Noord-Amerika topic

Ik heb ooit in Oakland in een hotel gezeten, met de Bart naar de haven en dan een taxiboot naar de Fishermans Wharf.

Edit: Alameda op precies te zijn! Heb het weer even opgezocht haha. We konden daar de auto mooi parkeren. Mijn oom en tante waren ook net in SF geweest toen wij gingen en die auto was kapot geslagen en waren er tassen meegenomen.

1 like

Mbt San Francisco: wij hadden (ondertussen zo’n 8j terug) een airbnb iets boven golden gate park. Ideaal was dat, we hebben alles te voet of per bus gedaan, ging perfect.

Vraagje. Wij gaan in september een rondreis maken door het zuidwesten van de VS. Ik lees wisselende verhalen over stekkers. Klopt het dat je overal een type A stekker nodig hebt? Dan moeten we dat nog even kopen.

Ja dat klopt, dus reisstekkers meenemen!

Bedankt! Dan ben ik blij dit toch nog te hebben bedacht haha.

Ik ben het hele topic aan het teruglezen om tips op te doen voor onze reis naar het Zuidwesten van de VS. Ik kwam jouw voorbereiding tegen, zo mooi en uitgebreid! Het is een hele tijd geleden dat je het hebt gepost, maar ik vroeg me af of je het hele document van jullie reis nog hebt en of je me dat zou willen mailen?

1 like

Ja wil ik wel mailen als je het voor jezelf houdt haha, heb namelijk hele teksten van internet geplukt dus wil geen gedoe krijgen met auteursrechten :joy: stuur je mailadres maar

1 like

Oh fantastisch! Ik gebruik het inderdaad alleen zelf. Ik ga proberen om je een persoonlijk bericht te sturen.

Even een financiële vraag. Wij zijn vorig jaar in New York geweest. Ik vond de prijzen voor het eten zo bizar hoog. Uit eten maar ook gewoon in de supermarkt (8 dollar voor yoghurt, 12 voor muesli etc). Nu willen we volgend jaar mogelijk weer naar Amerika maar meer richting Seattle en dan naar beneden. Hoe is jullie ervaring met de prijs van eten/ boodschappen daar?
Ik vraag me namelijk af of het lag aan midden in New York zitten of het overal zo duur is (door de inflatie)

2 likes

Niet seatle, maar ik was direct na New York in een andere grote stad en daar was vooral buiten de deur eten veel beter te betalen. Boodschappen waren ook goedkoper. Geen insane verschil, maar zo duur als in NYC was het niet

1 like

Mijn ervaring is dat het inmiddels overal duurder is in de VS, maar niet zo buitensporig als New York. Daar is het wel echt extreem. Ik ga binnenkort naar Seattle dus ik zal eens opletten

1 like

Gewoon de goedkope supermarkten opzoeken in de VS, er zijn heel veel supermarkten buitensporig geprijsd.

2 likes

Ik wou een reisstekker kopen voor in New York etc. Maar nu vind ik overal online dat mijn Dyson airwrap dan nog steeds niet werkt (want zet geen voltage om).

Klopt dit?
Heeft iemand toevallig wel z’n airwrap in Amerika gebruikt haha. Geen zin om hem mee te slepen als hij niet werkt/ zelfs stuk gaat. Maar ook geen zin in shitty haar.

Ja klopt helaas, ik heb hem om die reden (met pijn in m’n hart) thuisgelaten toen ik naar New York ging. Toen een goedkope fohnborstel gehaald bij Target voor die reis en toekomstige reizen

Ik had mijne ook voor niks meegenomen, werkte niet.

1 like

Ja ik zat nog aan een omvormer te denken, maar ja lees daar nul ervaringen mee met een airwrap dus laat hem ook maar thuis dan. Las ook al dat hij niet in Japan werkte waar ik daarna heen ga haha.

1 like

Maar als je zo van reizen houdt is dat ook wel een hele goede reden om een fijne reisfohn te investeren :hugs:!

1 like

Ja ik heb wel een reisfohn, maar niks doet m’n haar in een kwartier als een Dyson airwrap. Met een gewone fohnborstel of föhn met losse borstel zie ik er nog steeds uit als een ontploft schaap.

Ach; big hair don’t care dan maar

1 like

Is een van jullie toevallig al eens in de Crypto.com Arena geweest in LA, waar de basketballers oa spelen? Hebben jullie toevallig parkeertips? Ik lees dat ze in parkeergarages 40 dollar rekenen als er een evenement is, waaronder ook een basketbalwedstrijd wordt gerekend. Dat vind ik wel erg gortig.

1 like

Gaat er geen OV heen? Ik ben in LA naar de Dodgers geweest en daar kon je bij verschillende (metro)stations overstappen op een bus die naar het stadion reed.

1 like