Want de snelste niet-gekwalificeerde, plaatst zich alsnog?
2 tijdsnelste die niet automatisch gekwalificeerd zijn geloof ik!
Edit: het was er maar eentje
Ah zonde, geen finale voor Lieke Klaver!
Zo dat was echt van iedereen, behalve die uit de Dominicaanse Republiek, een zwakke halve finale op de 400 zeg. Wat een slechte tijden.
Wordt een beetje een mehhhh finale denk ik, hoop dat die Dominicaanse goud pakt en met meer concurrentie niet weer joggend over de finish komt.
Lees op de NOS dat ze geen interview wil geven omdat ze nog te emotioneel is na het missen van de finale. Fijn dat dat ook een optie is
Wtf die Hall net bij de 400m mannen. Waar kwam die gast nou ineens vandaan?! Ook echt sneu voor die Brit die al dacht dat ie er al was.
Ja echt zonde, maar een 400 in een 4x400 kun je niet vergelijken met een gewone 400 vanwege de flying start
Sorry voor de repost maar moest even wat dingen aanpassen en werkte onhandig via hier
Vandaag een beetje eerder afgelopen dan op de andere dagen dus hierbij al de resultaten voor vandaag!
Golf (v) β Anne van Dam β 37e na dag 1 van de 4
Kano
Kajak 500m (v) β Ruth Vorsselman β heats β 4e β 1/4e finale β 1/2e finale
Kajak 500m (v) β Selma Konijn β heats β 2e β 1/2e finale
Atletiek
100m horden (v) β Maayke Tjin-A-Lim β heats β herkansingen
100m horden (v) β Nadine Visser β heats β halve finale
5000m (m) β Mike Foppen β heats β halve finale
800m (m) β Ryan Clarke β heats β herkansingen
400m horden (m) β Nick Smidt β 1/2e finale β uitgeschakeld
400m (v) β Lieke Klaver β 1/2e finale β uitgeschakeld
Zeilen
Formula kite (v) β Annelous Lammerts β race 7 tm 16 β uitgesteld
ICLA 6 (v) β Marit Bouwmeester β medalrace β goud
Nacra 17 mixed β van der Meer / Bouwer β medalrace β uitgesteld
Baanwielrennen
Sprint (m) β Jeffrey Hoogland β kwalificatie β 1/16e finale β 1/8e finale β 1/4e finale
Sprint (m) β Harrie Lavreysen β kwalificatie β 1/16e finale β 1/8e finale β 1/4e finale
Keirin (v) β Hetty van de Wouw - 1e ronde β 1/4e finale
Keirin (v) β Steffie van der Peet - 1e ronde β herkansingen β 1/4e finale
Hockey (v) β Nederland vs. ArgentiniΓ« - 1/2e finale 3-0 β finale
Yesss water en horden komt weer nu
Ja zoβn vreemde discipline haha, leuk om ook de mannen te kijken nu!
Ja dit was weer amazing. Moet ik nu serieus weer zolang wachten om t weer te zien ![]()
Haha geweldige sport! Blij dat de Marokkaan won
Waren hier ook voorrondes van? Ik heb enkel gister en net gezien en love it
Wat enig voor die marokkaan dat ie goud heeft in deze maffe sport ![]()
Wel benieuwd hoe je erop komt om dit te gaan doen. Heb een beetje het idee dat het voor degenen is die net niet goed genoeg zijn voor alleen hardlopen of hordelopen. Maar dat is al pijnlijk genoeg, waarom moeten ze dan ook nog door die waterbak? Soort walk/jump of shame
Ahh dat beeld van Lieke Klaver net, helemaal in tranen. Zo sneu ![]()
Echt sneu. Fijn dat ze gewoon gelijk door naar haar coach kon lopen.
Die steeplechase doet me elke keer denken aan een paarden parcour.
Voor diegenen die ook benieuwd zijn waar de steeple chase vandaan komt, kleine google samenvatting:
Steeplechase ontstond in het Verenigd Koninkrijk, waar lopers van de ene kerk naar de andere renden, waarbij de kerktorens (steeples) als markeerpunten dienden. Tijdens deze races moesten ze verschillende obstakels in het landschap overwinnen, zoals stenen muren en riviertjes. Toen de steeplechase werd gemoderniseerd, werden de muren nagebootst met hindernissen en de riviertjes met een waterbak.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat ze met een hoofdwond/na een klap tegen haar hoofd terug in het veld mocht/moest komen. Waarom is haar geen rust gegeven totdat er een scan is gemaakt waaruit zeker weten blijkt dat er geen schade is? Heel gevaarlijk zo!