Olympische en Paralympische Spelen #2

Ja klopt! Ik weet niet of het echt bij hem ‘thuis’ was maar hij (Spanje, Spaanse regering?) heeft wel haar onderdak geboden en beveiliging enz. Daar zijn ze ook uitgebreid voor bedankt toen W-A en Maxima een tijdje terug op bezoek waren in Spanje. (Weet verder niet wat hun banden zijn, bijv qua peetouderschap enz, wat NL wel met Denemarken bijv heeft. Haha sorry ik dwaal af :sweat_smile:). Stond trouwens niet alleen in roddelbladen, maar ook gewoon NOS.

1 like

Ja is ook niet zo gek.

Wim en Max kennen elkaar van de feria in Sevilla, zijn even oud als Felipe/letizia, gaan daar nog vaak heen en daar zijn altijd allerlei royals, alexia en leonor (de kroonprinses van Spanje) zaten bij elkaar op school in Wales en ze spreken natuurlijk allemaal Spaans en Engels en leven een soort identiek leven dat bijna niemand kan bevatten.

Maar het is wel fijn dat ze kennelijk zo’n vangnet heeft en ze daar ook helemaal niet gefotografeerd is in die tijd in Madrid, wss op hun verzoek.

8 likes

Ja neemt al een paar jaar een vlucht, zeker in de grotere steden. Is ook wel een sport met een bepaalde cultuur eromheen (mode, hiphop, kan net als voetbal makkelijk op een pleintje, zit veel though love in) die veel jongeren aanspreekt.

1 like

Ja dat zeiden wij net thuis ook. Zo’n meid kiest natuurlijk niet zelf voor dit leven en de situatie, laat staan bedreigd te worden, dus alleen maar fijn dat ze dan daar terecht kon/kan.

2 likes

O Sifan toch weer brons dus

2 likes

Ah ben wel blij voor die Keniaanse vrouw hoor! Die andere was gewoon drama!!!

En nu klopt mijn “waarom ga je 5.000 meter renner worden als witte vrouw je gaat nooit een medaille halen”-theorie weer.

8 likes

Ugh waarom gaat het alweer over die paarden bij studio parijs, ik wil interviews zien!

4 likes

een polynesische surfer uit tahiti heeft het surfen bij de mannen gewonnen! op meters van z’n geboorteplek zelfs haha

35 likes

Even haast haast haast deze ochtend dus hierbij alleen het schema voor vandaag, veel mooie wedstrijden!

12 likes

Dit vind ik best wel vreemd, lijkt alsof ze de prestatie van Nederland hiermee willen downplayen? Dan hadden ze maar de beste basketballers voor 3x3 moeten afvaardigen…

25 likes

Ooh ik hoop zo dat de handbaldames in elk geval nog gelijk maken voor een verlenging.

Het mag wat mij betreft wel klaar zijn, ze zijn gewoon niet goed genoeg

Echt jammer! Ze begonnen de wedstrijd goed, zonde dat ze het niet door konden zetten.

Maar aan de andere kant als ze winnen 150.000 euro. Dat is best een lekker bedrag

Iets meer dan 30k pp als je omgerekend naar euro’s.

Vind dat best laag voor de OLYMPISCH
KAMPIOENEN

4 likes

Maar hij is met 2 anderen foutloos en dan volgt er een barrage. Dan gaat het echt om tijd en wordt de volgorde opgemaakt. Tot nu toe gaat het over foutloos blijven. En dus binnen de tijd. Maar de tijd geldt nu nog niet voor de definitieve uitslag.

1 like

Nu al weer een ruiter met een fout. Dus de volgende en laatste kan nog foutloos. Anders volgt een barrage met 3 ruiters en gaat het alleen om kleur van de medaille.

1 like

Ja!
Over een kwartier een barrage met 3 ruiters, waaronder Michael van Vleuten om de medailles te verdelen!

Ik vind de vormgeving van het parcours ook zo mooi.

1 like

In elk geval bij de eerste 3, geen vierde deze keer :wink:

1 like

Of moeten ze 150.000 inleggen als ze verliezen

1 like