Olympische en Paralympische Spelen #2

Joosje Burg (hockey) is toch alsnog naar het ziekenhuis gebracht voor een MRI-scan

1 like

Ik vind het skateboarden zo leuk. Tof om naar te kijken en de sfeer is echt geweldig. Staan elkaar aan te moedigen en gaan helemaal los als iemand een trick goed landt. Vind het echt helemaal in de Olympische spirit :smiling_face_with_three_hearts:

De winnende run van Keegan Palmer (Park) voor de geïnteresseerden:
https://x.com/BBCSport/status/1821219802838364425?t=P-4zSE6bn4UPnOSmhyXcOg&s=19

7 likes

Ik vind het eigenlijk echt bizar dat ze weer terug het veld in mocht? Na zo’n harde knal. Voordat er een scan gemaakt is weet je toch niet zeker hoe het zit? Hoop voor haar dat het meevalt

7 likes

Ik vind Snoop ook echt een van de leukste dingen van deze spelen :sweat_smile:

Maar echt geweldig ja, die diversiteit. De meiden zijn allemaal heel jong, voor beide onderdelen gemiddelde leeftijd op het podium 15 jaar. Maar dat is eigenlijk ook wel heel tof, omdat het pas redelijk kort is dat meiden ook sponsoren krijgen in het skaten en dat ze het echt professioneel kunnen gaan doen. Dus vind het allemaal heel hoopgevend voor de toekomst!

6 likes

Het synchroonzwemteam van Canada zwom zelfs net op de muziek van snoop dogg haha.
Eminem is ook al voorbij gekomen

Nu zijn de teams - acrobatische kür bezig, helaas zonder commentaar. Maar dus vooral de liften waarbij 1 (of meerdere) zwemster(s) gelanceerd wordt.

Het is aan leken niet uit te leggen hoe goed deze dames zijn t.o.v. de amateurs. Het is zo absurd knap wat daar gebeurd allemaal

(Zonder Nederlandse delegatie trouwens, wij hebben alleen een duet in het synchroonzwemmen, met mogelijk toch wel medaille kansen!!)

4 likes

Ik zit ook te kijken! Snap alleen weinig van de puntentelling want Mexico vond ik het best (als leek haha). Echt zoooo knap dit!

1 like

Mexico deed het ook erg goed!

Maar het is uiteindelijk een optelsom van 2 eerder gezwommen küren plus vandaag. En bij hun eerste kür hadden ze strafpunten wat denk ik in de einduitslag echt nog wel te voelen is. Maar ik weet dit niet zeker want dan zou ik het totaal overzicht moeten zien van de alle küren samen ook!

Vond thematisch Amerika net ook ontzettend sterk.

2 likes

Huhhh wat gebeurd er nu met Klaver?

3 likes

Ik heb het even voor je opgezocht maar Mexico is uiteindelijk overall 7 geworden.

Vandaag waren zij 5e en gisteren zelfs 3e. Eergisteren waren zijn 8e met een flinke achterstand. Wat uiteindelijk maakt dat zij dus relatief laag geëndigd zijn.

3 likes

Pfoe stel je voor dat ze gediskwalificeerd was

1 like

Maar ik snap nog steeds niet wat ze verkeerd deed??

1 like

Ze ging niet leek het. Terwijl anderen gingen, ging zij nog even klaarzitten ofzo leek het.

Ze ging zitten ipv dat ze bij de start wegging, de commentator zei dat het ging over dat ze het te lang vond duren? Gisteren gebeurde er ook zoiets en toen stak een van de atleten haar hand op toen haar startblokken niet goed waren, toen werd er ook afgeschoten en meteen weer gestopt want ze had wel op tijd haar hand op gestoken. Ben benieuwd of ze dadelijk nog een kort interview geeft.

1 like

Het zag er moeizaam uit ook :worried:

2 likes

Balen zeg… denk niet dat ze het op basis van tijd gaat redden

Ja echt al stroop vond ik het lijken, vooral op het laatste stuk

3 likes

Zo zonde van die rare start ook, dat zal vast niet helpen voor je mentale gesteldheid

Ging die Canadese nou twerken?

Zooo die paar keer zuchten, je zag de stress wel.

3 likes

Nog één halve finale, maar deze halve finale heeft Klavers’ tijd in elk geval overleefd…

3 likes