Olympische en Paralympische Spelen #2

Het gaat echt nog wel spannend worden voor Nederland turnen, ik gok dat de teamfinale wel vergeten kan worden want ze staan nu 8e en Brazilië en Australië moeten nog komen en sowieso Brazilië gaat eroverheen (behalve als ze echt een meltdown hebben net als Frankrijk :face_holding_back_tears: ). Sanne nog steeds 7e maar met nog sowieso 2x Brazilië en bijv. Nina Derwael gaat ze echt geluk moeten hebben.

4 likes

Ik ben helemaal into het schermen momenteel. Echt spannend elke keer! En nu ook commentaar op hbo waardoor ik het snap haha.

2 likes

Ik vind het elke keer zo grappig dat de twee topscorers van het mannen en vrouwen hockeyteam hetzelfde heten :joy: ik hoor alleen maar “Jip Jansen” bij elke wedstrijd

(ze heten Yibbi Jansen (vrouwen) en Jip Janssen (mannen)).

4 likes

Commentator op HBO haalde ze ook al door elkaar :joy:

1 like

Het gaat hier steeds mis als HBO zelf schakelt tussen wedstrijden in de rust. Zit opeens zwemmen te kijken en kom niet meer terug op hockey, dat was de andere hockeywedstrijden ook al. Hebben meer daar last van of doe ik zelf iets verkeerd?

Wat zijn dit nou voor wezentjes? Zit er al een paar dagen naar te kijken maar ik zie alleen maar rennende harten :stuck_out_tongue:

1 like

Het zijn mutsjes! Frygische muts - Wikipedia

2 likes

Ik had dat toevallig vanmiddag opgezocht omdat ik me dat ook afvroeg.

4 likes

Dat zijn de mascottes van de Paralympische spelen. Ik zie er iets van vogeltjes in, maar wat ik echt schattig vindt is dat het voorste vogeltje maar 1 arm heeft en de tweede een 'sprint"kunstbeen.

9 likes

omg wat zijn die badmintonoutfits lelijk

2 likes

Ja was echt heel zielig, Frankrijk heeft een val moeten tellen op balk en op brug dus ze hebben geen teamfinale gehaald en zeer hoogstwaarschijnlijk ook geen individuele finales. Turnsters waren flink in tranen na afloop

Klopt, veel fouten. Ze hebben geen teamfinale en (hws) geen enkele individuele finale, zelfs geen AA voor Melanie :cry: Japan en Canada waren wel prima.

Ik heb het idee dat Melanie vaak fouten maakt inderdaad, maar volg haar niet heel erg om eerlijk te zijn. Er is blijkbaar ook wat gedoe binnen de Franse organisatie, maar weet daar verder niks van.
Als het goed is haalt Sanne het net niet, want hoop toch wel dat Brazilië er dalijk nog boven komt :grimacing:

1 like

Blegh echt balen dat er vandaag geen medailles gewonnen zijn terwijl de kansen er wel waren

6 likes

Ben ik het mee eens. Slordig spel. Keepers zitten niet lekker in de wedstrijd helaas.

Ik vind die keeper van Frankrijk toch ook wel goed staan. En die Valentini speelt fantastisch.

Ik schakelde weer even in bij het turnen en wist niet welk land erop de vloer stond en ik zag het pak en dacht ja echt farao vibes. Zal vast wel Egypte zijn. Echt een mooi en duidelijk bij het land horende pak.

6 likes

Wel reserve dan waarschijnlijk, het gebeurt nog wel eens dat er iemand uitvalt. Wel echt matige prestatie van Nederland vandaag. Ik ben zo toe aan een nieuwe generatie turnsters

2 likes

Ik ben benieuwd wie er na deze spelen nog overblijven en wat een volgend team gaat worden.

2 likes

Yes, Nina derwael naar de finale

5 likes

Na een lange lange dag, hierbij nog de laatste resultaten van de tweede dag de Spelen:
Handboogschieten
team vrouwen – 4e

Beachvolleybal

Stam / Schoon (v) → 2-0 (poulefase)

Roeien
Vier zonder (m) → herkansingen (heats) – dinsdag

Paardensport eventing Cross Country (2e onderdeel)
Janneke Boonzaaijer - 16e

Raf Kooremans - 18e
Sanne de Jong - 53e

Zwemmen

Tes Schouten → 6e in halve finale, uitgeschakeld
Arno Kamminga – finale 100 meter schoolslag (m) → 6e
Caspar Corbeau – finale 100 meter schoolslag (m) → 8e

Tennis
Robin Haase – enkelspel (m) → uitgeschakeld (1e ronde)
Tallon Griekspoor – enkelspel (m) → volgende ronde
Aranxtra Rus – enkelspel (v) → volgende ronde

Zeilen
Sara Wennekes – IQFoil (v) – uitgesteld vanwege te weinig wind
Aanholt / Duetz – 49’er FX (v) – 5e (race 1), 1e (race 2), 2e (race 3)
Luuc van Opzeeland – IQFoil (m) – uitgesteld vanwege te weinig wind
Bart Lambriex / Floris van de Werken 49’er (m) – tot nu toe 4e in algemeen klassement

Skateboarden
Roos Zwetsloot – street → 10e
Keet Oldenbeuving – street → 15e

Schermen
Tristan Tulen → uitgeschakeld (1/16e finale)

Mountainbike
Puck Pieterse → 4e
Anne Terpstra → 9e

Kanovaren slalom
K1 (v) Martina Wegman → 13e in halve finale

Hockey (m) – Nederland vs Frankrijk 4-0

Handbal (v) – Nederland vs. Frankrijk 28-32

Badminton gemengd dubbel Piek / Tabeling (poulefase) vs. Zuid-Korea 0-2

Turnen
Team → 9e
Sanne Wevers → Reserve 1 op balk
Naomi Visser → 21 in meerkampkwalificatie → meerkampfinale
Sanna Veerman → Reserve 3 op brug
Lieke Wevers → Reserve 2 voor de meerkampfinale

Voor de belgen onder ons, regerend Olympisch kampioen aan de brug Nina Derwael heeft zich als 4e gekwalificeerd voor de toestelfinale later deze week.

Welterusten! :full_moon:

21 likes