Olympische en Paralympische Spelen #2

Een late update vandaag maar 't is niet voor niks weekend.
Hier in elk geval het schema!

Het judoteam heeft helaas ook zijn mixed team wedstrijd verloren en zal waarschijnlijk teleurgesteld terug richting Nederland gaan, van te voren hadden ze ingezet op 2 medailles maar het werden er helaas 0.

De volleybaldames zijn nu bezig in hun laatste groepsduel tegen de Dominicaanse Republiek en zullen moeten winnen om nog zicht te houden op de kwartfinales

Karolien Florijn hoopt haar Olympische Spelen met een medaille af te sluiten op het roeionderdeel Skiff.
Verder is er veel aandacht voor het zwemmen en zullen ook de eerste finales van het atletiek zijn; de 4x400 meter gemengde estafette.

9 likes

Ohh dit is echt TE schattig. Mijn tweejarige heeft een stukje van de meerkampfinale gezien en doet nu de sprong na. Ze roept ‘aan de kant!’, neemt een lange aanloop en eindigt dan met een downward facing dog met 1 been omhoog. En daarna doet ze een medaille om 🫠🫠

29 likes

@Zemraluani Kaapverdie heeft hun eerste medaille ooit gewonnen in het boksen bij de vrouwen.

15 likes

Kijken jullie ook naar Karolien Florijn bij het roeien. Wat een enorme druk als iedereen roept: ze heeft nog geen wedstrijd verloren…

12 likes

Ja! Lijkt me zo heftig, die druk

Edit: maar ze doet het wel! Wat goed!

2 likes

Zo mooi die gouden medaille! :1st_place_medal:

1 like

Wat een geweldig roeitoernooi tot nu toe, lijkt me een feestje binnen die ploeg!

4 likes

Ik ga wel goed op deze roei dominantie :sunglasses:

11 likes

Wat een ongemakkelijk interview met die directeur van de judobond, echt tenenkrommend

6 likes

Wat een absurd interview met de judo coach nu bij de NOS. Wat een agressie vanuit de interviewer, echt heel slecht.

2 likes

haha oh ik zit dit nu ook te kijken maar dit is echt te pijnlijk om aan te zien :’)

3 likes

Ja bizar. Heel onaardig. Tijdens het commentaar geven vond ik ze ook al heel negatief.

Je hebt kans dat er 2 streams zijn en ik kan me ook bijna niet voorstellen dat tijdens de roeifinales wielrennen als zo spannend is dat ze niet kunnen overschakelen, haha

2 likes

Niet normaal! Hele rare verslaggever.

2 likes

Denk wel een combinatie van pittige vragen en het gebrek aan mediatraining bij deze directeur. Hij gaf ook echt slappe antwoorden, dat is voer voor zo’n verslaggever om door te duwen. Het blijft tv hè

1 like

Nederland uitgeschakeld in volleybal. Hebben volgens mij vier setpoints laten gaan. Echt zonde.

1 like

Medaillekansen zenden ze eigenlijk altijd uit, dus 99% zeker dat ze het roeien live gaan laten zien

1 like

We liggen gewoon weer zij aan zij met de Britten bij het roeien

3 likes

Ik huil zelden maar zo’n huldiging van Florijn en ik zit met kippenvel en tranen haha, wat is (top)sport toch mooi

7 likes

Nou vond het inderdaad wel terecht hoor. Hij stond er ook als een zak hooi. Denk dat zijn houding en gebrek aan leiding een weerslag hebben gehad op het team.

1 like