NPO Au Pairs

Ik vind iedereen leuk behalve die Melanie, betweter

5 likes

ik vond dat ook wel een beetje irritant ja! toen ze bij dat gezin ging uitleggen hoe laat die kinderen naar bed moeten…

1 like

Ja vind ik ook echt raar?? Beetje sociaal onaangepast gedrag. Je ziet dat die ouders dat niet hadden verwacht en beetje geschrokken zijn lijkt het wel…

2 likes

Ja en ook last van een soort van helpers-syndroom? Ze vertelde bang te zijn dat als ze terugkeert naar NL, niemand haar meer echt nodig heeft zoals nu (omdat ze het dan 3 mnd zonder haar hebben gered).
Rare gedachte voor een 21jarige als je aan je vrienden/familie thuis denkt

6 likes
Aflevering 3

Die ouders van dat gezin van Bibi, brrr. Die moeder die dan eerst grapt dat ze een slechte huisvrouw is – hihi ik houd niet zo van klusjes (understatement) – en in aflevering 2 met haar zalvende kutstem begint te verkondigen dat het een goede ‘learning experience’ gaat zijn en dat Bibi moet doorzetten, en dat zo te zien weer gaat doen in aflevering 4. Echt geen verantwoordelijkheidsgevoel of zo? En ook niet dankbaar blijkbaar. En dan die vader die geen vinger uitsteekt en er tijdens dat gesprek met Bibi ook alleen maar stilletjes naast zat, terwijl zijn vrouw begon te huilen? Kan ook de montage zijn maar ik vind het maar sneu en raar allemaal.

En WAAROM staat die hoge stellingkast vol spullen voor de ramen en niet tegen een muur…?

4 likes

Ben aflevering 2 aan het kijken en dat huis van Bibi’s gezin is toch gewoon een grap??? Wtf echt

4 likes

Ja hoe kan je zo leven, wat een puinhoop. Kijk dat je jezelf dat aandoet als volwassene is nog tot daaraan toe, maar dat je je kinderen ook in die vuilnis laat leven is echt niet oke. Die hebben hulp nodig van een professioneel schoonmaakteam. Dat smerige vloerkleed, die vieze matras voor de tv. Ik kan die vrouw ook niet uitstaan met haar paris hilton zeurstem.

8 likes

Die vrouw zit ook zo te manipuleren echt walgelijk. En dan zo blasé doen over een fucking rat in je woonkamer.
Die tweede moeder vind ik ook echt nasty, die moet even een baan zoeken ofzo want doe even normaal.

9 likes

Idd zo manipulatief, en hoe ze bibi ook een kind noemt smh. Het is altijd nog een jongvolwassene. Vind het ook wel wat zeggen dat die hele familie het contact met haar verbroken heeft. En dat bibi er dan zoveel van zou leren, vrouw ze is geen schoonmaker, ruim je puinhoop op. En dan begint ze weer te janken. Die heeft gewoon hulp nodig.

En ja die 2e moeder heeft geen werk, 3 kinderen maar 2 gaan al naar school dan heeft ze al een au-pair voor 45 uur per week.

Vind trouwens dat melanie veel te belerend naar haar gastouders is. Bijna op het randje van onbeschoft.

8 likes

Wow Melanies gezin is echt niet helemaal goed hoor. Die ouders dan. Hoe die man tekeer gaat :exploding_head: En hij stond er gewoon bij toen zn vrouw zei dat ze de auto mocht gebruiken?

Nouja eigenlijk alles wat hij zei sloeg nergens op behalve dat ze steeds zegt hoe ze de kinderen moeten opvoeden, maar daarin heeft ze vaak wel gelijk dus daar zou hij opzich ook naar kunnen luisteren.

10 likes

Wow wat een zak inderdaad. Waardeloze communicatie daar.

3 likes

Wie zou jij als au pair voor je kinderen willen?

• Quincy
  • Bibi
  • Melanie
  • Aicha

0 stemmers

4 likes

Sowieso Quincy voor mij. Ze gaat leuk met de kinderen om, goede houding, klaagt niet (veel).

Tweede plaats gaat denk ik naar Aicha. Ik zou als ouder niet heel gelukkig worden van Bibi die steeds best wel een attitude heeft.

En Melanie…tja. Ik zou of gek worden van haar, of zoals de tweede moeder gewoon lol hebben en van haar houden zoals ze is.

2 likes

huh bibi had toch geen attitude? ze zat gewoon bij kut mensen elke keer dus vind haar lastig te boordelen als au pair

ja ze treft het zeker niet met de gezinnen, dat is het grootste probleem.
Maar zoals ze binnen komt wandelen om 7u en nog net niet met haar ogen rolt terwijl ze daar pas net een dag of 2 is? Of zich de eerste dag gewoon verslaapt.

Ik bedoel meer dat ze niet zo’n goeie werkhouding heeft in mijn ogen. Het minste beetje feedback vat ze op als gezeik of kritiek (en ja die vrouw spoort niet maar alsnog)

7 likes

oja, nog zo’n voorbeeld idd. Gewoon pizza gaan eten en die gescheurde zak buiten laten liggen zodat het iemand anders z’n probleem is :smiling_face_with_tear:

2 likes

Even spoiler want weet niet hoeveel afleveringen er al zijn geweest, maar

ik snap wel dat Bibi’s gezin 2 fulltime aupairs nodig heeft. Die kinderen worden gewoon constant bediend. Ze zitten ook continu achter een scherm, en de au pairs mogen dan de koekjes 10 of 15 seconden in de magnetron doen, en ronde chipjes selecteren anders worden ze niet gegeten, en het uiteinde van de druiven eraf snijden… :exploding_head: :exploding_head: :exploding_head:
Wat voor diva’s worden hier gecreerd zeg, niet normaal.

5 likes

@justhereforthefun ja het zijn gewoon butlers

en wel medelijden met melanie hoor, dat ze daar zit met 3 van die popjes

1 like

Ik denk eigenlijk niet dat het eerste gezin van Melanie nare mensen zijn.

Maar dit is gewoon echt een enoooooooooooorm cultuurverschil. Je neemt een cultuur (Hawaii) waarbij woorden heel veel betekenis hebben en taal specifiek is, waarin mensen zichzelf liever emotioneel terugtrekken en over het algemeen liever iets ondergaan dan er iets over te zeggen.

En daar plaats je dan echt dé fucking Nederlander der Nederlanders. Een uit de kluiten gewassen Poldermeid. Ik denk dat geen enkele van de andere 3 au pairs daar tegen dit probleem was aangelopen omdat zij allemaal culturele nuance hebben.

Melanie herinnert me echt aan mensen die ik ken die alleen maar Nederlandse^6778 vrienden hebben, vrijwillig Nederlands eten voor zichzelf bereiden en zijn opgevoed door zo’n pragmatische poten in de modder moeder die dingen zei als «Kannie ligt op het kerkhof en wilnie ligt ernaast».

Zeg maar een Nederlander wiens Nederlanderheid nooit is afgezwakt door niet-Nederlandse invloeden en daardoor totaal niet inziet hoe kut je overkomt op 90% van de wereld als je keihard over iedereen die niet actief NEE zegt heenwalst.

Vind het feit dat Melanie qua postuur hun beiden ook totaal overmand ook wel symbolisch voor hun relatie.

20 likes

Hahaha die beschrijving van die moeder is echt precies zoals ze is (zie ook: hoe ze wordt onthaald op Schiphol…)

Maar verder, wel eens met je analyse.

(Moeder in de auto: Do you know this song?
Melanie: evrie wan noos dis song.)

Maar vind je die mensen verder ook niet een béétje apart? De moeder vooral in hoe ze met de kinderen omgaat (laten huilen, baby alleen thuislaten, voorstellen dat Melanie de oudste 2 in het park alleen laat etc.) en wb die vader vind ik het moment dat ze zegt dat ze vertrekt heel veelzeggend. Vooral dat hij dat kind de schuld geeft?! Toxic.

8 likes