Olympische en Paralympische Spelen #2

Wow, echt mega spannende laatste rondes bij het mountainbiken! Ben benieuwd of er nog wat gezegd gaat worden over het laatste inhaalmoment. Vond het wel heel sneu dat boegeroep van de franse supporters (die dus nu zilver hebben)

1 like

Echt chaggie over dat ik niet kan kijken op m’n werk. En ik wil NOS studio Parijs eigenlijk graag zien maar dat is ook veeeel te laat voor mij in een werkweek :sob:

1 like

Ik snap de regels van de shoot off in boogschieten niet. Kan iemand mij dit uitleggen, ik kijk zonder geluid.

Volgens mij schiet iedereen 1 pijl (3 per team). Dan wordt er gekeken wie het hoogste heeft geschoten en stel dat bij beiden landen dit een 10 is, dan wordt er met centimeters gekeken naar wie het dichts bij de roos heeft geschoten.

4 likes

Nou he he, Nederland is goed uit de rust gekomen bij het waterpolo. Hopelijk nu genoeg om ook voorbij china te komen.

5 likes

OMG IK WORD HELEMAAL GEK

Morgen naar tennis en we zien net dat we Nadal/Alcaraz - Griekspoor/Koolhof hebben

En Evans/Murray waar de tegenstander nog niet bekend is

39 likes

Opvallend hoe verschillend de tenues van Duitsland en Nederland zijn bij hockey. De rokjes van Nederland zijn denk ik zo’n 10cm korter :stuck_out_tongue: staat wel heel mooi en soort flitsender/hipper vind ik, beter dan zo’n lubberrokje, maar je zou denken hockeyrokje = hockeyrokje toch

3 likes

Überhaupt waarom moet er in rokjes gehockeyd worden? Heeft geen enkel nut en is alleen zo voor de oude vieze geile mannetjes.

13 likes

Oooh wat gaaf!!

3 likes

Ze mogen sinds kort zelf kiezen of ze in een rokje of broekje willen spelen! Maar wordt volgens mij bijna niet gedaan door speelsters in de hoofdklasse (internationaal geen idee).

3 likes

Wauw wat vet!

1 like

Ik dacht Ellen Hoog en Naomi van As in hun podcast zeiden dat er in het Britse team een aantal zijn die in een broekje spelen. Maar geen idee of dit klopt, ik heb het nog niet gezien.

@Mrs.Fraser Heel gaaf. Zo jaloers!

1 like

Ja klopt, de aanleiding was een studieonderzoek van een van de britse speelsters. Volgens mij iets met dat bleek dat best veel vrouwelijke (amateur)sporters stoppen omdat zij zich niet prettig voelen in de kleding die ze verplicht moeten dragen. Scheidsrechters mogen nu ook kiezen tussen rokje of broekje.

3 likes

En is het ook altijd al zo dat het badpak van de waterpolo vrouwen zo tussen de billen zit? Dat viel me echt op, dat het bij allemaal een string is. Het lijkt me trouwens wel super functioneel dat er niemand aan je badpak kan trekken als die tussen je billen zit. :crazy_face:

4 likes

Zo hockeydames die even in het laatste kwartier 2 goals maken!

2 likes

Bij turnen mag je nu ook een lange legging aan, net als de mannen. Vind het wel minder sierlijk eruit zien, maar goed dat het mag/kan!

Zoooo ik heb echt tot de laatste seconden met ingehouden adem zitten kijken. Naarna nog herhaling van t laatste stukje Griekspoor-Alcaraz met geknepen billen :no_mouth:

2 likes

Ja tot nu toe is zij de enige volgens mij!

2 likes

Ik zit helemaal te genieten van turnen

3 likes

Korte updates voor de avond:
Volleybal
Nederland vs. Turkije 2-3 (poulefase)

Beachvolleybal
Boermans / de Groot 2-0 winst (poulefase)

Judo
-57 kg Julie Beurskens → uitgeschakeld in 1e ronde

Zwemmen
100 meter rugslag (v) Kira Toussaint & Maaike de Waard – allebei 7e in hun halve finale, niet door naar finale

Roeien
Roeien acht (m) – door naar herkansingen

Tennis
Rus (enkel) → uitgeschakeld
Haase / Rojer (dubbel) → winst
Schuurs / Koolhof → winst
Rus / Schuurs → uitgeschakeld
Griekspoor (enkel) → uitgeschakeld

Badminton
Piek / Tabeling → winst (uitgeschakeld in poulefase)
Piek kondigt ook haar afscheid aan van de topsport, Tabeling had dit al eerder gedaan.

Zeilen
Zeiler 49’er - Lambriex & van de Werken 16e (race 4), 5e (race 5)
IQFoil (v) – Sara Wennekes - 9e (race 1)
Zeilen 49’er – van Aanholt & Duetz - 10e (race 4)
IQFoil (m) – Luuc van Opzeeland - DSQ

Paardensport eventing springen
Janneke Boonzaaijer → 9e
Sanne de Jong → 47e
Raf Kooremans → 26e
Team → 10e

Waterpolo

Nederland vs. China 15-11(poulefase)

Hockey (v)
Nederland – Duitsland 2-1 (poulefase)

Tafeltennis
Britt Eerland → winst 1/16e finale, door naar 1/8e finale