Olympische en Paralympische Spelen #2

een polynesische surfer uit tahiti heeft het surfen bij de mannen gewonnen! op meters van z’n geboorteplek zelfs haha

35 likes

Even haast haast haast deze ochtend dus hierbij alleen het schema voor vandaag, veel mooie wedstrijden!

12 likes

Dit vind ik best wel vreemd, lijkt alsof ze de prestatie van Nederland hiermee willen downplayen? Dan hadden ze maar de beste basketballers voor 3x3 moeten afvaardigen…

25 likes

Ooh ik hoop zo dat de handbaldames in elk geval nog gelijk maken voor een verlenging.

Het mag wat mij betreft wel klaar zijn, ze zijn gewoon niet goed genoeg

Echt jammer! Ze begonnen de wedstrijd goed, zonde dat ze het niet door konden zetten.

Maar aan de andere kant als ze winnen 150.000 euro. Dat is best een lekker bedrag

Iets meer dan 30k pp als je omgerekend naar euro’s.

Vind dat best laag voor de OLYMPISCH
KAMPIOENEN

4 likes

Maar hij is met 2 anderen foutloos en dan volgt er een barrage. Dan gaat het echt om tijd en wordt de volgorde opgemaakt. Tot nu toe gaat het over foutloos blijven. En dus binnen de tijd. Maar de tijd geldt nu nog niet voor de definitieve uitslag.

1 like

Nu al weer een ruiter met een fout. Dus de volgende en laatste kan nog foutloos. Anders volgt een barrage met 3 ruiters en gaat het alleen om kleur van de medaille.

1 like

Ja!
Over een kwartier een barrage met 3 ruiters, waaronder Michael van Vleuten om de medailles te verdelen!

Ik vind de vormgeving van het parcours ook zo mooi.

1 like

In elk geval bij de eerste 3, geen vierde deze keer :wink:

1 like

Of moeten ze 150.000 inleggen als ze verliezen

1 like

Oh, dit wordt brons. Dat laat de Zwitser niet meer lopen.

Omdat de spelmomenten er niet naar waren om er een penalty aan te geven, helaas. Want dat had ik op zeker ook liever gezien. Was één van de acties echt in de laatste 30 sec geweest, met doelkans, dan was het wel penalty geweest.
De Denen zijn gewoon sterk in de dekking en hebben het vermogen om hun kop niet snel te laten hangen. Nederland is veel te wisselvallig, weinig stabiel. Dekking is te vaak gatenkaas en aanvallend veel te veel pogingen nodig om tot scoren te komen. Je verliest het vandaag niet op het creëren van je kansen, maar vooral echt op effectiviteit.

3 likes

Damn, ik baal ervan dat de Duitser gewonnen heeft.

Schijnbaar heeft dit te maken met dat spelers van de competitie BIG3 niet erkend worden door de NBA voor deelname aan de olympische spelen. Volgens de organisatie van BIG3 zijn hun spelers de allerbeste, maar mogen dus niet meedoen.
Dus meer een statement van BIG3 naar de NBA dan naar de Nederlandse ploeg denk ik.

Net als de NBA die zichzelf wereldkampioenen noemen, Delulu. Onze spelers zijn gewoon de beste van de wereld, hebben dat al bewezen en dat zij een petty ruzie hebben met de nba verandert daar niks aan.

Echt kinderachtig die basketballers in Amerika, fragiele egotjes.

5 likes

Nou maar echt. En vecht dat dan ook onderling lekker in Amerika uit en betrek onze spelers daar niet bij

4 likes

Kleine correctie, ik lees net een artikel op Nu.nl en het zit nog net iets anders. Het team wordt samengesteld door de internationale basketbalbond FIBA, maar daar schijnt de NBA een vinger in de pap te hebben.