NPO Au Pairs

Wooow dat was heftig zeg, erger dan ik had verwacht (nav posts hier). Ik dacht ook wat te lezen over de moeder van t gezin, dat ze t niet goed had aangepakt, maar dat heb ik gemist misschien haha geef dr groot gelijk. Sharel probeert t niet eens, hoe lang was ze er uiteindelijk nou eigenlijk? Eerste ochtend toch dit?

2 likes

Ja, wat een dramaqueen! Ik vond haar ook totaal respectloos. Hoe kun je ook zo harteloos reageren op dat kindje.

2 likes

Ik vond het wel grappig dat volgens die moeder het onmogelijk is om niet van haar kind te houden. Want ze is alles positief en niks negatiefs.

Je kan ook eenzijdig geen klik voelen hè. Het is toch geen belediging als iemand aangeeft geen klik te voelen maar dat vond die vrouw wel.

Vond wel dat Sharel veel te ver ging en dat die ouders knap rustig bleven verder.

6 likes

Die moeder had ook twee staartjes in met van die gekleurde invisibobbles net als dat kind. :thinking:
Sharel knapte wel erg snel uit dr panty, maar ik vond deze ouders het ook niet zo slim aanpakken allemaal met het verloop van het gesprek.
En ook dat stuk over dat speciale tijdschrift. Die vrouw vond zichzelf wel heel bijzonder.

9 likes

Zonder twijfel ging Sharel veel te ver en was ze super brutaal, maar ik vond dat die vrouw het niet handig aanpakte. Je moet tegen een puber gewoon niet je eigen gelijk gaan schreeuwen. En ook maar blijven schreeuwen en doorgaan als je ziet dat het escaleert, zo voer je toch geen gesprek. Zij had de volwassene moeten zijn in deze. Al met al vind ik het vooral sneu voor dat meisje. (Niet Sharel maar dat kindje)

Moest trouwens wel lachen toen die vrouw haar moeder wou spreken en Sharel zei: maar zij jou niet!

10 likes

Ja ok dit heb ik uiteraard gezien maar vind het wel actie - reactie. Een reactie die waarschijnlijk te ver ging, maar ik snap het ook wel als je daar emotioneel van wordt. Sharel had 0 laten vallen dat ze zich zo voelde en doet het dan overkomen alsof het zo lang zo erg is. Ik vraag me af wie er, als gastgezin, rustig(er!) had kunnen blijven in zo’n situatie. Ik doelde met “het aanpakken” vooral op de situatie ervoor, maar nu ik het gezien heb snap ik dat de reacties over de moeder gingen over de escalatie zelf

1 like

Trouwens, die moeder leek gelijk al een oordeel over Sharel te hebben toen ze net binnen was (dat ze niet gelijk met dat kind wilde spelen geloof ik) ik denk dat je dat ook wel heel erg voelt. En idd dan zie je die camera… Ik zit Sharel niet te verdedigen maar ik denk dat ik me ook behoorlijk klote zou voelen in haar positie.

5 likes

Ik heb echt medelijden met die meid die in dat homofobe gezin zit. Natuurlijk kon je verwachten dat er ten minste één ‘heftig Amerikaans-christelijk gezin’ (om het zo maar even te zeggen) zou meedoen, maar als ik in een gezin zou komen waar ze (al bij het uitleggen van de huisregels nota bene) zeggen dat ze ‘gay marriage’ afkeuren dan zou ik echt rechtsomkeert maken. Ik vraag me af of dit vooraf met haar is besproken en of ze hier vooraf mee heeft ingestemd want anders vind ik het eigenlijk best erg dat ze haar in een gezin stoppen dat zo discriminerend is.

Ik vond Sharel al vreemd toen ze in LA aankwam. Ze reageerde nogal blij dat ze niet meteen naar haar gastgezin kon maar ‘LA kon ontdekken’ en zei niet eens gecondoleerd. Dat vond ik echt vrij onbeschoft.

3 likes

Ja viel me ook op dat ze niet condoleerde! Al was het maar een “take care” oid. Of misschien is het er niet in gemonteerd maar zo leek het niet

Ik vind Sharel meer het type voor Dream School. Jezus wat onbeschoft.
Dat gastgezin vond ik ook drie keer niks, maar laat je niet zo kennen joh.

2 likes

Ik vond dat eigenlijk nog niet zo gek. Dat kind praatte door haar en die moeder heen. Dat is in ieder geval niet iets dat ik vroeger hoefde de proberen maar misschien is dat ouderwets. Maar goed dat is ook wel het enige waar ik me in kon vinden. Ik vind haar heel onbeleefd en puberaal.
Hoewel ik wel denk dat je het een puber niet kwalijk kunt nemen dat ze puberaal reageert. Al met al denk ik dat die gezinnen veel te hoge verwachtingen hebben van een tiener zonder ervaring.

20 likes

Maar die moeder waar Sharel terecht kwam vond ik wel echt heel fake overkomen.

5 likes

Ik vond het vooral overdreven dat Sharel zei: “…na alles wat ik hiervoor heb moeten meemaken.”
Girl, je hebt 1 weekje in een hostel geslapen. Calm down.

18 likes

Voor mij is dat een vakantie :joy: Maar ze is wel meer luxepoes dan hostelganger (hostél zoals ze zelf zegt)

5 likes

Ben bij aflevering 7 nu, echt een leuk programma dit! Vind Sharel ook best brutaal, maar ik vind haar eigenlijk vooral gewoon een jong en onzeker meisje. Alle nieuwe dingen vind ze volgens mij stiekem eng en ze vind het volgens mij lastig te aarden en zich open te stellen… ten minste, herken m’n oude ik er wel in haha (zonder het brutale dan).

Oh en Lily is echt m’n favoriet, zo’n leuke meid!

Ja het was onbeschoft en volgens mij geeft niemand de moeder de schuld en praat ook niemand dat gedrag goed, maar je ziet toch duidelijk hoe die situatie ontstaat en dat die vrouw daar ook een aandeel in heeft. Ik vind dat ‘zullen we…’ best irritant trouwens, iedereen mag toch lekker zelf weten wat ie wil zeggen hier lijkt me? Maar misschien neem ik het te letterlijk op

14 likes

Een paar posts geleden ging het daar over. Maar schreeuwen, in de verdediging schieten etc.

Ja en Sharel moest al een week in een hostel slapen, had in dat huis geen privacy… lijkt me echt kut als je daar heen gaat met hoge verwachtingen en je bent de eerste week zo ongelukkig

1 like

Ja, ik verbaas me er ook over dat mensen hier een 19-jarige een puber noemen. Het verschilt natuurlijk heel erg per persoon en veel 19-jarigen zijn nog niet écht volwassen maar je bent dan echt geen puber meer hoor. Sharel gedraagt zich als een ontzettend verwende puber, maar dat betekent niet dat dat een excuus is voor haar gedrag want daar zou ze al lang overheen moeten zijn. En dat je dan misschien nog eens uit je slof schiet tegen je eigen ouders vind ik ook nog anders dan tegen onbekenden bij wie je je professioneel moet gedragen.
Ik vind overigens dat die moeder ook belachelijk reageerde en zij prezen hun kind ook echt de hemel in, wat echt belachelijk was.

4 likes

Maar Sharel beledigde haar kind toch niet echt? Natuurlijk had Sharel zich minder puberaal op kunnen stellen (los van of je op je 19e nog kwalificeert als puber), maar de eerste keer dat je die moeder zag (toen Sharel er nog helemaal niet was), had ik al medelijden met het meisje wat bij hen zou komen. Die moeder is zo geobsedeerd met dat kind bezig, en hemelt haar zo op, het lijkt me echt onmogelijk het goed te doen in haar ogen.

Sowieso lijkt het me ontzettend moeilijk om als au pair te werken in een gezin waarbij een of alletwee de ouders (grotendeels) thuis zijn.