Superlief van je! Dan stuur ik jou eerst een dm tegen die tijd
Iemand toevallig nog hoteltips in Seattle? Beetje centraal zou fijn zijn.
En daarnaast natuurlijk nog leuke etensplekken?
Hoe lang ben je in elke plaats geweest? En welk seizoen?
Ik kan volgend jaar voor werk misschien naar NY, maar weet niet of het haalbaar is er nog een stad aan vast te plakken. En misschien er voor nog een vriendin in Colorado opzoeken, dus misschien is die afwisseling al genoeg.
Ik ben 3 dagen in Washington DC geweest, 1 dag in Philadelphia (vonden wij genoeg, wij hebben puur wat dingen afgevinkt en weer door haha, maar kan mij voorstellen dat je hier langer wilt blijven) en toen nog 10 dagen New York. Ik was er rond kerst! Sowieso een aanrader om dan te gaan.
Iemand enig idee wat je hier bij Target voor medicijnen oid zonder recept kan krijgen tegen kriebelhoest? Overdag heb ik nergens last van maar zodra ik lig blijft het kriebelen en hoest ik me een ongeluk waardoor ik nauwelijks slaap, komt denk ik door de airco. Heb vannacht al zonder airco aan geslapen.
Ben in NYC dus Walmart is niet echt een optie.
Even Dayquil halen bij de Duane Reade, eventueel ook Nyquil. Oh zie dat het voor 's nachts is, dan Nyquil dus
Dit is echt topspul. Ook als je een verstopte neus hebt, of keelpijn, of alles rondom verkoudheid eigenlijk. Vast niet goed voor je maar het is het soms zo waard.
Echt heerlijk spul, dayquil en nyquil! Je hebt bij de meeste drogisterijen/supermarkten ook huismerk met dezelfde werkzame stoffen, doet het even goed (verpakking lijkt er ook op, oranje voor day en blauw voor night). Ik neem altijd een flinke voorraad mee voor thuis, toevallig heeft het me vannacht ook gered bij een kriebelhoest door mn verkoudheid. En als je echt ziek bent is het fijn dat het pijnstiller en antihoest in 1 is.
Een ding om rekening mee te houden bij de nyquil: daar zit ook iets in waar je wat sleepy van wordt/kan worden. Ik word zelf altijd heel drowsy wakker iig. Wel heel fijn als het nodig is in de nacht, maar als je fit en vroeg op wil wel handig om te weten.
Ik had soms de beste nachten op nyquil want ben een slechte slaper vind het soms wel jammer dat wij zoiets hier niet kunnen krijgen zonder doktersvoorschrift.
Als ik de ingrediënten bekijk, kan je het nabootsen met een hooikoortstablet en een fles wijn (er zit 10% alcohol in nyquil)
10% van 2 pillen van 2cm is toch compleet iets anders dan een hele fles wijn? Los van dat je daar vast ook op slaapt. Je hoofdpijn wordt er niet minder van gok ik haha.
Volumepercentage is iets anders dan massapercentage, verder gaat mijn kennis ook niet.
Maar verklaart wel waarom je ´drowsy´ wakker word, het heeft het effect alsof je teveel gedronken hebt. In combinatie met antihistamine wat ook versuffend werkt.
En waarom het in NL niet verkrijgbaar is zonder dokter ertussen
Ja de slaperigheid komt idd vooral door de antihistamine. Lees ik ook veel terug op het forum van de mensen met hooikoorts.
Ik vind het wel een beetje jammer want het werkt voor mij zoveel fijner dan de calvinistische aanpak hier met paracetamol en keelsnoepjes, maar goed heb m’n eigen voorraadje.
Het spul past ook wel bij de Amerikaanse arbeidsmentaliteit (of misschien meer kapitalisme zonder vangnet) dat je je eigenlijk niet kan ziekmelden tenzij je een openhartoperatie ondergaat, om weer ontopic te gaan.
Oh dat neem ik wel voor lief hahaha
Zijn er nog meer van die bijzondere dingen die ik hier “moet” kopen?
Edit: heb al een dayquil genomen want ik las dat je dan s avonds ook gewoon een nyquil kunt nemen en al t slijm begint al los te komen hahaha jeetje
Ik ben geen dokter maar durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat in een rijp stuk fruit allicht meer alcohol zit dan in zo’n pilletje.
Ik ben ook zo’n fan van Dayquil en Nyquil, neem ook altijd paar doosjes mee naar huis.
Voor slapen (ben een slechte slaper) neem ik weleens slaappilletjes met diphenhydramine erin, volgens mij is dat ook een antihistamine. Ze worden ook gewoon verkocht als allergietabletjes en schijnen dan goedkoper te zijn. Neem ze weleens als ik echt even goed wil doorslapen.
Hoe heb je 3 dagen in DC gevuld? Ik ga volgend jaar naar NY en dacht eraan om dan een dagtrip DC te pakken.
Er is ook zzzquil, dat is specifiek voor slaap (als je verder niet verkouden bent). Anders neem je ook steeds pijnstillers in.
Ik ben LaScript niet, maar ik ben er ook drie dagen geweest en de ene dag sightseeing gedaan in de hele stad (lopend/step), tweede dag tour door het capitol en weer sightseeing, derde dag tour door het Pentagon en bezoek aan Arlington Cemetry.
Die tours vond ik erg leuk en interessant, en gratis!