Olympische en Paralympische Spelen #2

Zeilen bestaat uit verschillende onderdelen, en ik heb niet alles gezien. Maar ik vind het wel leuk in beeld gebracht van de races die ik gezien heb van de Skiff en de Foil. Maar kijkend vanaf de kant lijkt me niets.

Surfen he, die worden niet graag zeilers genoemd :joy:

1 like

Foilen zelfs, de surfers Dorian en Kyran konden de overstap van windsurfen naar deze klasse niet maken.

1 like

echt leuk dat wielrennen steeds diverser wordt! wat renners uit onverwachte landen komen best prima mee

1 like

Ik las ergens dat 62 van de 90 starters bij de wegwedstrijd debutant zijn op de Spelen!

1 like

Kanoslalommen ziet er echt grappig uit, vooral als ze ff kopje onder gaan

Maar dat heeft toch niet per se iets met diversiteit te maken? Het is maar eens in de 4 jaar en dan hangt het bij ook nog eens van het parcours af welk type renner meedoet, dus de kans dat renners voor het eerst meedoen is heel groot. Van der Poel en Evenepoel zijn ook debutanten in het wegwielrennen op de Spelen en die kan je niet bepaald het toonbeeld van diversiteit of overwachte renners noemen haha

1 like

Oh ik heb er niet zo ver over nagedacht hoor, vond het gewoon een leuk feitje dat er zoveel debutanten zijn. Helemaal omdat @instantramen postte dat renners uit onverwachte landen meedoen, dat lijkt mij samenhangen met het aantal debutanten (en dus niet altijd dezelfde renners op de Spelen).

Ja die onverwachte renners zullen idd ook debutant zijn. Vind ik ook altijd leuk om te zien, op het WK ook. Wel jammer dat als het erop aankomt je ze in de finale niet meer terugziet.

Vrouwen voetbal:
USA - Japan

5 likes

Wielrennen gaat hem ook niet worden. Dan maar morgen de vrouwen weer :sweat_smile:

1 like

Maar de beelden van Parijs zijn wel mooi! Die mensenmassa op de trappen voor de Sacré Cœur! Zit wel te genieten. En onze Belgische forummers zitten nog wel in spanning natuurlijk, maar ik denk dat Evenepoel wel goud gaat pakken.

4 likes

Zo inderdaad, echt wel genieten! Evenepoel zo goed ook

1 like

jaa zit me steeds helemaal te verbazen door al die mensen, ziet er zo gezellig uit!

1 like

godver

Ben altijd zo bang dat een van die toeschouwers een renner raakt, zo dichtbij met die handen over de hekken

Jammer dit, maar Evenepoel is wel errug goed

1 like

Omg lek maar gelukkig ruime voorsprong

1 like

wat een geluk dat hij zo’n voorsprong had joh!

1 like

Typische man wel :rofl:

1 like