Olympische en Paralympische Spelen #2

hahahah die verklaring van bosker dat ie er niet was omdat ie in de file stond :joy::joy:

2 likes

"Ik was snel heen en weer gegaan om me op te frissen, want ik dacht dat we het podium op moesten. "
:laughing:

Weet iemand waar je het kunstrijden korte kür voor vrouwen live kan kijken?
Edit: ik bedacht me er doen twee Belgische mee dus het is op sporza te zien voor de liefhebber!

Wat is het verhaal van de geleende bobslee van de Nederlanders? Ik kom er net in maar blijkbaar was die slee vanochtend nog bij de Australische vrouwen???

1 like

https://sportnieuws.nl/wintersport/nieuws/nederlandse-bobsleeer-debuteert-op-olympische-spelen-in-geleende-australische-slee-2026021610322142757/

Nederland zette in eerste instantie vooral in op de viermansbob. Daardoor was er weinig tijd en geld over voor de tweemansbob. Toch plaatsen Wesselink en Franjic zich voor de Winterspelen. Dat kwam doordat ze een slee konden lenen van de Australische Sarah Blizzard.

In die slee kwamen de Nederlanders in Sankt Moritz tot de achtste tijd, waarmee ze zich kwalificeerden voor de Spelen. De slee is nu helemaal ‘Nederlands’ met stickers van TeamNL. Dinsdag zal dit weer anders zijn, dan komt Blizzard zelf in actie.

2 likes

Schijnt gebruikelijk te zijn in het bobsleeen. Een slee is erg duur. Gister in studio olympico werd er het eea over uitgelegd

1 like

Duidelijk! Wat leuk dat ze dat gewoon doen hahah

Weet iemand hoe de commentatoren bij het kunstrijden op Eurosport heten? Ik kan dit echt nergens terug vinden.

1 like

Ik dacht Maya maar even zoeken leidt naar Haya Leenards in ieder geval denk ik!

1 like

Ik kijk het op Eurosport vanuit nl iig

2 likes

Waarom zie ik hier op Eurosport alleen maar bobsleeën? :pleading_face:

3 likes

Ik kijk het op een sportzender uit Canada. Eurosport en Sporza zag ik bobsleeën en HBO max commentaar in een taal die ik niet spreek. (Heb zo een chinese app, dus kan geen instellingen veranderen bij hbo)

Oh bij mij staat die pas vanaf 21.50 op het programma bij Eurosport! Is er nu iets te doen?

Ik heb het tot nu afgelopen dagen op Eurosport gekeken en straks ook, bedoelde ik haha

Misschien is het straks dan een herhaling. Afgelopen dagen was wel live

Ik heb het nu op ketnet weer gevonden, even zoeken wel hoor haha

@enthusiasm Ja de vrije kür is nu live bezig, denk dat wat straks op Eurosport komt (want zag dat dat ook maar 6 minuten duurde) of een samenvatting is of alleen de laatste groep misschien

1 like

Ik kijk het nu via de hbo max app. Tijdens de spelen krijg je ook sport erbij,.geloof dat je er normaal een apart abonnement voor moet hebben.

2 likes

Een van de groene mannen die aan het eind van de bobsleebaan staan lijkt ziek op timothee chalamet. Viel me laatst op bij skeleton en nu zie ik hem weer :joy:

De Belgische lijkt geschminkt door de make up gun van Homer simpson. Maar zo mooi deze kür!

Oh Nina, ook zo mooi.

1 like

Hehehe daar is de allround kale coach weer.

Heel leuk een mooi voor deze Belgische

2 likes

wat een lelijke outfit :tired_face:

1 like