NPO Au Pairs

Sowieso Quincy voor mij. Ze gaat leuk met de kinderen om, goede houding, klaagt niet (veel).

Tweede plaats gaat denk ik naar Aicha. Ik zou als ouder niet heel gelukkig worden van Bibi die steeds best wel een attitude heeft.

En Melanie…tja. Ik zou of gek worden van haar, of zoals de tweede moeder gewoon lol hebben en van haar houden zoals ze is.

2 likes

huh bibi had toch geen attitude? ze zat gewoon bij kut mensen elke keer dus vind haar lastig te boordelen als au pair

ja ze treft het zeker niet met de gezinnen, dat is het grootste probleem.
Maar zoals ze binnen komt wandelen om 7u en nog net niet met haar ogen rolt terwijl ze daar pas net een dag of 2 is? Of zich de eerste dag gewoon verslaapt.

Ik bedoel meer dat ze niet zo’n goeie werkhouding heeft in mijn ogen. Het minste beetje feedback vat ze op als gezeik of kritiek (en ja die vrouw spoort niet maar alsnog)

7 likes

oja, nog zo’n voorbeeld idd. Gewoon pizza gaan eten en die gescheurde zak buiten laten liggen zodat het iemand anders z’n probleem is :smiling_face_with_tear:

2 likes

Even spoiler want weet niet hoeveel afleveringen er al zijn geweest, maar

ik snap wel dat Bibi’s gezin 2 fulltime aupairs nodig heeft. Die kinderen worden gewoon constant bediend. Ze zitten ook continu achter een scherm, en de au pairs mogen dan de koekjes 10 of 15 seconden in de magnetron doen, en ronde chipjes selecteren anders worden ze niet gegeten, en het uiteinde van de druiven eraf snijden… :exploding_head: :exploding_head: :exploding_head:
Wat voor diva’s worden hier gecreerd zeg, niet normaal.

5 likes

@justhereforthefun ja het zijn gewoon butlers

en wel medelijden met melanie hoor, dat ze daar zit met 3 van die popjes

1 like

Ik denk eigenlijk niet dat het eerste gezin van Melanie nare mensen zijn.

Maar dit is gewoon echt een enoooooooooooorm cultuurverschil. Je neemt een cultuur (Hawaii) waarbij woorden heel veel betekenis hebben en taal specifiek is, waarin mensen zichzelf liever emotioneel terugtrekken en over het algemeen liever iets ondergaan dan er iets over te zeggen.

En daar plaats je dan echt dé fucking Nederlander der Nederlanders. Een uit de kluiten gewassen Poldermeid. Ik denk dat geen enkele van de andere 3 au pairs daar tegen dit probleem was aangelopen omdat zij allemaal culturele nuance hebben.

Melanie herinnert me echt aan mensen die ik ken die alleen maar Nederlandse^6778 vrienden hebben, vrijwillig Nederlands eten voor zichzelf bereiden en zijn opgevoed door zo’n pragmatische poten in de modder moeder die dingen zei als «Kannie ligt op het kerkhof en wilnie ligt ernaast».

Zeg maar een Nederlander wiens Nederlanderheid nooit is afgezwakt door niet-Nederlandse invloeden en daardoor totaal niet inziet hoe kut je overkomt op 90% van de wereld als je keihard over iedereen die niet actief NEE zegt heenwalst.

Vind het feit dat Melanie qua postuur hun beiden ook totaal overmand ook wel symbolisch voor hun relatie.

20 likes

Hahaha die beschrijving van die moeder is echt precies zoals ze is (zie ook: hoe ze wordt onthaald op Schiphol…)

Maar verder, wel eens met je analyse.

(Moeder in de auto: Do you know this song?
Melanie: evrie wan noos dis song.)

Maar vind je die mensen verder ook niet een béétje apart? De moeder vooral in hoe ze met de kinderen omgaat (laten huilen, baby alleen thuislaten, voorstellen dat Melanie de oudste 2 in het park alleen laat etc.) en wb die vader vind ik het moment dat ze zegt dat ze vertrekt heel veelzeggend. Vooral dat hij dat kind de schuld geeft?! Toxic.

8 likes

Ja ik vind die scène heel vreemd, maar ik vind het ook echt heel vreemd hoe Melanie constant tegen die vrouw praat. Ik denk dat die vrouw gewoon echt niks meer durfde te zeggen en die man dat allemaal heeft gezien en de emotie toen los kwam.

Again, denk niet dat het tot dit punt was gekomen als bijvoorbeeld Aisha daar was geweest.

7 likes

Ik vraag me af of de producenten casten op een nieuwe Emma (Miami). In NYC hadden ze ook 1 meisje (ben haar naam kwijt maar was heel erg van Disney) die ook zo Enorm Nederlands was en nu weer zo’n kuiten in de modder type die niet echt lekker liggen in de groep.

Alleen had Emma charisma en zelfinzicht en maakte dat Oer-Hollandse haar juist wel heel benaderbaar en leuk.

4 likes

Ik vond Emma zo leuk :white_heart:

8 likes

Ik vond Karmel ook heel leuk!! Sowieso die kinderen waren ook echt beleefd en warm ook

1 like

Ja hier @Evert

Ja geen Amerikaanse opvoeding hè, scheelt.

Hoewel ik dit seizoen de ouders van die drie jochies met dat eigenzinnige jongste kind ook heel goeie ouders vind! Lijken echt goed afgeronde kinderen zeg maar, sociaal, beleefd, weten van de wereld en hebben (emotioneel) intelligente ouders die echt zelf de ouders zijn en niet de hele tijd digitale media inzetten.

En damn volgens mij heeft niemand het OOIT zo fucking chill gehad als Aisha? Ze heeft gewoon een schoon, enorm appartement met meerdere badkamers voor zichzelf. Ze zeiden meteen je mag zelf kiezen wanneer je vrij wil zijn, specifiek benoemd dat ze niet voor het huishouden is, en ze willen specifiek dat ze tijdens haar diensturen het eiland gaat verkennen met de jongens. Hoe fucking chill?! Letterlijk alles wat ze wilde zien kon ze gewoon tijdens het werk doen (met betaalde toegang etc en auto) en in haar vrije tijd kan ze gewoon whatever the fuck doen want ze hoeft niet alle mustsees in haar vrije dagen te proppen.

Snap wel dat ze tegen Bebe zei van dat het ook tijdens je werkuren meer dan dragelijk en actief leuk kan zijn, gezien vanuit haar perspectief. Zit ze daar in haar eigen appartement terwijl Bebe dealt met een badkamer vol kakkerlakken en in het tweede huis een complete psychopaat als moeder

7 likes

ja dit dacht ik ook! het is algemeen bekend dat de meeste culturen minder direct communiceren en dan continu commentaar leveren over hoe slecht ze die kinderen wel niet opvoeden is echt niet oké. ze kwam gewoon een beetje wereldvreemd over en leek niet te beseffen dat ze te gast is in totaal een andere cultuur.

edit omg ja @Evert dat pick me gedrag. ‘ik hoop niet dat het van die meisje meisjes zijn’ echt zo irritant

4 likes

Wow in aflevering 8 is het wel ongemakkelijk dat dan die enorme brand op Maui (dodelijkste in 100 jaar zeiden ze) is en ze daar allemaal heel blasé over doen. Misschien de editing maar het ging heel snel van “er staat dat er honderden vermisten zijn” naar “maar ik heb er wel zin in om het gewoon gezellig te maken dit weekend”.

2 likes

ik snap wel dat het vervelend is als je daar zit met 3 meisjes die allemaal totaal andere interesses hebben

die dan op een vrije dag fotoshoots willen houden terwijl melanie juist houdt van actieve dingen

maar vind dat ze er goed mee omgaan, vooral quincy is heel lief

2 likes

Ik ben nog maar bij aflevering 3 maar ik vind Melanie super bijdehand, moet je je voorstellen dat je 4 kinderen hebt en dan komt een meid van 18 je vertellen hoe je het moet doen :joy:

9 likes

Nou die vrouw weet ook niet echt waar ze mee bezig is, dus zo gek zijn die tips nog niet eens.

1 like

Ik vind ook dat die vader van het 1e gezin van Melanie helemaal niet vervelend/gemeen/onterecht tegen haar was toen ze zei dat ze weg wilde, hij zei precies waar het op stond tegen haar. Ik dacht, mooi, ga maar lekker janken. Zelfs met het maken van een normaal broodje tonijn deed ze alsof ze een levend konijn moest afslachten en zo respectloos over hoe vies ze dat vond. Echt verbazingwekkend hoe zij dacht de regie te kunnen overnemen in dat gezin.

4 likes