Noord-Amerika topic

Nogmaals dank voor deze tip! Deze week geweest en was echt prachtig. Jammer dat een aantal trails nog dicht waren vanwege de zomer/hitte maar nog steeds super blij dat we geweest zijn!

16 likes

Ah super leuk! Ben blij dat het beviel :smile:

1 like

Wij hebben net 3.5 week rondgereisd met onze peuter van 2.5 en ik wil iedereen die dat ook gaat doen een tip geven, haha. In geen enkel hotel kregen we een kinderbed, ook niet als we die vooraf hadden aangevraagd en ze hadden bevestigd dat we die kregen. In bijna alle hotel kamers staan 2 2-persoonsbedden en dan vinden ze dat een kindje daar wel in slapen kan. Bij ons kan dat echt niet want dan rolt ons kind eruit. Wij hebben zo’n opblaasbaarmatrasje van Stokke meegenomen en daar een Slumberpod gekocht en laten bezorgen in het eerste hotel. Daar heeft ze heerlijk ingeslapen, ook doordat haar tentje dus heel donker was en het bood ondanks alle verschillende hotels wat regelmaat. Voor ons was het ook super chill want hierdoor konden wij gewoon overdag de gordijnen openhouden en in de avond het licht aandoen in de hotelkamer. Het verduisterende effect is echt heel fijn.

Al met al vond ik het echt een aanrader om de roadtrip met een peuter te doen. Het ging allemaal zoveel beter dan dat ik vooraf had durven hopen.

10 likes

Ik vertrek vandaag uit Vegas na 3 dagen. Ik snak gewoon naar rust :joy: wat een gekkenhuis zeg.

We hebben Mystère gezien van Cirque du Soleil, super leuk! Echt een aanrader!

2 likes

Ja Vegas is leuk om ooit eens geweest te zijn, maar langer dan 3 dagen zou ik ook niet volhouden :joy:

1 like

Oh we hadden kunnen meeten!! Waar ga je nu naar toe?

2 likes

Was je ook in Vegas? Waar verbleef jij? Ik ben nu bij een plaatsje in de buurt van Zion! Ga vandaag de Riverside Walk trail lopen.

1 like

Wij zaten in het Palazzo, echt een mega kamer ook haha. We dachten, Als we het doen, dan maar goed! Wat een attractie zijn die hotels zeg.

Wij zitten nu ook daar in de buurt en zijn bij de Riverside walk geweest, misschien hebben we elkaar wel gezien :joy:

1 like

Wat grappig! Vond het wel even chaos toen we aankwamen, die parkeerplaats bij Sprindale was helemaal vol dus hebben even moeten zoeken. Wel super mooi daar :heart_eyes:

Mocht iemand nog een aanrader zoeken bij Capitol Reef in de buurt: ik sliep afgelopen nacht in het Skyview Hotel in Torrey. Wow! :heart_eyes: Een van de mooiste en uniekste plekken waar ik ooit geslapen heb.

Plaatje van Google:

13 likes

Kan iemand me wat ervaringen vertellen met 2 kinderen twee weken rondreizen in de VS? Kind van 5 en 1,5 jaar dan. We moeten helaas in de zomervakantie en weet nog niet waar, maar neig naar de Westkant. Ik vraag me vooral af hoeveel jullie kwijt waren :joy: en of jullie dan met auto of camper waren!

Ohja: Canada ervaringen mogen ook! Dat hebben we namelijk al drie keer gepland en drie keer geannuleerd ivm corona :smiling_face_with_tear:

Wij hebben geen kinderen maar zijn afgelopen zomer 2,5 week geweest aan de westkant. We hadden een auto gehuurd en reden van hotels naar hotels. Ik kan me voorstellen dat het met kinderen fijner is om een camper te hebben, even wat makkelijker wat eten maken etc. Je bent anders wel veel afhankelijk van restaurantjes, afhaal etc. Lijkt mij persoonlijk meer gedoe met kinderen? (Maar goed nogmaals ik heb geen kinderen dus wie weet is dat allemaal prima te doen)

Wij hadden een koeltasje gekocht en vulden deze met ijsblokjes. We smeerden voor lunch vaak broodjes en namen dit dan zo mee in de koeltas.
En ook snacks, fruit en drinken in de koeltas.

En met een hotel, vaak heb je 2x queensize bedden, zou dat kunnen met een kindje van 5 en 1,5?

Wij waren in ieder geval voor alles (benzine, tickets, auto huur, eten en drinken e.d.) rond de 10-11k kwijt.

1 like

Wij zijn toen onze dochter 1,5 was met een camper weg geweest, naar California, Nevada, Arizona en Utah. Het zijn flinke stukken rijden en ik ben blij dat onze dochter makkelijk overal sliep. Wij hadden trouwens zo’n Deryan slaaptentje mee in onze koffer. Met een camper is het wel lastiger om ergens even te parkeren. Wij hadden een vrij grote en konden bijvoorbeeld in Yosemite nergens dat ding kwijt.

Vorig jaar in de meivakantie, toen ze 5,5 was 3 weken met de auto en hotels door California. De meeste hotelkamers hebben inderdaad 2 queensize bedden, ook weer lange stukken rijden, maar op een gegeven moment geeft ze zich eraan toe en vermaakt ze zich prima met kleurboeken en iPad. Wij waren toen ook iets van 10-11k kwijt en dan hebben we nog een aantal nachten bij familie geslapen.

4 likes

Hebben jullie tips voor eten/winkels/vintage/bezienswaardigheden etc in Toronto?

Sowieso de cn tower in! Leuk om ook te dineren in het ronddraaiende restaurant, eten was niet top maar wel echt leuk om te doen.
En vanaf Toronto islands heb je een mooi uitzicht op de skyline!
En ik vond het ook wel grappig om destijds naar de Hot Topic te gaan :joy::sweat_smile: allemaal spn merch gekocht toen.

1 like

En naar Distillery District, poutine eten, koffie halen bij Tim Morton’s

1 like

Mijn droom is al +/- 15 jaar om naar Amerika te gaan. Nu heb ik m’n vriend eindelijk over kunnen halen om dit jaar naar New York te gaan :star_struck: We twijfelen tussen oktober en november, wat zouden jullie aanraden?

4 likes

Als je eind november gaat krijg je nog wat van de Christmas vibes mee, maar oktober is ook weer heel mooi met de herfstkleuren en het weer is vaak nog wel goed te doen.
Ik ben naar New York in de kerstperiode geweest en ik vond het echt geweldig!

1 like

Wij waren dit jaar eind oktober en dat was fantastisch. Mooi weer nog, hadden we geluk mee. En Halloween + Christmas markets begonnen.

1 like

Ja, wij zouden dan ook eind oktober gaan en had nog niet eens aan Halloween gedacht. Lijkt me ook heeel tof om mee te maken.