Noord-Amerika topic

Boston is ook leuk, kan je met de trein of greyhound heen. Ik zou Philadelphia in ieder geval afraden, ik vond er juist niet zo veel te doen en ik heb me daar vrij onveilig gevoeld

Hostels in de VS zijn gewoon prima!

1 like

Oke,wie kan mij helpen? Ik heb even error:

Had een autoverhuuraanvraag gedaan om een auto te huren van Portland usa naar Vancouver canada. Kreeg bericht dat we geen one way kunnen krijgen dus nu hebben ze ophalen en brengen in portland doorgezet.

Maar dat is niet handig. We vertrekken weer vanaf Vancouver namelijk. We reizen een week.

Wat zouden we wel kunnen doen?

1 like

Ander verhuurbedrijf zoeken

2 likes

Sunnycars. Ze geven aan in hun beticht dat ze hun andere verhuurbedrijven gevraagd hebben, maar zonder succes (?). Nu heb via een collega wel autoeurope als tip gegeven, maar daar 0 ervaring mee.

1 like

En eventueel huurauto ruilen net voor de grens? Niet ideaal maar dat je 2 auto’s huurt voor steeds een deel van de reis

1 like

Ik ging ook even zoeken bij rentalcars (veel bedrijven bij aangesloten), en die gaven ook 0 opties voor meerdere data.

2 likes

Ja stom he. Wellicht iets met Trump? Bij de resevering was er eerst ook niets mis met de grensoverschrijding.

1 like

Nee nog niet betaald. Kan hrm tot 1 uur van te voren wijzigen maar zo is t ook niet handig. Dus moet ff verder puzzelen. Ik ga ze maandag maar even bellen waarom het niet kan. Want die uitleg heb ik niet gekregen.

1 like

Eind april

2 likes

Autoeurope is betrouwbaar! Is net zoals sunnycars een broker. Ik ging ook even voor je kijken want was nu toch wel benieuwd, maar ik krijg er ook niets uit! Van Seattle naar Vancouver wel. Dus anders met de trein van portland naar seattle en vanaf daar de auto huren?

2 likes

Op Easyterra kijken? Daar boek ik altijd m’n huurauto’s. En dan kies ik voor de verhuurmaatschappijen die ik “ken”.
Ik kreeg opties voor enkele reis Portland - Vancouver

2 likes

Ik zou kijken op het Alles Amerika forum, daar zitten vast mensen met ervaring hiermee.

Volgens mij is Seattle naar Vancouver wel een gebruikelijke optie voor one way, misschien kun je dat nog als alternatief doen.

1 like

Thanks voor alle reacties: heeft iemand een aanrader qua Orka/wakvissen trip vanuit Vancouver?

1 like

Ik heb hier uiteindelijk geslapen en het was echt superchill! Verder wil ik de Go City Pass nog aanraden. Wij hebben de vijfdaagse pas gekocht voor 320 dollar en daarmee kan je dan bij ongeveer 100 attracties naar binnen. Uiteindelijk hebben we voor meer dan 500 dollar activiteiten gedaan, dus voor ons was de pas het echt waard!

5 likes

Ik ben volgende week voor mijn werk een week in Las Vegas. Ik ben er al eerder geweest maar ik vroeg me af of iemand misschien nog aanraders heeft voor leuke dingen die je in je eentje kan doen?

1 like

Heeft iemand die in Canada is geweest aanraders? Toronto, Thousand Islands, Montréal en Québec area.

Dingen om te doen (leuke tours, mooie gebieden) maar ook restaurantjes/barretjes en lekkere shit uit de supermarkt svp.

2 likes

ik vond de Toronto Islands best leuk, vanaf de ferry ook top uitzicht op de skyline!

2 likes

Algonquin park is ook leuk om te kamperen! Ik zag daar een baby beer, onze buren zagen ook elanden.

Je kan eten in het restaurant in de CN tower, het eten zelf herinner ik me niet meer (ik was in 2014 in canada) maar het uitzicht wel! Superleuk, hij draait ook rond.

En ik sliep in het Marriott hotel bij de Niagara falls, met uitzicht op de watervallen, vond ik ook een hele leuke ervaring.

1 like

Ik zit te denken om in oktober naar New York te gaan, maar ik zou er graag nog een roadtrip achteraan plakken want ik heb 2 weken vakantie. Ik kwam online een route tegen naar Boston en Cape Cod. Is er iemand die aan de oostkust een rondreis heeft gemaakt en wat zijn leuke plekken om naartoe te gaan?

1 like

In de herfst is Great Smokey Mountains NP en Shenendoah ook prachtig om door te rijden! Ik heb eens de oostkust naar beneden gepakt naar Key West.
Overnachtingen gehad in: Washington, (tussenstop in Delaware om belasting vrij Apple aankopen te doen), Charlotte, Atlanta, Charleston of Savannah, Fort Lauderdale, Miami, Key West.
Vast wel wel ergens tussen de parken in geslapen, maar ik weet niet meer waar.

We hebben van NYC naar Philadelhia het openbaar vervoer gebruikt en daar bij het station een auto gehuurd. Scheelde 1000 euro met een auto in NYC oppikken. Dat zal met elke bestemming buiten NYC wel zijn denk ik.

2 likes