dat wel inderdaad, maar we komen die dag vanuit Kingman. We gaan na een lange reisdag eerst naar deze basketbalwedstrijd en daarna pas door naar het hotel. We hebben dus onze koffers in de auto liggen waardoor ik de auto wel graag in bevolkt gebied wil parkeren en het liefst in een betaalbare parkeergarage.
Ik ben daar nog nooit geweest maar wel andere stadiums en eerlijk gezegd is $40 voor parkeren echt best wel goedkoop voor zo’n evenement dus als je met de auto wilt zou ik dat gewoon doen. Ik ben vorige week nog 2x naar een concert geweest en parkeren was echt veel duurder dan dat 🫣
Edit: oh ik ben er wel geweest trouwens, maar toen was de naam nog Staples Center.
ff hele specifieke vraag - iemand aanrader voor een chill hotel in/rondom Atlanta airport?
Wij hebben gisteren best random New York geboekt voor in februari haha. Het lijkt mij ook leuk om naar een ijshockey wedstrijd of basketbal ofzo te gaan, iemand daar ervaring mee? En ik ga ook nog kijken voor leuke shows dus als iemand iets weet
Heeft iemand ervaring met wegbreng campers? Ziet er qua prijs best goed uit al komen je overnachtingen en benzine er wel nog bij natuurlijk. Ik zou wel zsm naar de warmere kant willen gaan want deze moet je ophalen begin maart.
We zijn overigens wel echt kampeerders, heb ook lang met mn ouders in een camper gekampeerd dus wat dat betreft is dat geen probleem.
Ik ben net terug uit New York. Ik zou sowieso naar een basketbal of ijshockeywedstrijd gaan in Madison square garden! Helaas was het seizoen nu nog niet begonnen, want zijn eigenlijk basketbalfans dus ben naar 2 honkbalwedstrijden geweest (in Yankee stadium en in Citifield voor The Mets). Ik vond het echt heel erg leuk. Voordeel van honkbal is wel dat de kaartjes veel goedkoper zijn dan bij basketbal. De kaartjes bovenin maar wel achter het honk hebben heel goed zicht en zijn niet zo duur, je kan ook prima beetje rondlopen.
Verder ben ik zelf naar Wicked geweest, echt een aanrader. The Book of Mormon of Hell’s Kitchen (die laatste wou ik eigenlijk graag heen maar uitverkocht) lijken me ook mega leuk.
Offtopic maar ik vind je stories over je bezoek aan NY echt heel leuk. Ben er nog nooit geweest maar zit lekker mee te genieten.
Super, dank je wel! Raad je aan om de tickets al hier te kopen of last minute in New York zelf?
Last minute in NY zelf. Zijn er vaak genoeg, je kan het altijd in de gaten houden. Heb ze beide keren zelfs bij het stadion zelf gekocht. Bij Yankee zijn de rijen wel langer, maar via ticketmaster bijv kan je ze ook a la minute kopen. Dan ben je ook wat flexibeler in je planning en dagen (bij harde regen bijv stellen ze de wedstrijd soms urenlang uit).
Bij de andere sporten weet ik niet hoe het met last minute kaartjes zit, zal het even aan m’n vriend vragen die is wel vaker naar een basketbalwedstrijd (andere delen Amerika dan) geweest. Reken daar wel op hogere prijzen, vooral als de tegenstander ook een populair team is.
Ah zo leuk om te horen! Ik heb vandaag echt even last van de jetlag, maar ga zo weer even door met de hoogtepunten posten haha.
Welke wijk in New York zouden jullie aanraden om te verblijven? Ik wil liever niet te midden van alle toeristische hotspots verblijven, maar op een plek met wat meer gezellige en betaalbare restaurantjes en barretjes (in hoeverre dat lukt in New York).
Ik zat de laatste keer in Harlem, net boven Central Park. Vond dat echt heel leuk. Maar is inmiddels wel 10 jaar geleden
brooklyn is mega leuk! of wil je in Manhattan zitten?
Thanks! Ik heb geen voorkeur voor een wijk, dus ik hoor graag de ervaringen van anderen
Ik zie nu pas dat deze vraag al lang geleden gesteld is dus misschien ben je er al uit haha. Maar wij verbleven in Manhattan in een goedkoop hotel, maar ik zou een volgende keer ook voor Brooklyn gaan. Williamsburg is heel leuk (maar denk ook wel heel duur)
Late reactie, maar ik vond Seattle en daar beneden veel minder duur dan NY, LA, SFO, Miami enz. Ik weet niet of je van plan bent om naar Oregon te gaan, maar daar is geen sales tax dus dat scheelt ook best wat!
Ik zit een beetje rond te kijken voor San Francisco, en zou heel graag een Alcatraz tour willen doen. Ik lees op veel plekken dat de night tour leuker is dan de day tour, maar is dat echt zo of alleen meer creepy want donker?
Ik heb alleen de night tour gedaan dus kan het niet vergelijken, maar het was niet creepy! Wel zijn er in de avond bijv extra rondleidingen die er overdag niet zijn, en ik vond het mooi om vanaf het eiland de zon onder te zien gaan. Maar de audiotour door de gevangenis zelf is overdag denk ik net zo interessant als ‘s avonds, dan maakt het niet echt uit of het licht of donker is. Het koelt ‘s avonds wel flink af!
Jordi Warners heeft op tiktok beelden van de tour met zonsondergang. Hij skipte de audiotour, die vond ik wel heel leerzaam.
Ik heb ‘m zelf met daglicht gedaan en ben toen ook wel veel buiten het gebouw geweest. Daar krijg je na zonsondergang denk ik niet meer veel van mee.
@Bergson ja ik heb nu ook allemaal filmpjes gekeken, en zie dat vooral het ziekenhuisgedeelte alleen ‘s avonds open is, de ferry een rondje vaart om Alcatraz ipv alleen erheen etc.
De zon onder zien gaan lijkt me ook mooi vanaf andere plekken, maar vooral over dat ziekenhuisgedeelte en de ferry route twijfel ik, want klinkt wel extra interessant.
Heb alleen echt een tekort aan avonden qua activiteiten dus daarom beetje in dubio wat nu de moeite is.