens in de zomervakantie (geen mogelijkheid andere maanden i.v.m. werk onderwijs) een roadtrip te doen in Amerika voor 18 dagen. Ik heb nu onderstaand overzicht gemaakt (snelle schets, nog geen onderzoek verder gedaan wat betreft hoeveelheid dagen waar). Volgens mij is het teveel (te snel langs sommige plekken?) hoewel sommige stukjes niet ver rijden zijn.
Willen jullie eens meekijken en tips geven? Wat kunnen we beter skippen/of keuzes maken, waar zullen we meer tijd nodig hebben? We zullen een auto huren, geen camper.
Ik vind het rondje te groot, zou de reis eerder in twee opties doen:
LA - Sequoia - Yosemite - San Francisco - LA doen (en op terugweg van SF naar LA nog stoppen langs de kust, en evt nog langs Napa valley of San Diego nog toevoegen aangezien de afstand vanaf LA goed te doen is)
LA - San Diego - Joshua - Grand Canyon - Zion - Las Vegas - LA (dan kun je evt nog Sedona als tussenstop doen en/of Antelope Canyon en Horseshoe bend aangezien je toch langs Page rijdt)
Ik vond zelf Grand Canyon niet zo boeiend trouwens…
Ik ben er zelf nog niet geweest dus dit advies is enkel gebaseerd op de voorbereiding die ik gedaan heb voor mijn trip.
Ik zou bij Grand Canyon denk ik maar 1 nacht blijven en meer tijd spenderen in Zion, of Bryce er proberen in te plakken. Ik hoor dat LA niet zo fantastisch is en aangezien je ook naar San Diego gaat, vraag ik me af of je daar misschien beter een dag LA skipt om wat meer rust te creëren verderop in je trip. Ook vraag ik me af of Joshua Tree de moeite waard is om een volle dag te zijn. Van die dagen die je skipt zou je dan misschien een stop in Page kunnen overwegen, daar heb je namelijk ook nog mooie dingen zoals Antelope Canyon of Horseshoe Bend (en Monument Valley, maar dat is wel weer wat kilometers rijden) of meer tijd in Zion, zodat je wat meer ruimte hebt om bv hikes te doen of te fietsen als dat je ding is.
Zou het ook een overweging kunnen zijn om niet van LA naar SF te gaan, maar enkel Las Vegas en SF te pakken? Ik denk dat de mooiste dingen namelijk vanaf die plekken goed te doen zijn (alles in je schema vanaf Grand Canyon tot SF) en dan heb je meer tijd voor andere highlights daar (Moab, Bryce, Monument Valley).
Wat leuk! Kijk sowieso op alles Amerika forum voor tips en inspiratie. Grand Canyon zou ik 1 nacht van maken, en dan de zonsondergang en -opvang bekijken. Ik vond het super mooi, maar tenzij je er een wandeling gaat maken vind ik 1 nachtje voldoende. Bryce Canyon vind ik één van de mooiste dingen die ik gezien heb, ik zou overwegen om dat toe te voegen.
San Diego zou ik denk ik skippen, je hebt daar nu maar 1 nachtje en voor een stad vind ik dat heel weinig.
Zion zou ik zeker langer verblijven. Houd er rekening mee dat het in de zomer heel druk is en je waarschijnlijk ergens anders moet parkeren en dan met een pendelbus het park in gaat. Dat kost best veel tijd al met al en Zion is wel een park waar het leuk is om een wandeling te maken (Grand Canyon, monument valley en death valley is bijvoorbeeld meer rond rijden en kijken).
Bedenk sowieso even wat voor reizigers jullie zijn; vind je het leuk om heel veel te zien en dus iedere dag zo’n beetje op een andere plek te slapen, of wil je ook af en toe wat meer relaxen en wat nachtje op 1 plek zijn.