Olympische en Paralympische Spelen #2

Sorry voor de repost maar moest even wat dingen aanpassen en werkte onhandig via hier

Vandaag een beetje eerder afgelopen dan op de andere dagen dus hierbij al de resultaten voor vandaag!

Golf (v) – Anne van Dam – 37e na dag 1 van de 4

Kano
Kajak 500m (v) – Ruth Vorsselman – heats → 4e → 1/4e finale – 1/2e finale
Kajak 500m (v) – Selma Konijn – heats → 2e → 1/2e finale

Atletiek
100m horden (v) – Maayke Tjin-A-Lim – heats → herkansingen
100m horden (v) – Nadine Visser – heats → halve finale
5000m (m) – Mike Foppen – heats → halve finale
800m (m) – Ryan Clarke – heats → herkansingen
400m horden (m) – Nick Smidt – 1/2e finale → uitgeschakeld
400m (v) – Lieke Klaver – 1/2e finale → uitgeschakeld

Zeilen
Formula kite (v) – Annelous Lammerts – race 7 tm 16 → uitgesteld
ICLA 6 (v) – Marit Bouwmeester – medalrace → goud
Nacra 17 mixed – van der Meer / Bouwer – medalrace → uitgesteld

Baanwielrennen
Sprint (m) – Jeffrey Hoogland – kwalificatie → 1/16e finale → 1/8e finale → 1/4e finale
Sprint (m) – Harrie Lavreysen – kwalificatie → 1/16e finale → 1/8e finale → 1/4e finale
Keirin (v) – Hetty van de Wouw - 1e ronde → 1/4e finale
Keirin (v) – Steffie van der Peet - 1e ronde → herkansingen → 1/4e finale

Hockey (v) – Nederland vs. Argentinië - 1/2e finale 3-0 → finale

3 likes

Yesss water en horden komt weer nu

5 likes

Ja zo’n vreemde discipline haha, leuk om ook de mannen te kijken nu!

1 like

Ja dit was weer amazing. Moet ik nu serieus weer zolang wachten om t weer te zien :sob:

1 like

Haha geweldige sport! Blij dat de Marokkaan won

5 likes

Waren hier ook voorrondes van? Ik heb enkel gister en net gezien en love it

1 like

Wat enig voor die marokkaan dat ie goud heeft in deze maffe sport :star_struck:

1 like

Wel benieuwd hoe je erop komt om dit te gaan doen. Heb een beetje het idee dat het voor degenen is die net niet goed genoeg zijn voor alleen hardlopen of hordelopen. Maar dat is al pijnlijk genoeg, waarom moeten ze dan ook nog door die waterbak? Soort walk/jump of shame

1 like

Ahh dat beeld van Lieke Klaver net, helemaal in tranen. Zo sneu :cry:

10 likes

Echt sneu. Fijn dat ze gewoon gelijk door naar haar coach kon lopen.

5 likes

Die steeplechase doet me elke keer denken aan een paarden parcour.

2 likes

Voor diegenen die ook benieuwd zijn waar de steeple chase vandaan komt, kleine google samenvatting:
Steeplechase ontstond in het Verenigd Koninkrijk, waar lopers van de ene kerk naar de andere renden, waarbij de kerktorens (steeples) als markeerpunten dienden. Tijdens deze races moesten ze verschillende obstakels in het landschap overwinnen, zoals stenen muren en riviertjes. Toen de steeplechase werd gemoderniseerd, werden de muren nagebootst met hindernissen en de riviertjes met een waterbak.

17 likes

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat ze met een hoofdwond/na een klap tegen haar hoofd terug in het veld mocht/moest komen. Waarom is haar geen rust gegeven totdat er een scan is gemaakt waaruit zeker weten blijkt dat er geen schade is? Heel gevaarlijk zo!

4 likes

In de steeplechase 3000 meter is een Ethiopische atleet, wereldrecordhouder Girma, echt heel naar gevallen over een hindernis. Hij was meteen kocked out en werd weggedragen en er is nog geen nieuws over hem. Zag er echt heel heftig uit.

Hoop echt dat hij oké is :pray:t3:

1 like

Hier verbaas ik me wel vaker over bij sporten/sporters. Dan maken ze klappers met hun hoofd en dan zie je ze gewoon groggy zijn en mogen daarna gewoon door.

2 likes

Oh vandaar dat er dns stond? Wat erg! Ik hoop ook dat alles oké met hem is :pray:t4:.

1 like

Openwaterzwemmen in de Seine :nauseated_face: :nauseated_face: :nauseated_face: :nauseated_face:

Hopelijk houdt Van Rouwendaal er een medaille aan over, dan is die gorigheid nog wat waard. Ze ligt nu tweede.

8 likes

Het is Nafi Thiam dag :dancing_women: :dancing_women:

2 likes

Wel echt vet hoor, Sharon van Rouwendaal wordt - als ze het podium haalt - de eerste openwaterzwemmer ooit die drie Spelen achter elkaar op het podium staat. Wat een machine.

15 likes

De Cubaanse worstelaar heeft 5 Spelen naeen een gouden medaille en heeft op z’n 41 na de winst zijn pensioen aangekondigd. 20 jaar goud.

11 likes