De ploegenachtervolging is iets meer dan 20 jaar geleden bedacht, het schaatsen is van origine een indivuele sport. Bij shorttrack is de relay altijd al onderdeel geweest van de sport
Ik vond dit wel een geinig jackie denk leuk voor voetbal en koningsdag etc
500 focking euro!!! De tandjes
Ik vind al dat teamnl spul zo belachelijk geprijst. Wilde in Milaan nog een jas/vat kopen, leuk voor Thialf dacht ik, maar dat was 95 euro š«
De officiele merch van de Spelen was nog veel erger. Bij TeamNL huis kostte een pin 5 euro. De pins van de Spelen 15 euro per stuk ![]()
![]()
Niet normaal toch!
Ik zit nog te twijfelen ook over dat jackie maar kan het niet goed praten voor mezelf
beland binnenkort vast wel in de sale
Goed punt
Omdat er best strikte regels zijn over wat je wanneer aan moet. Het is niet gewoon kleding. Het is hun uniform. Ik gok dat dit formeel niet āmagā
Na die prachtig mooie dag van gisteren is het vandaag ook tijd voor het langebaanschaatsen om de laatste puntjes op de i te gaan zetten.
Zowel de mannen als vrouwen rijden de massastart, eerst de halve finales en daarna de finale. Deze starten vanaf 15.00. Vooral voor Marijke Groenewoud toch ook de laatste kans om zich te bewijzen op deze Spelen, de drievoudig wereldkampioen massastart zal gaan proberen om samen met Bente Kerkhoff dit tactisch spelletje slim te gaan spelen.
Bij de mannen staan jong en oud samen aan de startlijn, Stijn van de Bunt zal zijn tweede massastart ooit gaan rijden en komt uit in een pittige halve finale en Jorrit Bergsma zal in zijn eigen halve finale ook hard aan de bak moeten. Het is te hopen dat de twee mannen samen naar de finale kunnen zodat ook zij een tactisch plan kunnen bedenken.
In de ochtend is er ook nog tijd voor meer bobsleeƫn. Na het evenaren van de beste Nederlandse prestatie op de Spelen in de tweemansbob zal vandaag de viermansbob (met stuurman Wesselink) de eerste twee heats afwerken, deze staan op de planning om te beginnen om 10.00u
Ik wacht nog op iemand die een compilatie gaat maken van Niels Kerstholt die elke keer weer op die kussens springt en waarbij het me steeds verbaast dat die man al niet drie keer zān enkelbanden volledig heeft afgescheurd.
Gister had een van de Koreanen bij de ceremonie van de relay een afwijkende broek (blauw in plaats van zwart) aan. Kreeg helemaal plaatsvervangende zenuwen want hier gaan mensen niet blij mee zijn, denk ik.
Het viel mij op dat Jutta na haar 1000m haar schaatsen uitdeed en witte Nikes aandeed (haar sponsor). Toen dacht ik nog, dit wordt gedoe als ze die aandoet op het podium. Maar ze wisselde ze later bij het andere bankje weer om voor de teamNL-schoenen.
Volgens mij hebben ze een goed feestje gehad aan de kleine oogjes van Tuitert te zien
Ik kijk langlaufen en 3 Noren liggen bijna 2 minuten op kop van de rest en die anderen komen echt helemaal niet meer in beeld, dus nu ziet het eruit alsof je gewoon naar 3 buddies kijkt die gezellig een middagje samen aan het langlaufen zijn ![]()
En net als ik dit typ houdt ƩƩn van de Noren het niet meer bij en nu is t net alsof ze hun bff hebben gedumpt ![]()
Wat een ellende dat bobsleeƫn. Al twee keer een slee op zijn zij (zeg je dat zo?) met snelheden van 130km/u. En de hulp duurt ook zo lang
Dat langlaufen lijkt me echt de vreselijkste sport om te doen van alle sporten op de olympische spelen, lijkt me zo vreselijk zwaar. Echt afzien
Als prestatiesport lijkt het mij ook echt kut, en ook op zoān parcours etc maar recreationeel lekker door de bossen vind ik wel een aantrekkelijk idee ![]()
haha ja ik heb dat weleens gedaan, maar het is pittiger dan je denkt! vooral als je ook omhoog moet enzo ![]()
Ja maar een beetje fysieke/sportieve uitdaging vind ik wel leuk! Vond je dat dan ook kut? Of wel leuk maar zwaarder dan verwacht
Ja laat staan 50 km ben je echt alleen maar aan het ploeteren
Het ziet er ook zo inefficiƫnt uit alsof je beter kan gaan lopen (ik weet dat dat niet zo is)