Omggg ik ga dit echt bingen! Heel benieuwd
Wat een huizen trouwens, vooral die van Nik. Is wel even wat anders als in een kelder zitten vol kakkerlakken of die meid die op een uitklapbank in de woonkamer moest slapen etc. Dit lijkt me qua plek/plaats de leukste waar ze au-pairs hebben opgenomen.
Vind het eigenlijk echt kwalijk van de productie dat ze zo’n jonge jongen naar een gezin sturen waar je met eventjes doorvragen al merkt dat het toxic, racistische (en waarschijnlijk) trump stemmers zijn. En dan zet je daar een zwarte bi jongen neer, voor de kijkcijfers ofzo? Volgens mij is er in een seizoen eerder ook al een meisje bij een racistisch gezin geplaatst. Terwijl er altijd back-up gezinnen zijn voor als er wat mis gaat, dus zoek gewoon een leuke match voor ze in plaats van ze bloot te stellen aan zo’n harde afwijzing om wie je bent.
Prima leuk om een au pair te zien struggelen met een te perfectionistische american mom ofzo, maar geaccepteerd worden om je identiteit lijkt me wel een voorwaarde voor je mensen matcht.
ja superkwalijk. maar zolang de npo dream school blijft uitzenden moet je je echt geen illusies maken dat ze niet over alle kwetsbaarheden van jongeren gaan om televisie te maken. they dont give a fuckkkk about de emotionele veiligheid van mensen
In de serie Reality Check op NPO gaat Fillemon langs bij een deelnemer van vorig jaar, toen gaf hij aan dat er geen au pair bureau tussen zit maar enkel een casting bureau… dus ja, dat gaat echt om kijkcijfers.
Wat een eng/nep gezin is die familie Williams met de matching outfits.
Zo goed gezegd Ik keek de aflevering zojuist en ben er zo boos om. Voelde echt alsof ze dachten van: laten we deze jongen maar even lekker in een racistische en/of homofobische situatie zetten, want dat is goed voor onze kijkcijfers.
(Ben ook benieuwd of ze nu wel een leuke ervaring voor hem hebben geregeld, want hij komt amper voor in de preview beelden die ze tussendoor lieten zien. Waren telkens die vier anderen.)
Dit doen ze vaker, echt kwalijk.
Maar die gezinnen zelf weten dus ook niet wie ze krijgen. Dat is toch ook super vreemd om een onbekende zo hup in je huis te laten en voor je kinderen te laten zorgen. Ofja, wat voor informatie krijgen die gezinnen over de au-pair?
Maar zij willen dat zelf en betalen er waarschijnlijk niet voor. Die hele aupair industrie is sowieso vaak uitbuiting, ook buiten dit programma om. Veel te jongen mensen krijgen veel te veel verantwoordelijkheid voor veel te weinig geld en moeten vaak allerlei extra dingen doen die niet zijn afgesproken of niet horen. (Zoals huishouden voor de ouders. Je hoort hoogstens het huishouden voor de kinderen te doen zoals hun was of het koken van hun eten.) Vaak werken ze veel te lang achter elkaar.
Ouders kiezen zelf voor zo’n ‘onbekende’ omdat het goedkoop is
13 minuten van afl 2 gezien en echt, hoe vaak kun je ‘een stukje …’ zeggen? (Marnik)
Ik kijk de aflevering dat ze elkaar voor het eerst ontmoeten en deze mensen passen wel perfect in de VS he hahaha. Zo fake, druk en 0 kennis van topografie
Ik moest zo lachen om Noa die wel eens bij Limburg in de buurt is vanwege de tandarts in Leidschendam
En Brabant ligt onder Eindhoven, toch?
Wat een leuke groep au pairs! Ze lijken allemaal heel rustig en goed te weten wat ze aan het doen zijn. Maar wat ook wat een rare situaties weer met die gastgezinnen. Wel grappig dat Marnik ‘rijles’ kreeg van de 16 jarige dochter.
En sorry maar ik vond het wel grappig om Lara zo boos te horen met haar Limburgse accent dat klinkt dan toch ook wel weer schattig haha.
Ik heb echt te doen met die kinderen van 3 en 6 die na een halve week al alleen worden gelaten met een vreemde jongen. Volgens mij hebben die ouders echt geen oog voor die kinderen en zijn ze alleen maar bezig met werken en geld. Marnik doet het gelukkig wel heel goed!
Ja dat dacht ik ook al idd, heel bijzonder.
Edit: wat me wel opvalt is hoeveel therapietaal er voorbij komt. En omg die auto is cool! Ik wist helemaal niet dat dit echt bestaat dacht dat het verzonnen was in cars haha. Die reactie op dat Nederlandse lied xd
Ik vind Aron echt een schat. Heb nu 2 afleveringen gezien. Wel een leuk seizoen volgens mij!
Oh en dat jongetje Palmer bij het gezin van Marnik Zo schattig haha
ik verbaas me altijd over het gebrek aan emotionele intelligentie bij veel Amerikanen.
Dat appje van Noas hostmoeder, past meer bij een 13 jarige dan bij een volwassen mom of 3?
ja dat verbaast mij ook, net als dat rare gedoe altijd wanneer er iemand weg wil. ‘oh prima dat je weg wilt! ik ben wel heel teleurgesteld en de kinderen zullen er kapot van zijn. en toevallig waren we trouwens net van plan je autosleutels te geven. maar oké wij wilden jou ook wegsturen want je deed het echt slecht’