Ja, zou om die reden eind oktober/begin november doen! Er is ook een hele grote Halloween optocht dan, mooi om mee te maken. En bepaalde wijken waar ze trick or treaten (vind ik leuk om te zien haha zo typisch amerikaans).
Ben er 2x in die periode geweest en het weer kan dan nog heel warm zijn of al heel koud dus dat is afwachten. De herfstkleuren in Central Park zijn dan wel al prachtig!
Ook leuk is dat de schaatsbanen in Central Park en bij Rockefeller Center ook rond die tijd openen. En het eerste weekend van november is ook altijd de NY marathon, leuk om even langs de kant te kijken. Dat weekend zijn accomodaties daardoor wel ook schaarser en duurder, dus zorg dat je dan op tijd wat boekt (of ga voor dat weekend in een andere accomodatie en de rest in een leukere/duurdere bijv.).
Thanks, klinkt super leuk allemaal!
Leuk! Wij zijn vorig jaar in oktober geweest. Het was echt nog heerlijk weer, met een zomerjas konden we nog rondlopen. En als ik alle
TikTok video’s zie later in november/december hoeveel drukker het dan kan zijn zou ik voor oktober kiezen!
Over New York gesproken, iemand nog eettentjes (ontbijt, lunch, diner) die de moeite waard zijn?! Mag ook in Washington of Philadelphia.
Vorig jaar ben ik op vakantie geweest naar Washington DC en het was geweldig. En eigenlijk wil ik weer naar de VS dit jaar. Maar…ik ben geen fan van autorijden en wel fan van het OV. Zijn er aanraders van andere steden/plekken waar je met het OV ook ver komt? New York zou een optie zijn, maar zonder daar echt een reden voor te hebben trekt die stad me niet zo.
Wat ik vooral leuk vind: historische plekken, musea, ben niet vies van toeristische trekpleisters, mooi aquarium of een mooie dierentuin (niet zo’n zielige met kleine hokjes enzo) vind ik ook erg leuk. Iemand misschien tips?
Is Canada misschien een optie? Montreal, Quebec en Toronto zijn allemaal goed te doen met het ov. Quebec is wel heel klein trouwens. Je zou ook nog een combinatie kunnen doen.
In de VS heb ik buiten NYC geen ervaring met reizen met een het ov.
San Francisco? Vond ik echt een heel leuke stad en we hebben daar niets met een auto gedaan. Gewoon rondlopen en ov was prima.
Maarja, als je echt van musea houd is NY volgens mij wel echt de hemel. Ik ga er over 2 weken naartoe en er staat zoveel op mn lijst qua musea
Ik heb een paar jaar geleden Washington DC - Philadelphia - New York gedaan. Super goede en makkelijke verbinding met de trein! Maar misschien is dat niet meer helemaal een optie omdat je Washington al hebt gehad.
@Parasol Ik had nog niet aan Canada gedacht maar misschien wel een idee! Zal me eens verdiepen in die steden.
@itakepictures Ik wist niet dat San Francisco goed te doen was met het ov/lopen, dus goede tip! Ga eens kijken wat daar allemaal te doen is. Ik heb echt niets met New York maar heb daar helemaal geen reden voor dus misschien moet ik me toch iets meer gaan verdiepen in wat daar te doen is.
@LaScript Philadelphia heb ik nog helemaal niet naar gekeken, zal eens opzoeken wat daar allemaal te doen is. Er waren nog wel wat dingen rond DC die ik nog had willen zien dus misschien is het in combinatie met andere plaatsen nog een tweede bezoekje waard.
Alle drie bedankt voor de tips!
Misschien kan je Boston en New York combineren? Volgens mij goed te doen met de trein en in Boston heb je best wat historie en is goed lopend te ontdekken.
Boston lijkt me heel leuk, dus goed om te weten dat dat zonder auto goed te doen is!
Ik vind Canada idd ook echt een aanrader! Toronto bv vond ik ook een hele leuke stad en je hebt daar de toronto zoo ook. Weet niet meer hoe klein die hokjes waren want it’s been a while maar goed in principe zijn vrijwel alle dierentuinen wel zielig. Maar dat is een ander verhaal.
Denk dat toronto wel echt aan je eisen voldoet!
Bedankt voor de tip! Ik ga er naar kijken .
Toronto en Montreal! Kun je met de trein tussen reizen en combineren met dagtochtje naar de Niagara Falls (ook met de trein)
oohh dat is een cool idee! Bedankt voor de tip.
Ik dacht ook gelijk aan San Francisco, je hebt daar de BART (soort metro/trein) en het is heel makkelijk om daarmee de stad te verkennen. Lopen wel iets minder door de heuvels.
Ik dacht meteen aan San Diego, ben daar ook geweest zonder auto en kon me prima vermaken daar. Ook een prachtige dierentuin. En Sea world maar daar zijn slechte verhalen over.
En ik heb in LA gewoond zonder auto dus het kan wel. Maar ik zou het alsnog niet aanraden.
Als je langer wilt blijven kun je misschien met de trein de westkust bekijken. Eventueel LA, dan San Francisco, dan Portland, Seattle en Vancouver. Ben toevallig naar alle vier geweest zonder auto, in mijn herinnering was het ov daar prima, maar ik maakte wel af en toe gebruik van Uber. Ik weet ook niet hoe makkelijk het is om de trein te nemen vanaf SF. Anders kun je ook langzaam vanaf SD naar SF, dus stoppen bij allerlei stadjes er tussenin.