Noord-Amerika topic

Ik heb een paar jaar geleden Washington DC - Philadelphia - New York gedaan. Super goede en makkelijke verbinding met de trein! Maar misschien is dat niet meer helemaal een optie omdat je Washington al hebt gehad.

@Parasol Ik had nog niet aan Canada gedacht maar misschien wel een idee! Zal me eens verdiepen in die steden.

@itakepictures Ik wist niet dat San Francisco goed te doen was met het ov/lopen, dus goede tip! Ga eens kijken wat daar allemaal te doen is. Ik heb echt niets met New York maar heb daar helemaal geen reden voor dus misschien moet ik me toch iets meer gaan verdiepen in wat daar te doen is.

@LaScript Philadelphia heb ik nog helemaal niet naar gekeken, zal eens opzoeken wat daar allemaal te doen is. Er waren nog wel wat dingen rond DC die ik nog had willen zien dus misschien is het in combinatie met andere plaatsen nog een tweede bezoekje waard.

Alle drie bedankt voor de tips!

Misschien kan je Boston en New York combineren? Volgens mij goed te doen met de trein en in Boston heb je best wat historie en is goed lopend te ontdekken.

3 likes

Boston lijkt me heel leuk, dus goed om te weten dat dat zonder auto goed te doen is!

2 likes

Ik vind Canada idd ook echt een aanrader! Toronto bv vond ik ook een hele leuke stad en je hebt daar de toronto zoo ook. Weet niet meer hoe klein die hokjes waren want it’s been a while maar goed in principe zijn vrijwel alle dierentuinen wel zielig. Maar dat is een ander verhaal.
Denk dat toronto wel echt aan je eisen voldoet!

2 likes

Bedankt voor de tip! Ik ga er naar kijken .

1 like

Toronto en Montreal! Kun je met de trein tussen reizen en combineren met dagtochtje naar de Niagara Falls (ook met de trein)

2 likes

oohh dat is een cool idee! Bedankt voor de tip.

Mocht je nog tips hebben voor deze steden, hit me up want ik ga in juli :grimacing::tada: (ook @Nysmn)

Ik dacht ook gelijk aan San Francisco, je hebt daar de BART (soort metro/trein) en het is heel makkelijk om daarmee de stad te verkennen. Lopen wel iets minder door de heuvels.

1 like

Laatst ook al gevraagd:

Reactie van @Nysmn staat er boven!

1 like

Ik dacht meteen aan San Diego, ben daar ook geweest zonder auto en kon me prima vermaken daar. Ook een prachtige dierentuin. En Sea world maar daar zijn slechte verhalen over.

En ik heb in LA gewoond zonder auto dus het kan wel. Maar ik zou het alsnog niet aanraden.

Als je langer wilt blijven kun je misschien met de trein de westkust bekijken. Eventueel LA, dan San Francisco, dan Portland, Seattle en Vancouver. Ben toevallig naar alle vier geweest zonder auto, in mijn herinnering was het ov daar prima, maar ik maakte wel af en toe gebruik van Uber. Ik weet ook niet hoe makkelijk het is om de trein te nemen vanaf SF. Anders kun je ook langzaam vanaf SD naar SF, dus stoppen bij allerlei stadjes er tussenin.

1 like

Thanks, ik bedoelde ook tips voor de andere steden als die er zijn!

2 likes

Ik ben net terug van een roadtrip Florida en in Miami was het OV gratis! Was prima te doen.

2 likes

Misschien een domme vraag, maar ik ga binnenkort naar New York en ik vraag mij af of ik per se een creditcard nodig heb. Op internet lees ik verschillende dingen. Weet iemand dit?

Ik zou het zelf niet aandurven zonder. Dat land is helemaal ingericht op het gebruik van creditcards en dat is het enige waarvan ik durf te zeggen dat het altijd werkt.

Je kan ook een creditcard nemen waar je zelf geld op zet.

4 likes

Ja zou het wel doen, mijn vriend had er geen mee en wij hebben bijna alles met mijn cc gedaan

2 likes

Ik zou nooit naar een land buiten Europa gaan zonder CC! Zeker een aanvragen dus. Heel vaak werkte mn pinpas niet, ook geen kaartje voor OV of in de horeca of winkels. Dus erg blij dat we beid eenCC hadden. Want de ene x werkte die van de ing goed en de andere werkte de belgische bank van mn vriend :sweat_smile:. En als je een hotel oid wil boeken ook wel handig. En je aankopen zijn verzekerd!!

2 likes

En @KipTokTok @vitaminwater

Bedankt voor jullie reacties :blush:
Ik reis alleen daarnaartoe en dan ben ik daar wel met iemand die een creditcard heeft, maar goed, toch wel handig om er één te hebben ook voor als ik iets alleen wil gaan doen dat geld kost, dus ik ga hem toch maar aanvragen. Dat kan nooit kwaad

3 likes

Anders eens kijken naar een Revolut kaart.

2 likes