Viel mee hoor. Kon dat rode zand er uit kloppen. Wel is het witte zool gedeelte van sneakers wat verkleurd
Ik heb vooral op All Stars en Stan Smith’s gelopen. Dat laatste was overigens wel aan de gevaarlijke kant bij Angels Landing aangezien er 0 profiel onder zat.
Ik vind dat je wel voor een wandelschoen moet gaan tenzij je echt maar wil uitstappen en enkel tot een viewwpoint wandelen en weer terug naar de auto ofzo… wandelschoenen hebben profiel op de zool dat je veel meer grip gaat geven en dat heb je in mijn mwning wel echt nodig. Vergeet ook geen drinkbus ofzo mee te nemen. Wij kwamen veel mensen tegen die te weinig water meenamen en dat is echr niet fijn… je kan onderweg op de hike nergens bijvullen…
Ik ben echt team wandelschoen! Ik doe ze zelfs aan naar het bos hier in NL haha. Je doet echt jaaaren met goede wandelschoenen dus als je vaker ergens gaat wandelen (op vakantie of gewoon thuis) dan zul je er zeker vaker gebruik van maken. Zo fijn qua grip en stevigheid voor je enkels, en ook chill als het heel modderig of nat is want vaak zijn ze een stuk beter tegen water bestand dan sneakers
Wow respect voor Angels Landing met die schoenen. Was echt glad en steil daar! En ook de wandeling er naartoe was best pittig. Ik zweer zelf wel echt bij stevige wandelschoenen. Maar wij wandelden ook dagelijks daar dus moet je goed bekijken of het de investering waard is.
Inderdaad ook waterdicht, warm…natte voeten kunnen je dag echt verpesten.
Haha ja serieus echt onverstandig hoor. Niet aan te raden. Sportschoenen kunnen prima, maar dan met profiel.
Ja wauw dit was zo gaaf!!
Ik weet niet of dit algemeen bekend is. Maar tip voor als je in het zuiden van het land woont: boek je vlucht vanaf Antwerpen. Dan brengt de Thalys je naar Schiphol en vlieg je vanaf daar een stuk goedkoper naar de VS! Het heeft hier honderden euro’s bespaard toen we afgelopen week boekten, maar let wel op voldoende overstaptijd op Schiphol!
Wij hebben dus afgelopen week geboekt en gaan richting Grand Teton / Yellowstone / Cody. 2 weken! Ik weet dat je die gebieden ook in 1 week kunt bezoeken, maar ivm mijn gebrek aan energie gaan we lekker rustig aan doen. Ik ben nog nooit in de vs geweest, dus ben heel benieuwd !
Zijn er mensen die recent nog in NY zijn geweest? Heb alles doorgekamd en zie veel tips van voor corona, maar ik ben vooral op zoek naar tips voor betaalbaar hotel/airbnb op fijne plek en leuke (vegan) restaurantjes. Dus kan me voorstellen dat daar ook weer best veel in veranderd is tijdens die jaren. We willen er graag eind april heen gaan en denken voor een week ong 2000 euro incl vliegticket kwijt te zijn. Is dat een realistische schatting of zitten we dan te laag?
Nog niet helemaal doorgekamd dan denk ik, twee weken geleden werd nog hetzelfde gevraagd: hier de link naar de eerste post en de vega(n) tips erna Noord-Amerika topic - #1039 door vitaminwater
Ik ben afgelopen zomer in NY geweest en wij betaalden toen 157 euro per nacht. Het had wel iets goedkoper gekund, maar dit was een mooie middenweg qua locatie en prijs. We zaten in een zijstraat van 5th Avenue, een prima uitvalsbasis om de stad te verkennen. Meatpacking had ik bijvoorbeeld leuker gevonden, maar daar betaal je makkelijk 250+ per nacht.
Wij gingen wel in het hoogseizoen, dus het zal bij jou wel iets goedkoper zijn. Tickets durf ik dus niet zo veel over te zeggen. Als die 2000 pp is haal je dat zeker, maar samen lijkt dat me wat krap.
Haha omg, ik ben in het begin van het topic begonnen met de zoekfunctie vanaf 2018 en toen verder gaan lezen en dat laatste stukje helemaal gemist. Dus fijn dat je me erop wees haha.
@George pp bedoelde ik inderdaad! Zag tickets van 370 pp dus dat viel me reuze mee.
Dan zou ik die tickets zeker boeken, dat is echt een goede deal! Ik ben in februari 2019 geweest en toen heb ik 350 betaald, kan me voorstellen dat april veel gewilder/duurder is en die 350 was al een hele goede prijs.
Dat red je wel hoor. Het vliegveld van Keflavik is echt mini in vergelijking met Schiphol.
Een overstap buiten de VS is sowieso altijd handiger, in de VS overstappen moet je met je bagage door de douane, hier niet.
Ik heb ook een keer een overstap op IJsland gehad en het is inderdaad een heel klein vliegveld dus makkelijk. Mijn vluchten waren niet met dezelfde maatschappij en de eerste naar IJsland toe was vertraagd maar ze hadden gewoon gewacht tot iedereen er was. Dus gaat helemaal goed komen!
Hebben jullie nog tips/ervaringen opgedaan om een helikoptervlucht te doen in New York? Wij gaan met een ander stel en we willen het als verjaardagscadeau voor onze partners doen. Het liefst willen we met zijn vieren in een heli.
Heb je al wat gevonden. Ik wil een overstap maken in New York en een paar nachten blijven maar vind alleen maar dure hotels.
Bijna naar New York! Ik twijfel nog steeds of ik een City Pass ga nemen of niet… Ben nu met de planning bezig en heb al veel gelezen, maar blijf toch twijfelen over welk observation deck we zullen doen. TOTR lijkt me mooi met view op Empire State Building, EST zelf natuurlijk nostalgisch, SUMMIT lijken veel mensen echt als de tofste te zien nu… One World hoogste natuurlijk. Neig zelf naar TOTR omdat die ook echt buiten is en dus fijn voor foto’s maar ik dacht misschien helpt het nog om wat ervaringen van jullie hierover te horen.
En ook qua musea. 9/11 museum, Natural History, MOMA, Guggenheim, MET, Tenement spreken me allemaal aan, maar denk dat het veel wordt om ze allemaal te doen. Dus ook hierin op zoek naar tips/aanraders!
Zou qua musea iig sws MoMA doen, vond dat echt een geweldig museum!
Qua observation decks ben ik alleen op ESB geweest, maar al heeeeeeeel lang geleden (toen de Twin Towers er nog stonden ), dus daar geen advies over.