Ik denk eigenlijk niet dat het eerste gezin van Melanie nare mensen zijn.
Maar dit is gewoon echt een enoooooooooooorm cultuurverschil. Je neemt een cultuur (Hawaii) waarbij woorden heel veel betekenis hebben en taal specifiek is, waarin mensen zichzelf liever emotioneel terugtrekken en over het algemeen liever iets ondergaan dan er iets over te zeggen.
En daar plaats je dan echt dé fucking Nederlander der Nederlanders. Een uit de kluiten gewassen Poldermeid. Ik denk dat geen enkele van de andere 3 au pairs daar tegen dit probleem was aangelopen omdat zij allemaal culturele nuance hebben.
Melanie herinnert me echt aan mensen die ik ken die alleen maar Nederlandse^6778 vrienden hebben, vrijwillig Nederlands eten voor zichzelf bereiden en zijn opgevoed door zo’n pragmatische poten in de modder moeder die dingen zei als «Kannie ligt op het kerkhof en wilnie ligt ernaast».
Zeg maar een Nederlander wiens Nederlanderheid nooit is afgezwakt door niet-Nederlandse invloeden en daardoor totaal niet inziet hoe kut je overkomt op 90% van de wereld als je keihard over iedereen die niet actief NEE zegt heenwalst.
Vind het feit dat Melanie qua postuur hun beiden ook totaal overmand ook wel symbolisch voor hun relatie.