Jeetje, wat is die Sharell een verwende chagrijn zeg.
Sowieso is aupair zijn best ingewikkeld soms. Ik heb ook een tijdje bij als aupair gewerkt en je zit qua opvoeding niet altijd op dezelfde golflengte maar het blijven wel hun kinderen…
Off topic
Zo ging ik eens surfen met het oudste kind van het gezin en die vader was helemaal boos achteraf omdat ik (minerale & ecofriendly) zonnebrand aan zijn zoon gegeven had en dat mocht dus absoluut niet? Want zonnebrand zorgde er net voor zijn gezicht rood verbrand was? Alsof ik hun kind vergif gegeven had… Stiekem denk ik dat ie zonder die zonnebrand nog harder verbrand was geweest, zo uren in de volle zon, maar ok.
Heb ook eens bij een megaaaaa hippie gezin gewerkt. Die waren heel relaxed maar ook HEEL vreemd soms haha.
In het sbs6 programma ADHDennis ging Dennis Weening op bezoek bij een gezin in NY waarvan de moeder een jonge vlotte NLse vrouw was, de vader een amerikaan en ze hadden 2 kinderen, die ook goed NL spraken en zichzelf ook meer NL voelden ook al groeien ze op in NY.
De NLse moeder voedde ze erg Nederlands op, op de fiets naar school (wat je daar zowat nooit ziet) en ook gewoon qua opvoeding NLs. Ze zei dat in amerika iedereen hun kind het liefst met kussens achterna ging in de speeltuin voor als ze zouden vallen, en alles is Amaaaaaazing en soooo good wat ze doen. De andere ouders noemen haar The evil dutch mom omdat ze haar kinderen dus niet zo overdreven opvoedt.
Ohja en die vader zei dat ze in NL een van de gelukkigste kinderen ter wereld hadden dus dan zouden die dutch people toch wel wat goed doen in hun manier van opvoeden.
Een tijdje geleden stond in de NY times een heel stuk over droppings omdat dat ook iets typisch Nederlands schijnt te zijn. Vinden Amerikanen ook heel gek en heftig.
Ik geef aan dat ik denk dat ongeveer 1 op de 4 bij conflict zo zou reageren. Bedoel daar niet mee dat 1 op de 4 zo ongemanierd is, want ik vind Sharel verder geen leuk meisje. Maar op het moment dat je onder pressure staat, iets moeilijks probeert te bespreken, de volwassene waarmee je in een nare verhouding (niet jouw huis, andere kant van de wereld, rukke start gehad, geen privacy, camera gezien) zit zich begint te verdedigen denk ik echt dat de groep 19-jarigen die dat niet goed trekt en zo reageert groot is. Is ook niet raar he: we weten dat de emotionele ontwikkeling doorgaat tot midtwintig. Kortom: ja je bent als eind tiener prima volwassen, maar dat betekent niet dat je je altijd volwassen gedraagt. Daar tegenover staat dat de meerderheid wel in staat is om op zo’n moment een minder conflictueuze oplossing te bedenken.
Wow, dat is wel overdreven. Dan kun je het bijna sowieso niet goed doen.
Heb dat programma niet gezien, maar deze analyse komt ook heel erg overeen met die van de schrijfster van ‘Franse kinderen gooien niet met eten’. Dit is wel enigszins offtopic, maar misschien een leuke aanvulling als je meer wil lezen over verschil in opvoeding (heb dit boek zelf gelezen voor ik als au pair weg ging)
Zij is een Amerikaanse en met een Fransman getrouwd. Niet dat de opvoeding totaal overeenkomt met de Nederlandse opvoeding, maar dat hele alles voorkomen en mijn kinderen zijn fantastisch, was echt opvallend.
Ik heb me net aangemeld voor seizoen twee van het programma!
Waarom heeft dat nieuwe gezin van Gohar een au pair nodig? Die moeder is fulltime thuis
Ja lijkt bij Lea ook zo…
Ja klopt en Lea mag ook vaak weg
Ah vind het zo zielig voor Gohar. En ze blijft zo positief en pakt het gesprek zo goed aan.
Ja zo volwassen. Echt een hele leuke meid ik wil haar in mijn vriendengroep hahaha
Ja, ze leek het erg naar haar zin te hebben. Vraag me af of het de echte reden was wat die moeder zei
Wow ik ben echt verbaasd over hoe bitchy al deze moeders zijn?
Ik denk dat die moeder het gewoon te confronterend vond. Altijd in charge en dan een vreemde erbij fulltime. Of de kinderen zaten gewoon een beetje te piepen omdat ze niet beter weten.
Jaa inderdaad!
Lekker met der jurk op motor haha
Zoooo inderdaad! Dat dacht ik ook
Ik vond het ook zo vreemd om als volwassene zoiets te smsen naar Gohar… wacht dan gewoon en bespreek dit de volgende dag als je haar in het echt ziet?
Ik vond het ook vreemd dat die kinderen helemaal niet wisten dat Gohar weg ging… Sowieso dat die moeder het zelf niet zag zitten met een au pair in huis en dus maar loog dat haar kinderen het niet meer wilden. En voor Leah vond ik het ook echt super sneu, vond wel echt dat allebei de meiden het volwassen hebben aangepakt!