Wat een kutstem heeft die commentator bij hockey op Eurosport
Ja maar komop in Noorwegen wonen 8 mensen dus per capita gaan ze altijd winnen, bovendien zijn die allemaal fucking rijk door dat oliefonds, ze kunnen al hun materiaal gewoon kopen, ze hebben overal bergen om te oefenen, er ligt veel sneeuw, er is helemaal geen REET te doen buiten sporten, ja sorry dat ik daar niet van onder de indruk ben.
Wat knap is is Fiji die op wereldniveau kan rugbyen, niet Noorwegen en hun 664 manieren om van een berg af te skiën.
fiji heeft bijna een miljoen inwoners en over het algemeen is er op Pacifische eilanden verder ook bijzonder weinig te doen dus idk als je dezelfde argumentatie gebruikt is dit ook niet super bijzonder haha
(maar altijd een leuk verhaal dat wel)
wat is roeien trouwens een extreem saaie sport om te kijken
Oh dat vind ik helemaal niet! Vind het echt leuk om naar te kijken, ook als er geen Nederlandse medaillekansen zijn
In 2028 wordt cricket gekwalificeerd als Olympische sport dus dan komen India en Bangladesh terug haha.
Zo inderdaad, die races van de dames 4 en dubbel 4 waren echt super spannend. Ik geniet enorm van dit roeitoernooi!
Het gaat er toch niet (alleen) over of er talent is in een land maar vooral of er kansen zijn om dat talent te ontwikkelen. Dus of er genoeg mensen zijn die geld hebben om een sport te beoefenen en of er geld is/prioriteit wordt gelegd om topsportprogramma’s te ontwikkelen etc etc etc
sport is gewoon diep politiek iets
Zo goed, weer een medaille voor NL op het roeien. Ik wist helemaal niet dat NL zo goed was in roeien. Heel leuk om te zien! Ik vind het dus ook geen saaie sport. Dit was misschien niet een spannende race, maar andere races deze week wel.
Sha’Carri is fantastisch goed gestart net.
Heerlijk al die doelpunten bij hockey. Krijg echt zelf weer zin om te spelen
Ik heb in mijn studententijd een paar jaar recreatief geroeid. Ook nog 2 weken meegedaan aan wedstrijdselectie, maar mèn wat was dat zwaar, 6x per week sporten, waarvan 3-4 trainingen van 2 uur in de boot. Maar ik vind het nog steeds cool als iemand van mijn vereniging goud wint
.
Jaaa herkenbaar. Heb dat ook met alle sporten in/op het water. Waterpolo lijkt me ook vet leuk. En volleybal, tennis, triatlon.
Als ik maar half de tijd zou investeren in daadwerkelijk sporten ipv kijken ![]()
Wat gebeurt er?! Bij het zeilen
Neeee wat gebeurt er met het zeilen? Ze dachten dat ze er al waren?
Wtff is dit bij het zeilen? Ze dachten al dat ze bij de finish waren (de commentator dacht dit ook), maar de finish lag pas verderop.
Oh nee wat gebeurde er nou bij de dames van het zeilen??
Oh jongens wat gebeurt hier allemaal
Zo raar dit?
Ik vrees dat ze die gate niet door zijn gevaren.