Olympische en Paralympische Spelen #2

Hij is hard en omdat je niet weet wanneer die komt, schrik ik me elke keer wezenloos, haha. Bij judo of boksen hoor je ook een gong of zoemer, maar daar verwacht je hem en is het schrikken minder, haha.

Verder was echt heel tof, leuke sfeer en wat @Tosca ook zegt, veel muziek en een speaker die de boel aan elkaar praat en publiek beetje opzweept. Niet dat dit laatste nodig met een Zuid-Amerikaanse tegenstander, hahaha

2 likes

Ah wat zuur weer een 4e plek bij het roeien

3 likes

Ja haha, ‘het beeld kan vertekenen!’, ‘het kan nog!’

3 likes

Ja haha, maar die hoop deel ik wel, dus liever te optimistisch dan al halverwege de hoop opgeven toch?

3 likes

Ahhhhh wauw wat knap van Roemenië, bizarre eindsprint!!

7 likes

Ik ben benieuwd naar het commentaar bij de finale van de vier zonder zometeen! Een van de commentators is getrouwd met een van de roeisters, ben benieuwd hoe neutraal hij blijft.

5 likes

Oh echt! Wie is de commentator dan?

1 like

Rogier blink, een oud roeier!

2 likes

Leuk om te lezen!

Het is ook echt heel gaaf om hier te zijn en mijn man en ik vinden ook echt heel veel sporten leuk om te kijken, het enthousiasme is dus ook echt, haha. Helpt ook echt mee dat we allebei sportliefhebbers zijn, dus dat we elkaar eerder moeten stoppen niet nog meer kaarten te kopen ipv dat we een dag niks hebben zeg maar, haha.

We zijn hier nog t/m maandag en vind het ook echt jammer dat we dan weer naar huis moeten. We sluiten niet uit dat we maandag stiekem nog baanwielrennen meepakken, haha.

8 likes

Wat spannend!!

1 like

@Pantalones we zitten nu trouwens bij Korea tegen Zweden. Zal ze ook aanmoedigen! (Ook speciaal voor @Zemraluani )

4 likes

Jaaaaa zo hard geschreeuwd naar m’n laptop, wat een spannende finish!!

4 likes

Ohh wat een spanning en emotie bij Rogier 🥹

4 likes

Wat was dit nou weer, judo was na 20 seconden voorbij

2 likes

Nederlands judo en de Spelen zijn écht geen gelukkig huwelijk

1 like

Na een ochtend werken had ik genoeg om weer even terug te lezen en kijken maar we zijn weer bij!

Handbal (v) Nederland vs. Brazilië 31 -24 (poulefase) → Nederland door naar de kwartfinale

Roeien
Skiff (v) Karolien Florijn - halve finale gewonnen → naar finale
Skiff (m) Simon van Dorp – halve finale gewonnen → naar finale
Mannen acht – herkansing → door naar finale
Mannen vier zonder – B finale → 7e
Vrouwen dubbel twee – Scheenaard / Veldhuis – finale → 4e
Mannen dubbel twee – Twellaars / Broenink – finale → zilver

Vrouwen zonder - finale - goud

3x3 basketbal Nederland vs. Servië (poulefase) 19-21
De wedstrijd ging de hele tijd gelijk op maar helaas scoort Servië op de zoemer nog 2 punten en wint zo met 19-21. Vanmiddag spelen ze nog een wedstrijd tegen Frankrijk

Judo
-78 kg (v) Guusje Steenhuis – 1/8e finale → winst → kwartfinale → helaas na 23 seconde zit het toernooi er op na een ippon van haar Israëlische tegenstander. Er is wel nog een herkansing later op de middag waardoor ze misschien wel nog kans maakt op een bronzen medaille.

-100 kg (m) Michael Korrel - 1/8e finale → winst → kwartfinale verliest hij helaas → op naar herkansingen (brons hoogst haalbare resultaat)
Herkansingen zijn vanaf 16.00u maar don’t quote me want die tijden kloppen ook niet altijd haha

Zwemmen
50 meter vrije slag (m)
Renzo Tjon-A-Joe → uitgeschakeld in heats
Kenzo Simons → uitgeschakeld in heats

4 likes

Springen is nog bezig, denk dat je dressuur bedoeld?

2 van de 3 Nederlandse ruiters/amazones zijn foutloos dus dat is wel heel goed en een gunstig vooruitzicht maar de wedstrijd duurt nog ff. Volgens mij staat nog niet vast dat ze door zijn nu?

Ik volg zelf niks van de paardensport maar had deze info uit de nos blog

Nee dit klopt inderdaad niet, we waren 6e naar de eerste ronde maar er zijn 3 rondes. Na 2 rondes staan we 4e!

3 likes

Thanks voor de correctie :smile2: