Olympische en Paralympische Spelen #2

Wauw echt een bikkel!

2 likes

Ik vind het alleen wel best apart dat ze nog mee mag spelen want kun je in zo’n korte tijd een goed hersenschudding protocol uitvoeren? Of zou dat niet hoeven omdat het meer een neus/oog probleem is ipv hoofd?

4 likes

Was het een Argentijnse of Nederlands speelster met bal in gezicht?

Nederlandse

2 likes

Oh wij hadden echt die oude houten sticks. :scream: echt levensgevaarlijk met die pubers whaha. Maar vond met gym hockeyen dus echt kut, werd echt bang terwijl ik prima als verdediger een strafcorner deed.

@Mrs.Fraser hmm ik vind softbal en hockey wel heel andere disciplines. Mijn vriend heeft op hoog niveau gehonkbald en als ik zie met wat voor snelheid die gasten de ballen wegknuppelen, en de bal raken is ook nog eens geen gegeven… dan snap ik dat er in die sport keuzes zulke keuzes worden gemaakt. Is dit trouwens alleen bij softbal? Of ook honkbal nu?

Bij hockey halen ze niet de snelheden als bij softbal gok ik, behalve bij een sleeppush op goal. En de basis is bal onder de knie.

1 like

Volgens mij is het alleen nog bij softbal, snap ook niet zo goed waarom eigenlijk.

En eens dat het heel andere sporten zijn en de bal op andere manier aankomt. Ik haalde het meer aan omdat er bij het softbal ook gedacht werd dat er nooit met een masker op gespeeld zou worden en dat inmiddels dus gewoon geaccepteerd is, want snap zelf echt wel dat het andere sporten zijn en dat je ze niet kan vergelijken in uitvoering.

Maar genoeg erover, laten we vooral even blij zijn dat ze 3-0 voorstaan en dat we waarschijnlijk gewoon de finale gaan halen!

Weer een medaille erbij! :clap:t2:

2 likes

Waarin?

1 like

Hockeyyyy. Nog een laatste kwart te gaan, maar moet gek lopen als ze niet naar de finale gaan.

1 like

Zon hockeybal doet zoveel pijn weet ik helaas uit ervaring. Ik verkrampte ook helemaal toen die meid die een stick in dr buik kreeg. Echt bikkels hoor allemaal.

2 likes

Vind dat baanwielrennen echt een vette sport (ook al weet ik van al die onderdelen niet wat het is). Zo grappig ook het verschil tussen die iele wegwielrenners en deze fietsende bokitos

5 likes

Ah Marit Bouwmeester met de uitreiking. Mijn PMS moet er helemaal van mee janken.

4 likes

Ja! Lip ging steeds harder trillen. En ze is altijd zo’n koele kikker!

1 like

Joosje Burg (hockey) is toch alsnog naar het ziekenhuis gebracht voor een MRI-scan

1 like

Ik vind het skateboarden zo leuk. Tof om naar te kijken en de sfeer is echt geweldig. Staan elkaar aan te moedigen en gaan helemaal los als iemand een trick goed landt. Vind het echt helemaal in de Olympische spirit :smiling_face_with_three_hearts:

De winnende run van Keegan Palmer (Park) voor de geïnteresseerden:
https://x.com/BBCSport/status/1821219802838364425?t=P-4zSE6bn4UPnOSmhyXcOg&s=19

7 likes

Ik vind het eigenlijk echt bizar dat ze weer terug het veld in mocht? Na zo’n harde knal. Voordat er een scan gemaakt is weet je toch niet zeker hoe het zit? Hoop voor haar dat het meevalt

7 likes

Ik vind Snoop ook echt een van de leukste dingen van deze spelen :sweat_smile:

Maar echt geweldig ja, die diversiteit. De meiden zijn allemaal heel jong, voor beide onderdelen gemiddelde leeftijd op het podium 15 jaar. Maar dat is eigenlijk ook wel heel tof, omdat het pas redelijk kort is dat meiden ook sponsoren krijgen in het skaten en dat ze het echt professioneel kunnen gaan doen. Dus vind het allemaal heel hoopgevend voor de toekomst!

6 likes

Het synchroonzwemteam van Canada zwom zelfs net op de muziek van snoop dogg haha.
Eminem is ook al voorbij gekomen

Nu zijn de teams - acrobatische kür bezig, helaas zonder commentaar. Maar dus vooral de liften waarbij 1 (of meerdere) zwemster(s) gelanceerd wordt.

Het is aan leken niet uit te leggen hoe goed deze dames zijn t.o.v. de amateurs. Het is zo absurd knap wat daar gebeurd allemaal

(Zonder Nederlandse delegatie trouwens, wij hebben alleen een duet in het synchroonzwemmen, met mogelijk toch wel medaille kansen!!)

4 likes

Ik zit ook te kijken! Snap alleen weinig van de puntentelling want Mexico vond ik het best (als leek haha). Echt zoooo knap dit!

1 like

Mexico deed het ook erg goed!

Maar het is uiteindelijk een optelsom van 2 eerder gezwommen küren plus vandaag. En bij hun eerste kür hadden ze strafpunten wat denk ik in de einduitslag echt nog wel te voelen is. Maar ik weet dit niet zeker want dan zou ik het totaal overzicht moeten zien van de alle küren samen ook!

Vond thematisch Amerika net ook ontzettend sterk.

2 likes