Tot zover mijn bijdrage aan dit topic. Vat mijn kijkexperience wel goed samen.
Stubblety-Cook leeft echt in mijn hoofd
misschien wel sneaky plakje brons hier hoor! of meer?
Mooi man!
Haha ik zat net te denken misschien moeten we, gezien het uitblijven van Nederlands succes, allemaal een land adopteren dat nog nooit een medaille gewonnen heeft.
Dat zijn er kennelijk meer dan 70! Misschien minder gezien ze er mogelijk al uitliggen of niet meedoen (zijn er landen die niet meedoen?)
Zou wel cool zijn! Via hbo kun je alle wedstrijden bekijken en zien wanneer ‘jouw’ land speelt. Als vervelendsheidspremie ben ik bereid je iets cools te vertellen over het land dat je kiest.
marchand doet me echt denken aan een witte versie van mbappe
Jaaa leuk weer eens met zwemmen een medaille
Nederland heeft vandaag zijn eerste medailles gewonnen!
Goud was er voor bij het roeien voor de mannen dubbelvier
Zilver voor de vrouwen dubbelvier (roeien)
& brons voor Caspar Corbeau op de 200 meter schoolslag (m)!
Hieronder de rest van de resultaten en wellicht nog wat interessante nieuwtjes! Tot morgen maar weer
Triatlon (v)
Maya Kingma - 7e
Rachel Klamer - 14e
Paardensport dressuur
Emmelie Scholtens → 1e in groep → individuele dressuurfinale
Hans Peter Minderhoudt → 3e in groep (uitgeschakeld)
Landenwedstrijd → 4e plek → landenfinale
Triatlon (m)
Mitch Kolkman - 26e
Richard Murray - 44e
Judo
-90kg (m) – Noel van ‘t End - 1/16e finale → uitgeschakeld
-70kg (v) – Sanne van Dijke - strijd om brons verloren, 5e
Roeien
Twee-zonder (v) – Meester & Clevering - 1/2e finale →finale
Dubbelvier (v) – zilver
Dubbelvier (m) - goud
Zwemmen
200m schoolslag (v) – Tes Schouten → 1/2e finale → finale
200m rugslag (m) – Kai van Westering → heats
200m schoolslag (m) – Caspar Corbeau → brons
100 meter vrije slag (v) – Marrit Steenbergen → 7e in de finale
Zeilen
IQFoil (v) – Sara Wennekes → 15e plek in klassement
IQFoil (m) – Luuc van Opzeeland → 4e plek in het klassement na 2 races
49’er (m) – Lambriex & van de Werken – 11e in klassement → uitgeschakeld voor de medalrace
49’er (v) – van Aanholt & Duetz – starten medalrace als tweede
Handboogschieten
Quinty Roeffen - 1/16e finale → uitgeschakeld
Tennis
Mixed dubbel – Schuurs / Koolhof - 1/4e finale → 1/2e finale
Dubbel (m) – Haase / Rojer - 2e ronde → 2-0 (uitgeschakeld)
Waterpolo (v) – Nederland vs. Australië (poulefase) 7-7 (7-8 na penalty’s)→ geplaatst voor kwartfinales
Kano Slalom (v) – Lena Theunissen - 1/2e finale → 16e (uitgeschakeld)
Beachvolleybal (m) – Van de Velde / Immers 2-0 (poulefase)
Tafeltennis (v) – Britt Eerland - 1/8e finale → 4-1 verloren → uitgeschakeld
Hockey
(m) – Nederland vs. Duitsland (poulefase) 0-1→ Nederland staat nu 2e in de poule, de beste 4/6 gaan door naar de kwartfinales
(v) – Nederlands vs. China (poulefase) 3-0
Turnen meerkamp (m) – Frank Rijken → 22e Casimir Schmidt → 13e
3x3 basketbal (m) – Nederland vs. Letland (poulefase) 21-12 (Letland is titelverdediger)
Boksen 60kg (v) – Chelsey Heijnen - 1/4e finale → verloren met 3-0 → uitgeschakeld
Sifan Hassen had zich gekwalificeerd voor 4 onderdelen (1500 meter, 5000 meter, 10000 meter en de marathon) maar richt zich deze Spelen op de langere afstanden en zal niet deelnemen aan de 1500 meter.
Zoveel nog! Ik zou eigenlijk veel meer willen weten over verschillende landen en bij welke onderdelen ze hopen op een medaille. Maar ook verhalen zoals de judoka van 15 die binnen 5 seconden verloren had. Zijn er websites die dit samenvatten?
Wie het interessant vindt welke landen:
Europa
- Albanië
- Andorra
- Bosnië Herzegovina
- Malta
- Monaco
Midden oosten
- Oman
- Palestina
- Yemen
Afrika
- Angola
- Benin
- Kaapverdië
- Centraal Afrikaanse republiek
- Tsjaad
- Comoren
- Congo (Brazzaville)
- Dr Congo (Kinshasa)
- Eswatini (voormalig Swaziland)
- Equatoriaal Guinee
- Gambia
- Guinea
- Guinea-Bissau
- Lesotho
- Liberia
- Libië
- Madagascar
- Malawi
- Mali
- Mauritanië
- Rwanda
- São tome and principe
- Seychellen
- Sierra Leone
- Somalië
- Zuid-Sudan
Caribbean
- Antigua and barbuda
- Dominica
- St Kitts and Nevis
- St Lucia
- St Vincent and the Grenadines
Latijns-Amerika
- Bolivia
- Belize
- El salvador
- Honduras
- Nicaragua
Oceanië
- kiribati
- Marshall Islands
- Federale Staten van Micronesië
- Nauru
- Palau
- Papua new Guinea
- Solomon Islands
- Tuvalu
- Vanuatu
Azië
- Bangladesh
- Bhutan
- Brunei
- Cambodja
- Laos
- Myanmar
- Nepal
- Oost-Timor
Geen onafhankelijke landen
- Amerikaans Samoa
- kaaiman eilanden
- Aruba
- British Virgin Islands
- Cook Islands
- Guam
Monaco medailleloos houden aub
Het is hard werken zo een vakantie naar de Spelen. De wekker vanochtend om 6.30 en waren om 7.30 al onderweg om straks om 9.00 onze handbaldames aan te moedigen.
En dan om 17:00 de volleybaldames
Foto vanuit de metro:
Goedemorgen, vandaag net een beetje te laat de ochtend-update. Nederland is namelijk zojuist begonnen met hun vierde poulewedstrijd in het handbal, tegen Brazilië. Momenteel staat het 3-4 voor de Brazilianen. Bij winst plaatst Nederland zich voor de kwartfinales
De rest van de dag staat weer in het teken van vooral watersporten, in het roeien worden verschillende medailleraces afgewerkt. Waarbij Nederland zeker ook weer kans maakt op het eremetaal. Maar ook bij het zeilen zijn de medalraces, het duo Lambriex / van de Werken waren gisteren nog uitgeschakeld maar mogen door een diskwalificatie alsnog meedoen met de strijd om de medailles.
.
Tennissersduo Schuurs & Koolhof maken zich op voor de halve finale (vanaf 14.00u). Mochten ze een medaille weten te pakken, dan zou dat de eerste Nederlandse tennismedaille op de Spelen zijn sinds 2000.
In de vooravond is het tijd voor de meerkampfinale van het turnen. Naomi Visser heeft zich hiervoor geplaatst maar de meeste ogen zullen toch gericht zijn op de strijd tussen Simone Biles en Rebecca Andrade.
Later op de avond wordt er nog gezwommen, regerend wereldkampioen Tes Schouten viert de finale van de 200 meter schoolslag.
Dingen waar je laat achter komt: dat schieten met een pistool een Olympische sport is.
Oké ze ziet er cool uit, maar serieus pistoolschieten als Olympische sport is het belachelijkste ooit. Of is er nog een sport dommer dan dit?
Snelwandelen
Ik zit dit nu te kijken op de stream, echt fantastisch haha
Ja blijft x
Hij is in de hal zelf ook erg hard! Sowieso is er bij de wedstrijden steeds heel veel muziek en een enthousiaste mc/speaker (?) die het publiek opzweept. Dat hoor je op tv alleen een stuk minder.
Ik was bij de wedstrijd tegen Spanje. Was echt super tof en de sfeer was echt fenomenaal!