Ben met mn kinderen in New York geweest en dat was echt fantastisch! Voor degenen die ook zoiets willen doen, een paar tips:
- Februari was echt dikke prima. Heerlijk zonnig winterweer gehad. Sommige dagen koud, maar prima op te vangen met een muts en winterjas.
- Bereken of je wel zo’n New York pas nodig hebt (die werd mij door veel mensen aangeraden), voor ons was het voordeliger om losse tickets te kopen. Kinderen mogen bij een aantal musea sowieso gratis naar binnen.
- Een snel opvouwbare, lichte buggy is wel echt een must bij de metro, liften zijn lang niet overal en als ze er wel zijn stinken ze 9 vd 10 keer naar pis. Ik was heel blij met onze buggy.
- Speeltuinen. Wij hebben degenen bij Battery Park, een aantal in Central Park, een in Chinatown en Madison Square Park (met een soort hondjespark, echt hilarisch) gezien. Waren allemaal uitgebreid en schoon en kinderen hebben het écht even nodig. B
- In elke brandweerkazerne die we onderweg tegenkwamen waren we welkom zodra ze zagen dat we stonden te kijken. Ook politiemannen waren altijd wel in voor grapje met een kind met liefde voor hulpdiensten
- Museum of National History was echt superleuk met kinderen! Cable car naar Roosevelt Island was ook een hit. Met een Harry Potter fan mag je de HPwinkel niet missen. En ja de legostores zijn echt fantastisch. Bij degene op 5th kun je zelf ontworpen legopoppetjes laten printen.
- Campingbedjes (pack & play) hebben een andere maat dan in NL. Breedte is vrijwel hetzelfde maar ze zijn een stuk korter (100cm ipv 120). Mijn net-tweejarige paste echt precies.
- Ijs is echt freaking duur. Bedenk dat even voordat je 3 kinderen een ijsje belooft
Het is een intensieve stedentrip en ik lag elke avond voor 21u knockout in bed, maar echt heel erg leuk. Vooraf waren veel mensen vrij negatief dat we dit gingen doen (daar hebben je kinderen toch niks aan, wat zielig) maar ze vonden het echt megaleuk en hebben er op school uitgebreid over vertelt.