Ketchup chips (zelf geen fan van maar wel super Canadees), coffee crisp, alles met maple syrup, beaver tails (een soort platte donut), poutine.
Double double van Tim Hortons (is gewoon koffie met cream en suiker maar de term is echt Canadees).
Ketchup chips (zelf geen fan van maar wel super Canadees), coffee crisp, alles met maple syrup, beaver tails (een soort platte donut), poutine.
Double double van Tim Hortons (is gewoon koffie met cream en suiker maar de term is echt Canadees).
Ik ben op zoek naar een fijn hotel in New York. Het moet in Midtown zijn, beetje ruimte in de kamer voor 2 grote koffers en dat je nog normaal erom heen kunnen bewegen, bedden van minimaal 2,00m lang. (3 jaar geleden hadden we 1,90
) Ontbijt hoeven we niet erbij.
De vorige keren was het 'm toch net niet, of is het hotel nu te duur.
We hebben zelf al op het oog: Moderne en Msocial Midtown
Wij zaten in dit hotel en die vonden wij heel fijn! Bedden ook lang genoeg.
Vanuit onze kamer keek je uit op Times Square. Weet natuurlijk alleen niet of je dit te duur vindt.
https://www.tui.nl/riu-plaza-manhattan-times-square-509741135/#kamers
Oeh ja, die hadden wij met corona geboekt en moesten we toen cancelen. Ga even kijken, we gaan al over 4 weken, dus we zijn weer lekker laat met boeken… ![]()
Edit: Die zitten al vol helaaass.
Wij zaten in de andere locatie van Riu (deze https://www.tui.nl/riu-plaza-new-york-times-square-509557855/), vond ik een prima hotel. Heb ook eens in dat hotel van Gossip girl gezeten, maar die zou ik overslaan. The Manhattan at timessquare was 10 jaar geleden ook prima, maar denk nu misschien wat oudbollig (mits ze geen renovaties hebben gedaan)
Geen idee hoe de prijzen nu zijn, maar ik heb een aantal keer in NH Collection Madison Avenue gezeten en was een fijn hotel en hele goede locatie. Kamers niet super groot, maar vond het niet té klein.
Fifty sonesta
We zijn uiteindelijk in het SpringHill Suites van Marriott gegaan en dit beviel prima! Ruimte genoeg voor de koffers en schoon. Ontbijt zat er bij in, maar die hebben wij geskipt.
We hadden al geboekt maar uiteindelijk 2x geannuleerd en opnieuw geboekt want hij werd steeds maar goedkoper.
Scheelde uiteindelijk toch bijna 400 euro.
Hebben jullie restaurant tips voor New York? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Qua vibe een beetje gezellig, geen grote keten en we hebben een vegetariër in ons midden.
New york is groot… bepaalde wijk in gedachte?
Brooklyn is ook heel leuk, kan je combineren met een wandeling/fietstocht over de brooklyn bridge
Ga niet naar Dos Caminos - Meatpacking district.
Tot nu toe altijd prima daar gegeten en fijn gezeten , maar vorige week keer stond de muziek (verschrikkelijke muziek ook) zo onnodig luid, was niet prettig.
Verder doen wij nooit heel culinair in NYC, dus geen aanraders. ![]()
Overigens wel een keer de rooftop gedaan bij Westlight in Williamsburg. Zijn vooral kleine hapjes, wel prijzig. Menu staat wel online! Prachtig uitzicht ook.
Mijn favoriete restaurant van eigenlijk de wereld is Red Bamboo in New York. Is een vegan restaurant maar ze hebben zulke fantastische nepkip dat ik echt denk dat iedereen het kan waarderen. Veel Aziatische gerechten maar ook heerlijke chicken parmesan en “wings” met dip.
Zit vlak naast Washington Square Park en het is maar heel klein (wel gezellig) dus het kan vol zitten, maar volgens mij (zie ik wel eens op hun Instagram) heeft de horeca in nyc het best lastig dus is het wellicht niet eens zo druk.
Als je gewoon even simpel pizza wil eten met een drankje is Artichoke Basille’s pizza ook een aanrader. En dan ook de artichoke pizza nemen. Ik denk hier nog vaak aan want zooooo lekker.
Maakt niet zoveel uit, we zijn allemaal al een keer wat langer in NYC geweest, we zijn er nu twee dagen om mijn 40e verjaardag te vieren en daarna rijden we door richting Vermont.
@Bergson Rooftop is wel leuke plek om te proosten en het wordt mooi weer.
@JuneOsborne thanks! Klinkt goed, ik heb het gepinned op Maps.
Heeft iemand nog een betaalbaar hotel / airbnb in New york? Heb bovenstaande opties bekeken maar vind +300e per nacht wel veel… hoeft zeker geen 5sterren hotel of luxe of iets te zijn; een prima plek, basic maar schoon, geen ontbijt. Ik hoopte zo max 200e per nacht.
Wanneer ga je (ongeveer)? Dat maakt nogal een verschil.
Ik zou even dit topic doorzoeken want volgens mij heb ik deze vraag al best vaak voorbij zien komen. Hopelijk vind je zo iets!
Zijn nu aan het orienteren, willen over 2 weken zoiets gaan!
Ja heb ik dus wel gedaan maar mogelijk moet ik me bij de prijzen neerleggen haha, had ieets goedkoper gehoopt
Wij hadden ook soortgelijke wensen als jij voor half september en helaas ook echt niet goedkoper kunnen krijgen. Wij hebben uiteindelijk voor 7 nachten 2200 betaald. Wij hebben dus wel elke dag de prijzen nog in de gaten gehouden en er zo nog 400 af kunnen krijgen door te annuleren en opnieuw te boeken.
Wij hadden drie weken voor vertrek geboekt.
Wij namen normaal altijd een taxi naar Manhattan, maar zijn nu voor de Airtrain gegaan, dat scheelt ook 2x 70 euro en heel veel tijd. ![]()
Oke dankje! Dan is rond de 300e gewoon realistisch dus per nacht voor de goedkoopste hotels. Even het budget ophogen hahah.