Ook nog een aantal tips vanuit mijn kant (West-Amerika)
San Diego vond ik persoonlijk een van de leukste steden. Kleinere stad, compacter en fijne vibe. In 2 dagen kun je ontzettend veel zien. Echte aanraders zijn een rondje in Old Town, zonsondergang bij de Sunset Cliffs, Balboa Park, La Jolla (leuke marktjes en zeehonden) en leuke eettentjes kun je vinden in Little Italy. Wij hebben in deze stad veel kunnen wandelen (is in andere steden echt wel lastiger). Ben je er echt langer, er zijn best veel toffe musea.
Los Angeles vond ik persoonlijk ook minder. Veel armoede en ontzettend groot. Tuurlijk moet je bepaalde highlights gezien hebben, maar probeer dit zoveel mogelijk met de auto te doen (ook dan soms nog afstanden van +1 uur). Rondje rijden door Beverly Hills en Rodeo Drive. Walk of fame (wel veel zwervers), Santa Monica en Venice Beach (laatste is leuk om een fiets te huren. Mooi en fijn fietspad langs het strand. Griffith Observatory (mooi voor het uitzicht 's avonds, maar een drama om er te komen met de auto. Downtown kun je beter overslaan. Pas ook op met parkeren. In veel buitenwijk zijn zwervers. LA is wel aan te raden als je bepaalde uitstapjes op de planning hebt staan. LA Lakers, Universal etc.
San Francisco mooie en dure stad. Qua uitstraling fijn en natuurlijk opnieuw een paar enorme highlights. Fietstour Golden Gate Bridge tof, maar je moet een conditie hebben (of een elektrische fiets nemen). Wandelen over de brug is minder aan te raden. Op de brug na is er aan de andere kant niet zoveel. Alcatraz vond ik persoonlijk erg tegen vallen. Erg duur en door toerisme eigenlijk te druk geworden. Mocht je gaan neem sowieso een kastje van de audio mee (gratis) i.p.v. de app die ze aanraden. Je kunt niet terugspoelen en wifi (waarop de app moet draaien) is dramatisch. Pier 39 heel leuk om s’avonds te zien. Painted Ladies en de cable car ook op je lijstje zetten.
Las Vegas, toffe stad die je uiteraard gezien moet hebben. De hotels zijn een beleving, zeker s’avonds. Hou er wel rekening mee mocht je later in het jaar gaan (ik was er begin november) dat zwembaden dicht kunnen zijn omdat het daar dan herfst/winter seizoen is (hoewel het nog steeds warm is buiten). Ook is het van Las Vegas naar de Grand Canyon nog een pittig stuk rijden en hou rekening dat de Grand Canyon in een andere tijdszone ligt. Ondanks dat je in de Grand Canyon afhankelijk bent van shuttles (kunt dus niet zelf met de auto rijden) vond ik het zeker een bucketlist dingetje. Wel ben je meer tijd kwijt dan je van tevoren inschat. Rij je trouwens vanuit LA naar Las Vegas, stop bij Peggy Sue’s 50 Diner. Amerikaanse diner.
Hoseshoe blend begrijp ik bovenstaande meningen. Inderdaad 10 dollar parkeren en een hike van 500 meter naar een uitzichtpunt. Persoonlijk vond ik de Antelope Canyon echt veel toffer. Je gaat met een gids de cave in en voorafgaand wordt er wat verteld. Vond dit persoonlijk een gave ervaring.
Yosemite vond ik ook erg tof! Zeker de moeite waard.
Zion, Bryce ben ik helaas niet geweest.
Andere aanrader is wel route 101 en mocht je nog tips zoeken over Santa Barbara let me know (hier heb ik 3 maanden gewoond)