Nu op tv-topic #2

Ik vond het concept van stampen en dan een overhoring een tikje saai? Had het denk ik leuker gevonden als het aankwam op de algemene kennis van de deelnemers. Wat meer variatie in type opdrachten zou interessanter zijn geweest, nu voelde aflevering 1 en 2 best wel hetzelfde. Maar ik vind het wel leuke kandidaten dus ik kijk het vast wel verder!

3 likes

Komt er nog drama onderling? :pray:

1 like

Oh my god nu ik dit weet schaam ik me nog meer toen ik gewoon niet uitgerekend kreeg in welk jaar ik klaar was op de middelbare school :joy: Interessant artikel in de stentor ook! Ik had geen idee. Leuk om iemand te herkennen!

2 likes

Vanaf aflevering 3 wordt er veel gehuild :+1:

3 likes

Omg ik keek vroeger altijd graag come dine with me
Is er nu een Nederlandse VIP editie… weer die bn’ers

Anyway die Ferri ziet er niet gezond uit, mega kater lijkt het

2 likes

Wat zijn jouw nagels geniaal :grin: zo leuk!

3 likes

Thanks! Speciaal Palestina kleuren op een nagel gedaan :star_struck:

3 likes

De UK afleveringen zijn echt grappig :rofl: Wel heeel oud

Ik vind dat ze de vraag vaak ver vooruit zijn juist leuk en tekenend voor het thema van het programma!

Leuke kandidaten en het leukste vind ik niet de spellen an sich maar dat gekeuvel eromheen en de overleggen.
Verder vond ik het in de eerste aflevering soms cringe als er weer eentje ging vertellen ā€œmijn brein is weeeeird hihi, zo en zoā€. Ook al worden deze mensen erom gevraagd in de interviews en gaat het nota bene om een programma over hun brein, ik merk dat ik nog niet gewend ben te kijken naar navelstaarderij op tv.

Ik hoop dat er in volgende afleveringen aandacht komt voor de emotionele struggles van hoogbegaafd zijn. Ik zag al 1 kandidaat onverwachts opgelucht zijn ā€œdat ze het wel konā€. Dat voelde het meest interessant, maar daar werd (nog?) niet op doorgegaan helaas.

@Bertie leuk jij! En wat naar die slaapzaal haha, ze hebben duidelijk iets moeten vinden om reuring in de tent en juice te maken. Wist je van tevoren dat dat de slaapsituatie zou zijn?

Ja ik wist wel iets over een slaapzaal maar ik had ook verwacht dat de badkamer aangrenzend zou zijn. Mijn plan was om daar met deken en kussen naartoe te verhuizen als ik niet kon slapen maar dat plan viel direct in het water, dat was wel balen! En toch intenser dan je denkt, met twaalf man op een slaapzaal en je zendertje aan je hoofdbord geplakt. Je staat toch continu aan dan.

Het lijkt me vreselijk! Geen privacy en dan ook nog al dat gesnurk. Ben benieuwd wat het slaaptekort met jullie gaat doen de komende afleveringen. Ik was ook heel blij dat die ene snurker weg moest

1 like

Wat leuk :heart:

3 likes

Voor het eerst in jaren heb ik weer Beste zangers gekeken en heb gewoon gejankt bij Leatitia.

Ik ben echt opgegroeid met muziek van Paul de Leeuw omdat mijn moeder fan was, dit nummer moest thuis altijd heel hard aan 🄹

Bente was ook prachtig trouwens!

6 likes

Ik heb nu 2 afleveringen gezien & vind het leuk! Hoopte alleen op wat meer variaties qua ā€˜leren’ maar mogelijk komt dat nog. Niet puur feiten stampen en herhaal, maar ook creatief puzzels oplossen etc.

1 like

Briljante breinen afl 3

Ah ik vind het wel sneu dat Eline nu naar huis moet, had wel met haar te doen, echt een lieverd vgm. En hoewel ik geniet van al die bondjes (en de drama die volgende week komt😬) vind ik het ook wel weer gek dat hierdoor niet per se de slimste overblijft

10 likes

Ja eens, had ik ook bij eerste aflevering: leek me ook hele sterke speler. Die worden denk ik juist als eerste weggespeeld…

1 like

Ik vind het gewoon jammer dat er tot nu toe alleen gestampt wordt. Dat maakt je niet per se slim, maar vooral een goede student. Dus daardoor ben ik ook nog niet echt onder de indruk ofzo, je hebt nog niet echt kunnen zien of en waar de briljante breinen toe in staat zijn of zouden kunnen zijn.

4 likes

Ik had ook liever meer individuele opdrachten gezien,
en meer variatie. Maar alsnog ben ik wel onder de indruk van iedereen, zo kunnen stampen maakt je ook wel slim toch?

Ja eens. En ik vond het ook jammer dat de opdracht van de brain off hetzelfde was als in aflevering 1. Had het leuker gevonden als dat elke keer een ander soort opdracht was geweest. Heb nu 2 afleveringen gezien, maar omdat het 2x hetzelfde was vond ik het een beetje saai en denk ik niet dat ik nog verder ga kijken

2 likes

Ja dit. En zeker met als nevendoel hoogbegaafdheid en manier van denken/redeneren meer te laten zien, er zijn zoveel manieren dan puur korte termijn geheugen. Veel leuker & interessanter als ook creatief denken, oplossingsgericht vermogen etc aan bod komen.

2 likes