Olympische en Paralympische Spelen #2

Ik vind het enthousiasme van Mark Tuitert wel grappig zodra hij de Nederlandse vlag ziet.

4 likes

Woehoeee

3 likes

Lol de AIN-atleten mogen niet meelopen met de ceremonie

1 like

Ohhh dat boe geroep in het stadion toen Vance in beeld kwam :pinched_fingers:t3:

10 likes

Maar Israël gelukkig wel :clown_face:

2 likes

Wel jammer dat Maneskin niet optreedt

2 likes

Damiano heeft Italie al lang achter zich gelaten. :broken_heart: Gelukkig hebben we questo teatro bello.

Ugh, wat duren deze saaie speeches altijd lang… Zoveel clichés achter elkaar geplakt en dan langzaam uitgesproken om af en toe ruimte te laten voor applaus.

Kom op, doe die vlam aan!

1 like

krijg hier wel natte ogen van men. lieve mensjes

2 likes

Ik moet bij Andrea Bocelli toch altijd aan een uitvaart denken (maar dat zegt vooral wat over mijn omgeving :sob:)

2 likes

Nou wel fijn dat t geluid gefixt is voor Andrea :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

meets

3 likes

Sanka you dead? Ya, man

Rentfree in mijn hoofd sinds 2000. Heerlijke film!

4 likes

Goedemorgen voor de eerste echte officiële dag (tenminste schijnbaar noemden ze gisteren dag 0) dus hallo dag 1!
Vandaag ligt voor teamNL de volledige focus op het langebaanschaatsen met om 16.00 uur de 3000 meter voor vrouwen.
Nederlandse deelnemers zijn Joy Beune, Merel Conijn en Marijke Groenewoud. Er zijn zeker medaillekansen voor Nederland, zo is Beune regerend wereldkampioen op deze afstand, zij zal rijden in de slotrit (rit 10) en daardoor weten wat ze moet rijden voor een medaille. Dit is haar enige kans op een individuele medaille aangezien ze zich niet plaatste voor ‘haar’ 1500 meter tijdens het OKT.
Merel Conijn werd derde op het OKT en zal in rit 1 al aan de beurt zijn en ten slotte zal ook Marijke Groenewoud een gooi gaan doen naar een medaille. Zij werd in december eerste op het OKT en versloeg toen Beune in een rechtstreeks duel. In rit 9 rijdt ze tegen Ragne Wiklund, die wordt gezien als favoriet voor deze afstand. De Noorse reed bij de laatste worldcup in Inzell in één race een baanrecord, Noors record en persoonlijk record.

Ik ben heel benieuwd hoe deze wedstrijd zich gaat ontwikkelen, tot later vanmiddag!

30 likes

Hopelijk kan Merel Conijn vrijuit schaatsen en een mooie tijd neerzetten. Verder gun ik het Marijke en Joy allebei om het goud te pakken. Maar met Ragne Wiklund in vorm wordt dat lastig.

1 like

Groenewoud tegen Wiklund word echt smullen. Ik durf echt niet te voorspellen wie gaat winnen, ze zijn alle 3 zo goed

2 likes

Oh die vond ik altijd zo leuk. Heb hem nu weer aangezet haha

1 like

Omg dat alpineskiën, zo steil naar beneden meteen aan het begin!

Wel prachtig zo die bergen met sneeuw in de zon :heart_eyes:

2 likes

He wat rot dit!

1 like

Dit vind ik zo leuk aan de Olympische Spelen, zit aan de buis gekluisterd voor sporten die ik nooit kijk.

Maar ik ben zo invested nu, echt sick hoe snel die gaan!

Commentaar is ook echt heel enthousiast aanstekelijk haha

6 likes