Ik heb de docu vorige week gekeken en zat daardoor bijna gespannen die wedstrijd te kijken. Zulke hoge verwachtingen vanuit de hele wereld, zoveel spanning, echt heftig.
Ooh Sunisa Lee is echt mijn nieuwe favo, ik vind haar zo goed. Haar vloerroutine was echt fantastisch, heel sierlijk. En inderdaad, hoe blij ze was toen ze die eerste sprong goed landde.
Ik zit altijd met open mond naar Simone te kijken, hoe hoog zij springt, niet normaal.
Echt een topwedstrijd
Wow die d’Amato heeft echt zo’n andere stem dan ik verwacht had lijkt me wel echt heel klote om vierde te eindigen en vooral als dan alle camera’s klaar staan om je teleurstelling te filmen
omg wat een vreeeeselijk pak van die Canadese zwemster bij de medailleceremonie nu
omg zo spannend zwemmen!!!
en we schrijven weer een bronzen medaille bij vanuit het zwembad! Tes Schouten op de 200 meter schoolslag
Woohoo
Hierbij nog een overzichtje van alle behaalde resultaten voor vandaag
Allereerst natuurlijk de medailles:
roeien vier zonder (v) – Marloes Oldenburg, Hermijntje Drenth, Tinka Offereins en Benthe Boonstra
roeien dubbeltwee (m) – Melvin Twellaar en Stef Broenink
zwemmen 200m schoolslag (v) – Tes Schouten
Handbal (v) – Nederland vs. Brazilië (poulefase) 31-24→ door naar kwartfinales
Roeien
Skiff (v) Karolien Florijn - 1/2e finale → door naar finale
Skiff (m) Simon van Dorp - 1/2e finale → door naar finale
Acht (m) – herkansing → door naar finale
Vier zonder (m) - 7e
Dubbeltwee (v) Scheenaard / Veldhuis → 4e
Dubbeltwee (m) Twellaar/ Broenink → zilver
Vier zonder (v) - goud
3x3 basketbal (m)
Nederland – Servië 19-21 (poulefase)
Nederland – Frankrijk 20 -13(poulefase)
Paardensport springen
team → door naar teamfinale
Judo
-100kg (m) Michael Korrel → 7e
-78kg (v) Guusje Steenhuis → 7e
Zwemmen
50m vrije slag (m) Renzo Tjon A Joe – heats → uitgeschakeld
50m vrije slag (m) Kenzo Simons – heats → uitgeschakeld
4x200m vrije slag (v) – heats → uitgeschakeld
200m schoolslag (v) Tes Schouten – finale → brons
Zeilen
IQFoil (m) Luuc van Opzeeland →
ILCA 7 (m) Duko Bos → 5e plek in klassement → naar de kwartfinales
IQFoil (v) Sara Wennekes → 16e in klassement → uitgeschakeld
ILCA 6 (v) Marit Bouwmeester - 4e maar er is maar één race gezeild omdat er te weinig wind was
49’er (v) Van Aanholt / Duetz → wedstrijd uitgesteld vanwege te weinig wind
49’er (m) Lambriex / van de Werken → wedstrijd uitgesteld vanwege te weinig wind
Tennis
Gemengd dubbel – Schuurs / Koolhof – 1/2e finale → verloren → brons maximaal haalbare nu
Handboogschieten
Individueel (m) Steve Wijler – 1/32e finale → 1/16e finale → uitgeschakeld
Volleybal (v) – Nederland vs. Italië 0 -3 (poulefase)
Turnen meerkamp (v) Naomi Visser → 10e
Er wordt momenteel ook nog geBMX’t maar ik ga zo naar bed haha dus die resultaten zal ik morgen wel meenemen als ik er aan denk. Succesvolle dag maar zo denk ik! byeee
Ik vind dat bmx altijd heel leuk om te kijken. Perfect voor mijn spanningsboog ook.
Alleen ik hoor steeds een soort gesis??
Edit: ow dat is denk ik de muziek op de baan ofzo
Ik schakel net in maar ik snap het niet zo goed. Doen ze meerdere rondes met pauze tussendoor? Want de zusjes waren net helemaal niet blij terwijl ze gewonnen hadden. Of zijn dit nog kwart finales oid?
Edit: oké nu staat het in beeld, kwartfinales zie ik
Ja en ze moeten dan 3 rondes. En de 12 beste van die rondes gaan weer door als ik het goed heb!
https://www.ad.nl/olympische-spelen/dit-verdienen-medaillewinnaars-op-de-olympische-spelen~a4c662b1/
Interessant om te lezen wat atleten krijgen na hun goud/zilver/brons. Veel verschil per land blijkbaar!
Heel vet dat Biles goud heeft en dat NL een 10e plek heeft. Zo veel respect voor Biles, wat een vrouw. En ook heel leuk om samen met mn dochter te kijken en te horen hoe enthousiast zij is bij de vloerroutine van Biles
Ik vind Titmus toch zo’n goeie naam hè
Vond het commentaar van HBO/Eurosport echt niks. Dir van de NOS vind ik vele malen leuker en beter.
ga soms zo goed op Wikipedia foto’s hahaha, zo random
ben je olympisch kampioen, is dit je foto op wiki
Ik kon niks zien vandaag, dus ben nu dingen aan het terugkijken en ik zie voor het eerst mensen snelwandelen. Wat vreselijk
Ahw thanks super lief dat je dit uitgewerkt hebt! Wat insane die moeilijkheid van Biles ook! En vind het van Naomi ook knap om qua moeilijkheid hetzelfde als Lee te scoren
Constant proberen te kijken wie er aan het rennen is
Ik weet niet hoe dat normaal bij Beachvolleybal gaat maar bij bijvoorbeeld tennis is dat zeker niet ongebruikelijk. Die spelers stappen wel eens pas rond 3 uur 's nachts de baan af. Er zijn wel sindskort nieuwe regels om dit zoveel mogelijk te voorkomen